Skip to main content

Er is enige tijd geleden(half juni) glasvezel in de straat aangelegd. Nu steekt er een oranje kabel uit de tuin bij de gevel. Ongeveer in eind juli is er een monteur langs geweest om de kabel het huis in te voeren. Dit was niet mogelijk ivm vloer isolatie. Er is door de glas monteur een terugkoppeling gedaan naar zijn opdrachtgever dat de kabel beter onder de oprit door naar de meterkast ingevoerd kan worden. Nu enige tijd later (begin september) heb ik hier niks meer over gehoord.

Via de postcode check wilde ik opzoeken in welke periode de laatste werkzaamheden uitgevoerd zullen worden, maar nu krijg ik de melding dat ik al ben aangesloten( wat dus niet klopt)

 

Zijn er anderen die zich ook in deze situatie bevinden of al hebben ervaren? En welke stappen kan ik het beste ondernemen?

 

 

Zolang de glasvezelkabel nog niet is afgemonteerd in de woning, is KPN Netwerk degene die dit moet afronden. Via hun website Service en contact | KPN Netwerk kunt u de verschillende contactvormen bekijken.


Hoi @Rinus88 en bedankt voor je bericht!

Zoals @HansaanZet aangeeft, dien je in deze situatie contact op te nemen met KPN Netwerk. Ik hoop dat je inmiddels contact met ze hebt gehad en dat ze je van de gewenste duidelijkheid hebben kunnen voorzien. Als ik vanaf hier nog iets voor je kan betekenen, laat dit dan vooral weten. 


Ik ben tevreden met het antwoord maar het liefst zou ik een afspraak maken zodat ik rekening kan houden met welke dag ik vrij moet nemen. Helaas is het niet mogelijk om via de link een monteur afspraak te maken.


Ik ben tevreden met het antwoord maar het liefst zou ik een afspraak maken zodat ik rekening kan houden met welke dag ik vrij moet nemen. Helaas is het niet mogelijk om via de link een monteur afspraak te maken.

In dat geval zou ik je willen adviseren om even telefonisch contact op te nemen met KPN Netwerk. Je kunt ze bereiken op het nummer 0880 06 37 44!


Top dankjewel. Als ik gebeld heb geef ik het wel even door.


Top dankjewel. Als ik gebeld heb geef ik het wel even door.

Top, wacht ik dat even af @Rinus88 :) 


@Rinus88 de melding dat je bent aangesloten zal komen uit het feit dat je adres alsnog is opgeleverd in de administratie. Niet als aangesloten in de woning maar tot aan de gevel. Uit je verhaal kan ik dat vrij zeker vaststellen.

Bellen met KPN Netwerk kan je doen maar zal niet veel gaan helpen ben ik bang. Wat wel helpt is een abonnement afsluiten of je bestaande koperabonnement naar glas laten migreren. Dan moet de aannemer alsnog langskomen om de aansluiting af te maken. Let wel: dat kan alsnog een tijd duren gezien de capaciteit momenteel.


@Rinus88 de melding dat je bent aangesloten zal komen uit het feit dat je adres alsnog is opgeleverd in de administratie. Niet als aangesloten in de woning maar tot aan de gevel. Uit je verhaal kan ik dat vrij zeker vaststellen.

Bellen met KPN Netwerk kan je doen maar zal niet veel gaan helpen ben ik bang. Wat wel helpt is een abonnement afsluiten of je bestaande koperabonnement naar glas laten migreren. Dan moet de aannemer alsnog langskomen om de aansluiting af te maken. Let wel: dat kan alsnog een tijd duren gezien de capaciteit momenteel.

Gezien zijn kennis en achtergrond wat betreft glasvezel en de aanleg hiervan, denk ik ook dat het klopt wat @Ward_ zegt. Ik zie dat je op dit moment al een abonnement bij ons hebt lopen; de snelste manier om dit allemaal in gang te zetten, is even bellen met 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Laat je me weten of dit is gelukt @Rinus88? 


@Ward_ @JanZ_ Het abonnement zal worden omgezet wanneer de glas verbinding aanwezig is. Het gaat dan om een abonnement wat de zelfde prijzen hanteert. Ik zal maandag bellen.


@Ward_ @JanZ_ Het abonnement zal worden omgezet wanneer de glas verbinding aanwezig is. Het gaat dan om een abonnement wat de zelfde prijzen hanteert. Ik zal maandag bellen.

Ja en nee. Als het normaal zou zijn verlopen had je gelijk. Maar nu heeft de aannemer alsnog het adres gewoon opgeleverd (en dus niks overlegd geprobeerd om te leggen). Met als gevolg dat het inleggen van een migratieopdracht de beste manier is om toch die glasvezel naar binnen te krijgen. Dus nu is het andersom. Eerst de order inleggen vanuit KPN de provider bij KON Netwerk. Dan alsnog aansluiten.

 

@JanZ_ als ik gelijk heb zou jij NL7 of NL8 moeten zien voor dit adres in de ordertool.


@Ward_ @JanZ_ Het abonnement zal worden omgezet wanneer de glas verbinding aanwezig is. Het gaat dan om een abonnement wat de zelfde prijzen hanteert. Ik zal maandag bellen.

Ja en nee. Als het normaal zou zijn verlopen had je gelijk. Maar nu heeft de aannemer alsnog het adres gewoon opgeleverd (en dus niks overlegd geprobeerd om te leggen). Met als gevolg dat het inleggen van een migratieopdracht de beste manier is om toch die glasvezel naar binnen te krijgen. Dus nu is het andersom. Eerst de order inleggen vanuit KPN de provider bij KON Netwerk. Dan alsnog aansluiten.

 

@JanZ_ als ik gelijk heb zou jij NL7 of NL8 moeten zien voor dit adres in de ordertool.

Klopt, alleen kom ik daar nu op de een of andere manier niet in/bij (onderhoud wellicht). Ik kijk morgen even opnieuw!Â