Skip to main content

wat gebeurt er nu als er een aansluitpunt is gemaakt.

kan niet installeren want kpn box is niet compleet ik mis activeringskastje en kabel

Ā 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

ontvangen pakket niet compleet er mist een klein vierkant kastje volgens monteur, aansluitpunt is al gemaakt maar moet geactiveerd worden met een soort klein kastje dat niet in het pakket zat. ook mist er een kabel


wat gebeurt er nu als er een aansluitpunt is gemaakt.

kan niet installeren want kpn box is niet compleet ik mis activeringskastje en kabel

Dat het aansluitpunt gereed is betekent nog niet dat er direct diensten overheen kunnen gaan. Zodra de aannemer alles gereed meldt kan KPN diensten leveren over het aansluitpunt. Vanuitgaande dat het glasvezel betreft dan 🙂.

Gaat het om een nieuw abonnement of om een migratie van DSL naar glasvezel?


ontvangen pakket niet compleet er mist een klein vierkant kastje volgens monteur, aansluitpunt is al gemaakt maar moet geactiveerd worden met een soort klein kastje dat niet in het pakket zat. ook mist er een kabel

Ā 

@Elmar1982Ā : Ben jij dezelfde persoon alsĀ @gea123Ā ?Ā 

Dan lijkt het erop dat je nog niet op glasvezel zit.Ā 

Bel dan met 0800 - 0402 voor het maken van een afspraak met een monteur. Ā 

Nee ben ik niet en NTU is al aangesloten. Ik he. Internet maar gewoon niet de snelheid die je verwacht (bedraad en direct op modem)


Nee moet eerst kastje voor signaal dus geen kpn overeenkomst bij niet leveren

kpn moet

a kastje leveren

b het schijnt dat je dat gewoon over kastje aansluitpunt kunt schuivenĀ 

c kabel verbinden met modem wn alles weer aansluuten

d dan pas gaat kpn abonnement in

( er zijn hier al paar dagen geleden 2 monteurs over de vloer geweest en misten ook dat kastje)

Ā 


Hoi @gea123Ā . Welkom op het forum.

Ik probeer de puzzelstukjes in elkaar te passen. Jij hebt nu al koper diensten van KPN?Ā  Of ben je een nieuwe klant?

Heb je een foto van de meterkast/plek waar glasvezel is geĆÆnstalleerd?Ā 


  1. het kastje (wit met kpn logo erop) is afgelopen dinsdag gemonteerd.
  2. Het zit buiten de meterkast, in de woonkamer ook in de buurt van meterkast en gang
  3. er zit geen kastje omheen waar de kabel in zit die aangesloten moet worden aan het modem
  4. ik woon in een klein gebied/dorp en de zaak is aangesloten door glaspoort, ik had dus geen glasvezelkabel
  5. ik heb me ook tijdens het werkproces al aangemeld als nieuwe klant voor kpn
  6. ik heb een doos gekregen met modem, 2 kabels en 2 schotels voor versterking van het signaal op andere plekken
  7. zolang ik geen kastje heb, en kabel kan ik me ook niet melden bij kpn.
  8. ik heb glaspoort gevraagd om monteur om kastje te plaatsen, en ook om kabel naar andere verdieping te plaatsen (betaald) net zoals dat is bij kpn netwerkkabel (maar die doen dan niets omdat kpn in kleine plaatsen, bedrijventerreinen etc. het glasvezelnetwerk laat aanleggen door oa glaspoort.
  9. zolang alles niet in orde is, kan ik me nog niet aanmelden bij kpn
  10. ik moest heel wat leeswerk doen om hier achter te komen. de vraag is wel (ook aan glaspoort gesteld) wie verantwoordelijk is voor levering van dat kasje om het witte kastje heen en de kabel.

@gea123Ā nu nog antwoord op de vraag "bent u nieuwe klant?".


