Skip to main content

Hoi. Ik vroeg mij af op welke wijk of straat kast  ik zit en hoe ver

En hoe zouden wij dat moeten weten?


Hoi. Ik vroeg mij af op welke wijk of straat kast  ik zit en hoe ver

Als het gaat om DSL, dan kan je misschien eens kijken op deze website en kan je daar mogelijk zien bij welke wijkcentrale/straatkast etc. je het dichtste in de buurt woont?!

Zien waar de wijkcentrale zich bevind zegt trouwens nog niet heel veel, al zou deze zich op bijvoorbeeld hemelsbreed 50 meter van je huis bevinden dan nog kan het goed zijn dat deze een afstand aflegt van tientallen meters meer.

Als het gaat om een POP (glasvezel) dan wordt het wat moeilijker, deze zijn er in diverse formaten, kleuren etc.


Als je je forumprofiel invult kan een moderator mij eventueel voorzien van je gegevens zodat ik het voor je na kan kijken. Ben ik alsnog wel nieuwsgierig waarom je dit wilt weten. 
 

Weet het niet zeker alleen volgens mij kan een FritzBox dit standaard zien in de instellingen als je inlogt.


...

Weet het niet zeker alleen volgens mij kan een FritzBox dit standaard zien in de instellingen als je inlogt.

Dat kan je i.d.d. zien in een Fritz!Box:

 


Goedemorgen. Ik wilde het graag weten omdat. Hoe dichter bij de straatkast hoe beter toch ?  Ik zal zo even postcode en huisnr in me profiel zetten


Hallo @Tomas1987 via onderstaande link kun je nagaan op welke xDSL-kast je zit aangesloten en hoever je van de centrale zit.

Van de glaskasten is (nog) geen overzicht.

Straatkasten - VVDSL.robinflikkema.nl

@GerritS76 gaf een soortgelijke link, die waarschijnlijk niet tot je doorgedrongen is, gezien de vervolgvragen.


Goedemorgen. Ik wilde het graag weten omdat. Hoe dichter bij de straatkast hoe beter toch ?  Ik zal zo even postcode en huisnr in me profiel zetten

Ik zie nog niks, zou je dit nog in willen vullen @Tomas1987? ( en ook even opslaan 😊) Dan kijk ik voor je op ik het zelf kan zien en als het mij niet lukt zal ik de hulp van @Ik_Combineer inschakelen!


Als je internet aanvraagt via de site bij kpn dan krijg je een indicatie van de te verwachten snelheid. Maar die kan wel eens afwijken in mijn ervaring.
En / of rondvragen bij de buren ed of er iemand is met een aansluiting.