Skip to main content

Januarie ga ik over op glasvezel. Wat gebeurt er met mijn abonnement gaat dat omhoog gat dat omlaag.

moet ik een nieuw abonnement afsluiten. wat is wijsheid, Ik betaal nu wel erg veel. Dus is misschien overstappen een optie.

Graag advies.

Als je nu gebruik maakt van KPN en KPN levert over het glasvezelnetwerk dat word aangelegd veranderd er in eerste instantie niets.

Zodra de glasvezel binnen is zo nu en dan even kijken op KPN Netwerk of het daadwerkelijk al beschikbaar is. Wanneer het beschikbaar is kpn bellen op 0800-0402 om de drager om te zetten naar glasvezel.

Op dit moment zijn er een hoop gebieden waar we even niet actief klanten omzetten en enkel nieuwe klanten / klanten die ons benaderen op glas zetten, dit ivm de capaciteit van de monteursorganisatie. Dit kan elke dag veranderen en is ook per regio anders. Het doel is altijd om genoeg monteurs te hebben voor storingen en nieuwe klanten.  bron 

Als alleen de drager word omgezet veranderd er verder niets.

Het is niet nodig om een nieuw abonnement af te sluiten. Als je de kosten wilt verlagen is overstappen een optie. Hiervoor hoef je niet te wachten totdat er glasvezel ligt. Het is zelfs mogelijk om goedkoper via een andere provider die het bestaande kopernetwerk gebruikt diensten af te nemen dan via glasvezel.
KPN zet telefoonlijn uit, huishoudens tot 30 procent duurder uit voor internet

Mogelijk zijn er ook nog andere alternatieven zoals via het coax netwerk of een ander glasvezelnetwerk.

Je kan ook KPN opzeggen en mogelijk komen ze dan met een korting. Je kan ook opzeggen en over een jaar als nieuwe klant terugkomen. Je kan ook onderdelen van het huidige contract aanpassen zodat de kosten omlaag gaan. Hou wel rekening met de minimale contractduur (meestal 1 jaar) en de opzegtermijn van 1 maand.