Skip to main content

Wat betekent het cijfer achter de SSID? Dit cijfer wijzigt af en toe. Vervolgens kan ik geen verbinding maken met bepaalde websites waaronder die van Microsoft. Bijvoorbeeld SSID is WiFiDKWCD in de rechter beneden hoek van Windows 10 zie ik dan 

 

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? Heeft u verder nog WiFi punten? Versterkers van KPN? Repeaters? Een extra WiFi router?


Hallo @Huub Muijres dat is een Windows-ding, niets van aantrekken, je gebruikt nog steeds dezelfde SSID, alleen de interne huishouding van het netwerkdeel van Windows gebruikt soms een tellertje i.v.m. aantal malen opzetten verbinding o.i.d., ik weet er het fijne niet van, maar had dat ook altijd op mijn Windows-pc.

Je zou de netwerkinstellingen op je pc eens kunnen resetten, dan worden alle soorten netwerkverbindingen teruggezet naar hun standaard waarden en is het waarschijnlijk even weg.

 

 


Tijdens het resetten van de netwerkinstellingen is de Wifi-adapter van mijn laptop gesneuveld. Nieuwe drivers installeren werkte niet. Ouderdom? Ik heb een USB-adapter besteld en hoop daarmee een tijdje vooruit te kunnen. Prettige bijkomstigheid is dat op mijn desktop het probleem verholpen lijkt.

Ik heb de extra router die ik had uit het netwerk gehaald. Daarbij ontdekte ik dat een netwerkkabel niet goed in het apparaat zat. Vermoedelijk heeft de extra router het Wifi-signaal van de KPN-Wifi-punten opgepikt en is het signaal gaan rondzingen. De extra router blijkt overbodig te zijn.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.


De usb-dongle die ik besteld had werkt na het installeren van de bijbehorende driver uitstekend.

En nu het bijzondere: ook als ik de usb-dongle uit de laptop haal. Mijn conclusie: de nieuwste driver van de oorspronkelijke netwerkadapter werkt niet op Windows-versie (64-bits) volgens de opmerking bij de versie-geschiedenis wel op een 32-bits versie. Einde support van de leverancier op een wel onhandige manier.