Skip to main content

Goeieavond, vandaag heb ik m'n superwifi punten geplaatst. Allereerst valt me op dat er heel veel communicatie over is op het forum - m.a.w. mensen hebben 't er moeilijk mee om het juiste wachtwoord te vinden. Op aangeven van een eerdere geraadpleegde tip op dit forum heb ik zelfs het wachtwoord van m'n router (KPN Box 12) gewijzigd vanavond. Zonder enig resultaat. Nu las ik dit voorstel om 't op te lossen… helaas: het invullen van het Admin Password van de eerst aangesloten superpunt geeft me geen toegang. En ik vraag me dus nu af, hoe verder? Hoop dat iemand me verder kan helpen.

 

En op basis van hoeveel moeite het kost (wat blijkt uit de vele opmerkingen op het forum) een tip voor KPN: de instructie is niet genoeg! Ik heb nu wel twee superpunten staan, maar ze werken niet. En dat frustreert je klanten. Keep it stupid simple…

 

Groeten, Johan

 

*admin: afgesplitst

@JohanDe heeft u ook het wachtwoord van de 2de SuperWiFi geprobeerd? 


@JohanDe heeft u ook het wachtwoord van de 2de superwifi geprobeerd? 

Dit moet vaak wel werken. Soms gaat de installatie nét niet helemaal lekker, punt 1 is als eerste klaar met installeren en wordt dan ook de master. Punt 2 installeert zichzelf als node. Als je punt 1 nu verwijderd dan worden de twee rollen omgedraaid zoals gewenst. In dit geval is het nadeel wel dat punt 2 als master gezien wordt en dus blauw gaat knipperen bij het inloggen terwijl het wachtwoord van punt 1 is ingeladen. Deze was immers als eerste master.

Ditzelfde geldt tevens ook voor een eventueel derde, vierde of meer punten. In die gevallen kan het even zoeken zijn naar welke het moet zijn. In die gevallen kies ik er vaak voor om het hele zooitje te resetten en opnieuw te beginnen: 1 punt aansluiten en volledig laten installeren, duurt een minuut of tien. Daarna sluit ik alle andere punten aan en laat ik die weer een minuut of tien hun ding doen. Het eerste punt blijft ten alle tijden aangesloten. Als alles geïnstalleerd is maar nog bekabeld log ik in op de Wifipunten middels de ThuisApp (in zo'n geval is die ingebouwde QR-scanner fijn). Zodra ik ben ingelogd en het wachtwoord heb gewijzigd ga ik alle punten plaatsen. Op die manier hoef je niet het hele huis door te lopen op zoek naar de juiste code als het toch niet wilt lukken.