Skip to main content

Vraagje. Is er ook bekend wanneer KPN de oude koper kabel gaat vervangen? Bij huurhuizen? Het valt mij namelijk op dat het wel gebeurt bij koophuizen. 

Dat heeft niks met koop of huurhuizen te maken. Huurhuizen worden echt niet overgeslagen ofzo.


Het is een proces dat jaren duurt. Het kan niet in een paar maanden tijd in heel Nederland geregeld zijn. 
 

Het is een kwestie van geduld…..


En toch krijg ik het gevoel wel als ik om mij heen kijk en hoor. Bij veel van mijn kennissen met een koopwoning is de koper kabel al vervangen voor glasvezel of ze hebben bericht gekregen dat er glasvezel bij hun komt, en of zij daar belang bij hebben. En is allemaal KPN. Maar bij kennissen met een huur woning is nog niemand met een glasvezel aansluiting. Ik heb het gevoel dat KPN in gesprek moet met woningbouw stichtingen en dat die dat keren. 


Het is een proces dat jaren duurt. Het kan niet in een paar maanden tijd in heel Nederland geregeld zijn. 
 

Het is een kwestie van geduld…..

klopt,Hier ook nog geen glasvezel.Maar met 25mbps heb ik daar ook nog geen behoefte aan.Sommige mensen denken dat door glasvezel ook hun wifi bereik beter word,dat is echt niet zo.


En toch krijg ik het gevoel wel als ik om mij heen kijk en hoor. Bij veel van mijn kennissen met een koopwoning is de koper kabel al vervangen voor glasvezel of ze hebben bericht gekregen dat er glasvezel bij hun komt, en of zij daar belang bij hebben. En is allemaal KPN. Maar bij kennissen met een huur woning is nog niemand met een glasvezel aansluiting. Ik heb het gevoel dat KPN in gesprek moet met woningbouw stichtingen en dat die dat keren. 

ik heb ook een koopwoning hoor!Mijn moeder heeft een huurwoning en wel glasvezel.Daar wordt echt geen onderscheid in gemaakt.


Mogelijk speelt wel een rol dat KPN begint met rendabele gebieden. En daar bedoel ik mee dat er verwacht wordt dat er veel potentiële klanten wonen. Op zich een logische keuze.