Skip to main content

Nou, eindelijk na bijna 10 maanden hangt er een kastje sinds vanmiddag. Helaas kon de patch? niet geactiveerd worden want die was geannuleerd omdat het zo lang geduurd had. Middelste lampje blijft dus nog knipperen. Mooie verhalen gehoord van die KPNnetwerk man die alle 'lastige' klusjes mag opknappen. Die heeft voorlopig voldoende werk.

Hopelijk komt die patch? snel goed en kan ik eindelijk genieten van glas.

 

Bij mij is het ook nog niet gepatcht. Modem is al binnen, maar geen internet.  Eerst volgende Datum dat ze een monteur kunnen sturen is maandag 27 juni. Heel erg belachelijk dit.

 

MetFox


mogelijk is de patch wel al gezet maar de gxspon nog niet geactiveerd. Heb je een afspraak staan met een monteur?


mogelijk is de patch wel al gezet maar de gxspon nog niet geactiveerd. Heb je een afspraak staan met een monteur?

Nee, geen afspraak. Die monteur zei dat het geregeld zou worden. Heb ook nog officieel geen abonnement. Dat heb ik afgelopen maandag aangevraagd via internetten.nl. Dus neem aan dat ik daar vandaag of morgen iets over hoor.


Dan zal alles verlopen zoals het hoort. Houdt je mail in de gaten voor informatie over je abonnement en als het goed is zal er een monteur afspraak voor je gepland worden, dan zal de monteur de verbinding activeren en kan je genieten van de glasvezel


Dan zal alles verlopen zoals het hoort. Houdt je mail in de gaten voor informatie over je abonnement en als het goed is zal er een monteur afspraak voor je gepland worden, dan zal de monteur de verbinding activeren en kan je genieten van de glasvezel

Daar lijkt het nu wel op. Had bij internetten.nl abo besteld vorige week maandag maar bij KPN -prima klanten service en prettig te woord gestaan met goede info - wisten ze vanochtend nog van niks. Daarna gelijk maar gebeld met die internetten.nl en toen zag hij dat ie nog als pre-order stond. Gelijk order doorgeschoven en hij zei je krijgt met 15 minuten een bevestiging van KPN. Wat schets mijn verbazing? Dat bleek nog te kloppen ook.

Dus hopelijk vanaf volgende week dinsdag na dik 10 jaar hunkeren eindelijk genieten van glas. Alhoewel de noodzaak vroeger iets hoger was als nu omdat ik momenteel wat minder grote bestanden heb te uploaden met regelmaat. Maar er zijn gelukkig nog voldoende voordelen bij glas.



 


@Marcedwin Mooi dat het nu voor elkaar gaat komen, maar toch een vraagje. Wat was de reden dat u uw abonnement via internetten.nl af heeft gesloten en niet rechtstreeks bij KPN? Dat laatste gaat toch echt sneller, zeker de bevestiging van uw aanvraag !


@Marcedwin Mooi dat het nu voor elkaar gaat komen, maar toch een vraagje. Wat was de reden dat u uw abonnement via internetten.nl af heeft gesloten en niet rechtstreeks bij KPN? Dat laatste gaat toch echt sneller, zeker de bevestiging van uw aanvraag !

Na bellen met ze was het in 15 minuten geregeld met KPN. Via internetten.nl omdat dat bijna 100 euro scheelt het eerste jaar.


Gelukkig allemaal gelukt. EINDELIJK!

Sinds vanmiddag glasvezel. Nadat die monteur weg was gelijk Experiabox verwijderd en mijn Netgear R7000 router ervoor in de plaats aangesloten en het werkt als een speer. Nog wat finetuning misschien hier en daar maar erg tevreden mee. En dat instellen van die router was uiteindelijk ook een eitje ondermeer met hulp van dit draadje. Die VLAN setup was onduidelijk voor me.

 

 


Gelukkig allemaal gelukt. EINDELIJK!

Sinds vanmiddag glasvezel. Nadat die monteur weg was gelijk mijn Netgear R7000 router aangesloten en het werkt als een speer. Nog wat finetuning misschien hier en daar maar erg tevreden mee. En dat instellen van die router was uiteindelijk ook een eitje ondermeer met hulp van dit draadje. Die VLAN setup was onduidelijk voor me.

 

 

Gaaf hoor, ik ben ook vandaag aangesloten. super blij mee


Uiteindelijk haal ik max 930/930, maar dat schijnt normaal te zijn las ik hier ergens.

 


Hallo @Marcedwin dat klopt om alle gegevens bij jou te krijgen kost ook data, vandaar dat je nooit 1000/1000 zult halen, maar gemiddeld 930/930 bekabeld op 1 systeem gemeten.

Dus je hebt perfecte waarden.

Â