Skip to main content

Ik heb een glasvezelaansluiting tot in mijn meterkast. Bedrijf dat dit regelde (Direxta) gaf aan dat deze binnen 48 zichtbaar moest zijn bij de providers zodat ik een monteur kon inplannen voor afmontage en afsluiten glasvezel abonnement. Met KPN helpdesk contact opgenomen. Zij geven aan niets te kunnen doen en verwijzen naar KPN netwerken (de online status check). Deze voer ik al een paar dagen uit maar komst steeds met een foutmelding op mijn postcode en huisnr. (nieuwbouwhuis):

KPN Netwerk is tijdelijk niet bereikbaar

Wij plegen op dit moment onderhoud aan onze systemen, hierdoor kun je nu even geen gebruikmaken van de website. Onze excuses voor het ongemak, probeer het straks nog een keer.

 

Als ik mijn oude adres invoer doet de postcode check het overigens wel dus KPN netwerk is wel bereikbaar. Het is geen algehele systeem storing. Bellen naar KPN netwerk heeft totaal geen zin want alle opties op het bandje leiden naar een SMS met de link naar de postcode check of het online klachtenformulier. Deze laatste ingevuld (ik wil namelijk graag iemand aan de telefoon krijgen die mij kan helpen) maar als antwoord krijg je dat door drukte ze proberen binnen 3 weken te reageren.

Ik wil graag iemand aan de telefoon van KPN netwerk die mij uitlegd wat de status is van mijn aansluiting en mij verder kan helpen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Hallo @Humpsie dit is hun telefoonnummer:

Dit forum kan er helaas ook weing mee.

Succes.

 


Bedankt voor je reactie maar ik heb dit nummer de afgelopen dagen 10 a 15 x gebeld. Je komt in een automatisch bandje (welke optie je ook invult) wat uiteindelijk altijd resulteert in het versturen van een sms met een link naar de status check. Het probleem is dat ik nooit een persoon aan de telefoon krijg.

Je komt dus in een cirkel waar je niet uitkomt. Ik wil gewoon een persoon aan de telefoon krijgen bij KPN Netwerk waar ik de situatie aan kan uitleggen.


Zoals KPN telefonisch al had aangegeven aan mij is KPN Netwerk een totaaaaal ander bedrijf waar ze niks mee te maken hebben. Ze kunnen elkaars systemen niet inzien. Rustig afwachten is het antwoord. Rustig afwachten. 

Heb je lampjes op het kastje in de meterkast? Als die knipperen zei een monteur dan is er geen verbinding. Hier branden nu 2 groene lampjes == internet. (of zit er nog uberhaubt geen kapje over het kastje, want er moet een kapje over een kastje…. sorry voor mijn slechte uitleg maar er is geen andere naam gebruikt door monteurs hier dan een kapje wat over een kastje moet).


Er zit nog geen kapje over de aansluiting. Dit kan pas ingepland worden als er een werkende verbinding is opgeleverd. Dit kan gemonitord worden door KPN Netwerk. Alleen die krijg ik dus telefonisch niet te pakken en via de postcode check krijg ik alleen maar foutmeldingen (zie mijn 1e post).

Volgens mij:

  • Stap 1: Glasvezel aansluiting opgeleverd in de woning (nog zonder kapje)
  • Stap 2: Opgeleverde Glasvezel verbinding moet zichtbaar zijn voor het systeem van KPN. Loopt via KPN Netwerk
  • Stap 3: Monteur plaatst kapje over de aansluiting
  • Stap 4: Abonnement afsluiten
  • Stap 5: KPN monteur komt router installeren

Ik ben nu sinds augustus 2022 bezig met deze glasvezel aansluiting en stap 1 is afgelopen maandag eindelijk afgerond. Hoelang gaat het nu nog duren voordat ik een werkende internet verbinding in mijn woning heb?


Hallo @Humpsie via www.kpnnetwerk.nl kun je de status zien van je aansluiting.

Als daar staat dat de lijn is opgeleverden dat je een provider kunt kiezen, kun je met KPN, de provider, waar dit forum bij hoort, bellen via 0800 0402 en vragen om migratie van koper naar glas, dan wordt e.e.a. in werking gezet.

Succes.

 

 


... en verwijzen naar KPN netwerken (de online status check)….

 

Hallo @Humpsie via www.kpnnetwerk.nl kun je de status zien van je aansluiting.

 

...😄...

 

anyway, zie hier het tijdschema van de aansluiting van een toren-flat in het centrum van “een grote stad”. Succes met “Rustig afwachten”, ik gok nog zeker minimaal 6 maanden wachten voordat het werkt. Hou ons op de hoogte! 🤓