Skip to main content

Vandaag kpn monteur aan huis voor omzetting naar KPN. Verhaal kort te maken voorlopig geen aansluiting mogelijk omdat kast in wijkkast nog leeg is!!!

hardware al week in huis en komen daar op de overstap dag achter. Slecht!!!!

Lijkt me dat u dan tijdenlijk eerst een aansluiting viade telefoonlijn krijgt. Of is die er niet?


Hoi @Bert Bonaire . Welkom op het forum.

Wat jammer dat glasvezel nog niet gereed is. Begrijp ik het goed dat je nu nog op een koperlijn zit?


Nee, is al paar jaar glasvezel. Wilde van Solcon naar kpn. Maar aansluiting van kpn (extra kast in wijkcentrale ) is nog leeg. Maar dan pland kpn toch gewoon de overstap in. Met als gevaar dat Solcon definitief afsluit en kpn voorlopig niets kan leveren!!


Wat voor netwerk is het? Levert KPN überhaupt wel over glasvezel bij u? Solcon levert nogal eens op netwerken waar KPN niet op levert. KPN levert dan "gewoon" over de telefoonlijn. 

Heeft u bericht ontvangen dat KPN bij u over glasvezel gaat leveren en wilt u daarom overstappen? 


@Bert Bonaire . Ah, ik begin het te begrijpen. Maak je gebruik van de overstapservice? Wat heeft de monteur verder gezegd? Ik wil graag meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi @Bert Bonaire . Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat jouw order bij KPN is geannuleerd. Dit komt omdat wij nog niet kunnen leveren.

Wanneer er wel geleverd kan worden weet ik helaas niet. Volgens onze website kun je op jouw adres momenteel glasvezel nemen maar ik begrijp uit jouw woorden dat je toen tegen technische problemen aanliep. Als een wijkkast nog niet functioneel is, ligt dat bij KPNNetwerk.nl. Zij verzorgen het fysieke stuk van de glasvezelaansluiting. 

Je kunt overwegen om bij hun na te vragen wanneer de kast operationeel is, zodat je daarna zeker weet dat we kunnen leveren.

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 


Planning is inderdaad een dingetje bij KPN ….

3 weken geleden kreeg ik voor VANDAAG de afspraak voor het afmonteren van glasvezel in mijn woning ...

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje:                Te druk, geen monteur beschikbaar, bouwvak …
DAT WISTEN ZE 3 WEKEN GELEDEN OOK WEL DAT DE BOUWVAK ERAAN KWAM !!!

Nu heb ik voor de kat z'n viool een dag vrij genomen !!!  En KPN gaat dat echt niet vergoeden !!!

Over 4 weken ben ik de eerste … als ze tenminste geen smoes hebben in de trend van het is bijna Kerst o.i.d. !!!


Ze gaan geen smoes verzinnen.  Zoals je weet is de arbeidsmarkt zeer lastig. Er zijn gewoon geen mensen genoeg.  Mensen die willen graven zijn nog wel te vinden. Monteurs en mensen die glasvezel kunnen lassen zijn er nauwelijks.  En wen er maar aan want dit gaat nog wel even duren.