Skip to main content

Hallo,

Ik heb een vraag over het tweede (geel) en derde (oranje) lampje op de Genexis.

Het valt mij op dat deze twee lampjes soms samen knipperen, maar ook wel eens om en om knipperen. Is dat normaal? Verder werkt alles eigenlijk wel normaal, hoewel internet af en toe wel eens uitvalt of het TV-beeld plots stilstaat. Maar die ‘problemen’ hebben waarschijnlijk niets met mijn vraag te maken.

Bedankt voor de reacties.

Klopt het dat bij het tweede lampje de tekst "Glas" staat en bij het derde lampje "Ethernet"?

Als dat zo is, dan is het volstrekt normaal dat die ledjes onafhankelijk van elkaar knipperen.

Plaats anders eens een foto want er zijn verschillende modellen van Genexis NTU's / ONT's.


Klopt het dat bij het tweede lampje de tekst "Glas" staat en bij het derde lampje "Ethernet"?

Als dat zo is, dan is het volstrekt normaal dat die ledjes onafhankelijk van elkaar knipperen.

Plaats anders eens een foto want er zijn verschillende modellen van Genexis NTU's / ONT's.

Het gaat om de twee onderste lampjes. Soms knipperen ze gelijktijdig (zoals op de foto), maar soms knipperen ze ook om en om.


Je bedoelt met knipperen waarschijnlijk heel snel knipperen en dan is het heel normaal dat ze niet synchroon knipperen.


Je bedoelt met knipperen waarschijnlijk heel snel knipperen en dan is het heel normaal dat ze niet synchroon knipperen.

Hoi wjb

Er zijn 2 manieren van knipperen.

Soms knipperen het tweede en derde lampje gelijktijdig (zoals op de foto), dus synchroon. Soms knipperen het tweede en derde lampje snel om en om, dus geel-oranje-geel-oranje-geel. Duidelijker kan ik het niet uitleggen. 


Dan houdt het voor mij op want knipperen ze nu razendsnel of langzaam?


Dan houdt het voor mij op want knipperen ze nu razendsnel of langzaam?

Hoi wjb

Ik heb het niet over razendsnel of langzaam.

ik heb het over 2 manieren van knipperen:

geel+oranje, geel+oranje, geel+oranje zoals op de foto. Dus samen knipperen ze.

of 

geel - oranje - geel - oranje - geel. Dus om en om. onafhankelijk van elkaar.


@Vlearmoes

Dit kan 2 betekenisen hebben.

Je zit nu nog op een 100mbit poort in het pop station (wijkcentrale)

Of de (rode) kabel tussen glasvezel kastje naar experiabox of box12 is niet goed.

Dat oranje led lampje hoort groen te branden bij 1gbit verbinding.

Als de rode netwerkkabel goed is.

Dan kunt u overwegen het internet snelheid te verhogen naar bijvoorbeeld 200 voor 1 maand. Dan kom je i.i.g. op een gbit poort.

En zal het oranje lampje groen worden.

Het knipperen van de lampjes is normaal.

Betekenis van de lampjes zie hier.👇

 


@Vlearmoes

Dit kan 2 betekenisen hebben.

Je zit nu nog op een 100mbit poort in het pop station (wijkcentrale)

Of de (rode) kabel tussen glasvezel kastje naar experiabox of box12 is niet goed.

Dat oranje led lampje hoort groen te branden bij 1gbit verbinding.

Als de rode netwerkkabel goed is.

Dan kunt u overwegen het internet snelheid te verhogen naar bijvoorbeeld 200 voor 1 maand. Dan kom je i.i.g. op een gbit poort.

En zal het oranje lampje groen worden.

Het knipperen van de lampjes is normaal.

Betekenis van de lampjes zie hier.👇

 

Hallo Peter-keetfm.

Bedankt voor jouw leerzame antwoord.

Maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom de beide lampjes soms tegelijkertijd knipperen (groen+oranje gaan samen uit en aan), en soms om en om knipperen (groen aan, oranje uit, oranje aan groen uit, en dat om en om).

groeten


@Vlearmoes

Dit kan 2 betekenisen hebben.

Je zit nu nog op een 100mbit poort in het pop station (wijkcentrale)

Of de (rode) kabel tussen glasvezel kastje naar experiabox of box12 is niet goed.

Dat oranje led lampje hoort groen te branden bij 1gbit verbinding.

Als de rode netwerkkabel goed is.

Dan kunt u overwegen het internet snelheid te verhogen naar bijvoorbeeld 200 voor 1 maand. Dan kom je i.i.g. op een gbit poort.

En zal het oranje lampje groen worden.

Het knipperen van de lampjes is normaal.

Betekenis van de lampjes zie hier.👇

 

Hallo Peter-keetfm.

Bedankt voor jouw leerzame antwoord.

Maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom de beide lampjes soms tegelijkertijd knipperen (groen+oranje gaan samen uit en aan), en soms om en om knipperen (groen aan, oranje uit, oranje aan groen uit, en dat om en om).

groeten

Dat heb ik ook altijd tijdens het autorijden, soms hebben twee auto’s achter elkaar dat de ramenwissers tegelijk op en neer gaan maar soms ook op verschillende tijden. Misschien is het antwoord op die vraag wel hetzelfde antwoord als op die van u. 


@Vlearmoes

Dit kan 2 betekenisen hebben.

Je zit nu nog op een 100mbit poort in het pop station (wijkcentrale)

Of de (rode) kabel tussen glasvezel kastje naar experiabox of box12 is niet goed.

Dat oranje led lampje hoort groen te branden bij 1gbit verbinding.

Als de rode netwerkkabel goed is.

Dan kunt u overwegen het internet snelheid te verhogen naar bijvoorbeeld 200 voor 1 maand. Dan kom je i.i.g. op een gbit poort.

En zal het oranje lampje groen worden.

Het knipperen van de lampjes is normaal.

Betekenis van de lampjes zie hier.👇

 

Hallo Peter-keetfm.

Bedankt voor jouw leerzame antwoord.

Maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom de beide lampjes soms tegelijkertijd knipperen (groen+oranje gaan samen uit en aan), en soms om en om knipperen (groen aan, oranje uit, oranje aan groen uit, en dat om en om).

groeten

Dat heb ik ook altijd tijdens het autorijden, soms hebben twee auto’s achter elkaar dat de ramenwissers tegelijk op en neer gaan maar soms ook op verschillende tijden. Misschien is het antwoord op die vraag wel hetzelfde antwoord als op die van u. 

Hallo Ik-combineer,

Helaas is dat niet hetzelfde antwoord 😉 Dan zijn het twee verschillende auto's, ik praat hier maar over één kastje.

Ik denk dat mijn vraag niet begrepen wordt. Volgens mij moeten de lampjes samen branden, of om-en om. Maar niet dan het één en dan het ander. Dat zou een mooi spul worden als bij een verkeerslicht de ene keer de lampen om en om branden (zoals het hoort) of dat de lampen tegelijkertijd branden.

groeten


@Vlearmoes schreef:

Maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom de beide lampjes soms tegelijkertijd knipperen (groen+oranje gaan samen uit en aan), en soms om en om knipperen (groen aan, oranje uit, oranje aan groen uit, en dat om en om).

Laatste poging. 

Wat versta je nu onder "knipperen"?

Zijn die lampjes razendsnel aan het knipperen of langzaam maar gestaag aan het knipperen?

Als dat razendsnel knipperen is, dan is het volstrekt normaal dat die twee soms uit de pas lopen en dan weer synchroon (lijken te) knipperen.


@Vlearmoes schreef:

Maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom de beide lampjes soms tegelijkertijd knipperen (groen+oranje gaan samen uit en aan), en soms om en om knipperen (groen aan, oranje uit, oranje aan groen uit, en dat om en om).

Laatste poging. 

Wat versta je nu onder "knipperen"?

Zijn die lampjes razendsnel aan het knipperen of langzaam maar gestaag aan het knipperen?

Als dat razendsnel knipperen is, dan is het volstrekt normaal dat die twee soms uit de pas lopen en dan weer synchroon (lijken te) knipperen.

Hoi WJB, razendsnel zou ik het niet wil noemen, maar gewoon snel. Maar met jouw laatste zin: “dan is het volstrekt normaal dat die twee soms uit de pas lopen en dan weer synchroon (lijken te) knipperen”, kan ik iets. Blijkbaar is het normaal wat ik soms zie. Bedankt.

groeten


Vlearmoes schreef:

Hoi WJB, razendsnel zou ik het niet wil noemen, maar gewoon snel.

Waarschijnlijk zie je de snelheid van dat knipperen veranderen als je TV gaat kijken of een Speedtest doet. Het knipperen zegt gewoon dat er data over de lijn gaat niet meer en niet minder. 


Hallo,

toch probeer ik het nog een keer omdat ik denk dat mijn vraag nooit goed begrepen is.

Op een eerdere foto hierboven zie je dat beide lampjes (de onderste twee) tegelijk uit en aan gaan. Op de twee foto's hieronder zie je dat beide lampjes (de onderste twee) om en om uit en aan gaan

Mijn vraag: herkent een ander dit en is dit normaal? 

Overigens werkt alles wel, maar ik wil het gewoon graag weten.

 


Hallo @Vlearmoes het bovenste lampje is groen als er stroom op staat, dus datr je spanning hebt.

Het middeltste lampje geeft aan of je een actieve glasvezelverbinding hebt.

Aan is actief, uit is geen verbinding.

Het onderste lampje geeft aan dat je een netwerkverbinding hebt met je computer, oranje beteket 100Mbit/s verbinding, groen betekent Gigsbit-verbinding.

Bij een storingvrije verbinding behoort het bovenste lampje en middelste lampje altijd aan te zijn.