Skip to main content

Onlangs is hier glasvezel aangelegd, maar nog niet aangesloten.
Ik heb begrepen dat het aanleggen kosteloos was, en dat ik zelf kon beslissen of ik er wel of geen gebruik van ging maken.

Maar nu komt er binnenkort een monteur om ons over te zetten. Waar ik, volgens mij, nooit akkoord op heb gegeven.
En ik twijfel nog. Omdat ik nu tevreden ben over de huidige snelheid, stabiliteit en prijs.

Wat gebeurt er met het huidige abonnement bij een overstap van koper naar glas?
Als oud-Telfort klant heb ik een bijzonder voordelig abonnement (internet + 2x mobiel). Daar kan geen hussel tegenop.
Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat, bij de geringste wijziging van mijn huidige abo, de Telfort-voordelen komen te vervallen.


 

Oké, duidelijk!

Bedankt iedereen!


Vandaag overgegaan van koper naar glas.

En de snelheid is van 110/30 naar 120/120 gegaan.

Dus qua snelheid lijkt het wel goed te zitten. Over de stabiliteit kan ik nog niets zeggen.


Die snelheid op zich is nu nog niet het belangrijkste, het feit dat je met glasvezel bent voorbereid op de toekomst (met snelheden van vele Gb/s) is op termijn veel belangrijker. Ik heb BVVDSL met 200/60 Mb/s en dat is voor nu meer dan genoeg, maar met koper zit ik op dood spoor. Gelukkig is hier in de omgeving een lokaal initiatief gestart en zal ik vóór eind 2022 hopelijk ook glasvezel krijgen; én kpn doet er aan mee, dat is met dat soort initiatieven nog lang niet altijd zeker. 


@Achterwillens Top! Heel veel plezier ervan.


Vandaag overgegaan van koper naar glas.

En de snelheid is van 110/30 naar 120/120 gegaan.

Dus qua snelheid lijkt het wel goed te zitten. Over de stabiliteit kan ik nog niets zeggen.

Dus met de Telfort korting intact ?


Dus met de Telfort korting intact ?

 

Yes. De Telfort-kortingen gelden nog steeds. Maar zonder aanpassingen in mijn abonnement. Ik verwacht dat als ik iets wijzig, dat dan (alle of sommige) Telfort-voordelen ook zullen vervallen

En de stabiliteit, en de snelheid, zijn (na een half jaar) nog steeds prima.


Dus met de Telfort korting intact ?

 

Yes. De Telfort-kortingen gelden nog steeds. Maar zonder aanpassingen in mijn abonnement. Ik verwacht dat als ik iets wijzig, dat dan (alle of sommige) Telfort-voordelen ook zullen vervallen

En de stabiliteit, en de snelheid, zijn (na een half jaar) nog steeds prima.

Dat is goed om te horen ! ik heb pas van KPN een brief ontvangen dat mijn buurt dit jaar ook aan de beurt is, maar daar staat in dat er pas van de glasvezel verninding gebruik gemaakt wordt bij een glasvezel abonnement, en dat na aanleg de DSL/koper de verbinding na enige tijd wordt afgesloten, hoe verliepen de “zaken” bij jou destijds ?

 


Hallo @Eric-Jan van den Bogaard , als je niets doet word je vanzelf een keer omgezet van koper naar glas als bestaande KPN-klant

Heb je de glasverbinding eenmaal in huis kun je het theoretisch versnellen door bij KPN, de provider, een migratieverzoek koper->glas in te dienen, dan bestaat er theoretisch een kans dat je eerder omgezet wordt.

 


maar daar staat in dat er pas van de glasvezel verbinding gebruik gemaakt wordt bij een glasvezel abonnement, en dat na aanleg de DSL/koper de verbinding na enige tijd wordt afgesloten, hoe verliepen de “zaken” bij jou destijds ?

Als je akkoord gaat met aanbieding van de overgang van koper naar glas, dan behoud je de Telfort voordelen. Je internet snelheid houdt dan minimaal de snelheid wat je nu hebt. Maar meestal wordt het hoger.

Maar als je bijvoorbeeld een veel hogere snelheid wilt hebben, DAN vervallen (volgens mij) de Telfort voordelen. Omdat je dan je contract zelf wijzigt. En dat geldt ook als je gaat lopen husselen.


Okay, bedankt, voor de antwoorden, ga dan toch maar over naar glasvezel, heb wel gemerkt, dat er niks aan de hand was met mijn DSL over koper, dat lag aan slecht wifi en “bekabeling” aan mijn kant, veel hoger dan 100 of 200 Mbps is toch overbodig lijkt mij, aangezien het internet zelf nooit zo snel zal wezen, en ik heb dus alleen internet, dus geen tv.

Ik twijfel nu alleen nog, of ik niet beter de USG van Unifi ipv. de ER 6P zal gaan gebruiken, ik heb de USG nog niet, maar hoor dat deze beter zou zijn voor P2P tov de ER 6P, omdat ik vaak torrents download….


Onlangs is hier glasvezel aangelegd, maar nog niet aangesloten.
Ik heb begrepen dat het aanleggen kosteloos was, en dat ik zelf kon beslissen of ik er wel of geen gebruik van ging maken.

Maar nu komt er binnenkort een monteur om ons over te zetten. Waar ik, volgens mij, nooit akkoord op heb gegeven.
En ik twijfel nog. Omdat ik nu tevreden ben over de huidige snelheid, stabiliteit en prijs.

Wat gebeurt er met het huidige abonnement bij een overstap van koper naar glas?
Als oud-Telfort klant heb ik een bijzonder voordelig abonnement (internet + 2x mobiel). Daar kan geen hussel tegenop.
Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat, bij de geringste wijziging van mijn huidige abo, de Telfort-voordelen komen te vervallen.


 

Mijn ouders hebben net ook deze stap gezet. Monteur zorgde dat wifi het deed, maar heeft de bekabelde zaken overgeslagen. Denk dus nog maar even goed na, voordat u hier gebruik van maakt.