Zie punt 5

Ā 


Nog een andere vraag: Glaspoort vraag in sommige gebieden een eigen bijdrage. Als u die niet betaald komen ze wel glasvezel aanleggen, maar geven ze de lijn niet vrij. Is er bij u ook sprake van een eigen bijdrage? Is die al betaald?Ā 

Glaspoort legd alleen glasvezel aan en zal in uw woningĀ geen kabels leggen naar andere verdiepingen. Dat kan KPN wel, tegen betaling.Ā 


De aanleg is gratis


Uiteraard dient er betaald te worden voor verplaatsen in de woning aansluitpunt Ā en mogelijkheid om te verbinden met provider is gratis kpn is op de hoogte anders krijg ik natuurlijk geen pakket


Zie punt 5

Daar staat:

ik heb me ook tijdens het werkproces al aangemeld als nieuwe klant voor kpn

Dat is niet duidelijk genoeg. Bestaande klanten denken namelijk soms ook dat ze zich aan kunnen melden als nieuwe klant.Ā 

Dus... zit u nu bij Ziggo ofzo? U maakt nu nog geen gebruik van het KPN netwerk?Ā 

Ā 

Ā 


GlaspoortĀ Ā is een initiatief van kpn en pensioenfonds om on kleine gebieden etc gratis glasvezel aan te leggen

voor meer info ga naar website glaspoort

bedoeling is dat heel nederland glasvezel krijgt

providers die aansluiting kunnen maken staan hier ook op vermeld


Wegens slechte verbinding door kopernetwerk is het in dit gebied onmogelijk klant te zijn bij kpn of prividers die gebruik maakten van kpn kopernetwerk dus in deze gebieden zit iedereen op ziggo ik dacht dat dit wel bekend was


Kpn netwerk verlegt geen kabels. Glaspoort is netwerkbeheerder en legt aan doet onderhoud etc

gaat het om signaal problemen met modem etc is het kpn als provider

Ā 

glaspoort is netwerkbeheerder

Ā 


de activeringskosten ad ā‚¬ 25 worden door kpn geheven en aan glaspoort betaald. zie kpn netwerk kosten


Kpn netwerk verlegt geen kabels. Glaspoort is netwerkbeheerder en legt aan doet onderhoud etc

gaat het om signaal problemen met modem etc is het kpn als provider

Ā 

glaspoort is netwerkbeheerder

Ā 

Glaspoort leg glasvezel aan tot in uw meterkast. Of eventueel word het aansluitpunt in deĀ woonkamer geplaatst indien gewenst. Verder doet glaspoort niets. Glaspoort gaat geen kabels in uw huis aanleggen of verleggen.Ā 


1 glaspoort legt gratis de glaskabel tot aan de woning

2 glaspoort komt de woning in om op een plek op de begane grond (hoeft geen meterkast te zijn) een aansluitpunt. Dit aansluitpunt heeft nog een device nodig om een verbinding te kunnen leggen met het modem. volgens mij moet glaspoort dit doen

  1. de aansluitkosten worden via de nieuwe provider (Kpn) betaald
  2. het is gevraagd om door een monteur (tegen betaling) de kabel (die van het aansluitpunt komt) te verleggen. Dit gebeurt ook door KPN netwerk (ook tegen betaling, kpn netwerk is ook een netwerkprovider) dus dit is te overwegen of glaspoort het ook doet.
  3. Ik ga nu verder geen antwoorden meer geven, want alles staat op diverse websites, ik heb dat nu grondig bestudeerd en daar haal ik ook mijn info vanaf, dus veel succes er mee.

met vriendelijke groetenĀ 


@gea123Ā . Laten we maar eens gaan kijken hoe jij bij ons (KPN de provider) in de systemen staat.Ā  Dat zorgt hopelijk voor wat opheldering.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?Ā 


krijg net mailtje van kpn netwerk

glasvezelkastje en bijbehorende kabel levert kpn

door kpn telefonisch ook zo bevestigd en wordt gezonden, maandag is het er

dan evt verlengen. casd 6 kabel hoort er dan in te zitten, kan dan evt met monteur van kpn van bg naar 1e verdieping.

als het goed is ben ik as maandag dan eindelijk aangesloten.

Ā 

profiel is aangevuld en dank voor alle inspanningen

Ā 

ook handig voor anderen om dit te weten als men er ook problemen mee heeft

vriendelijke groet en nogmaals dank


@gea123Ā . Dat klinkt hoopvol.Ā  Laat even weten hoe het verder afloopt.

Mocht je voor maandag toch weer onduidelijke berichten krijgen, wil ik dat graag weten.Ā 


Woensdag komt de monteur en dan komt alles in orde! Hij neemt ook alles mee om alles op de juiste plek te brengen en dan zit ik eindelijk bij kpn