Skip to main content

Nou, ik kan dus ook niet terugvinden wat mijn internetsnelheid zou moeten zijn, ook niet in Mijn KPN. Zelf was ik mening dat ik 50 of 75 Mb/s download had. Maar als ik de hoogte van mijn rekening zie moet het meer zijn. Mijn wifi zit tussen de 59 en 64 Mb/s download en laat dat nou hetzelfde zijn als de lan aansluiting. Ik krijg er geen hoogte van. Of ligt het aan het modem, dat is zo'n v10.0

 

Hallo @CKlein bij een xDSL-verbinding kun je in jouw geval 50/5 of 100/10 hebben en bij glas een50/50 of 100/100 Mbit/s.


Wat staat er op pagina 2 van de factuur? Welke naam van het abonnement word daar genoemd?


Wat staat er op pagina 2 van de factuur? Welke naam van het abonnement word daar genoemd?


TFT Internet en Interactieve Tv staat er, maar geen snelheid. @JanD Geen glas. Misschien dat het wat uitmaakt dat ik eerst Telfort klant was en eigenlijk noodgedwongen KPN klant werd ivm de overname.


Misschien dat het wat uitmaakt dat ik eerst Telfort klant was en eigenlijk noodgedwongen KPN klant werd ivm de overname.

Hallo @CKlein , bovenstaande heeft er niets mee van doen. Je valt nog gewoon onder de Telfort(TFT)-voorwaarden. Dan heb je of een 50/5, 100/10 of 200/20-aansluiting.

Via www.kpn.com/speedtest kun je bekabeld testen welke download- en uploadsnelheid je haalt.

Zorg wel dat alle overige (draadloze) apparatuur uit staat.

 


@JanD , oké ik zal het eens testen. Is toch vreemd dat dat niet gewoon op de factuur of ergens zichtbaar in je account. Ik kom er zsm op terug.


Let er wel op, die snelheid die jij afspreekt  is niet de minimaal gegarandeerde snelheid. Het is de snelheid die maximaal gehaald kan worden (in de praktijk gaan ze hier wel eens een klein beetje over). 


Let er wel op, die snelheid die jij afspreekt  is niet de minimaal gegarandeerde snelheid. Het is de snelheid die maximaal gehaald kan worden (in de praktijk gaan ze hier wel eens een klein beetje over). 

En als je ver van de centrale zit haal je de snelheid vaak niet eens, vandaar dat KPN bij xDSL-aansluitingen spreekt over snelheden TOT XX Mbit/s.

Glassnelnheden zijn gegarandeerd die moet je kunnen halen met een kleine marge volgens de KPN-voorwaarden.

 


Hoi @CKlein . Welkom op het forum.

Ik vermoed dat je 50Mbit hebt maar als je het zeker wilt weten kun je dan je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


@Erwin_, ik heb mijn profiel ingevuld. Zelf vermoed ik ook dat ik een 50Mbit verbinding heb.

 

@JanD , ver van centrale is voor mij anno 2021 geen argument meer. Als dat zo is moet men die achter in de rij staat niet evenveel laten betalen als iemand die voorop staat. Vergelijk het met concert of voetbal kaartjes, deste minder je ziet of verder weg je bent, deste minder betaal je. En KPN weet heel goed wie waar in de rij staat.

De antwoorden van ieder worden natuurlijk enorm gewaardeerd maar beantwoord niet de vraag. Het zijn, als ik dat goed begrijp alleen tips om de internet snelheid te meten en welke mogelijke snelheden er zijn. Ik wil gewoon van rechtuit van KPN weten waar ik voor betaal. Want €40,04 na aftrek van combi en hussel abonnement, dus normaal over de €50,00, zou ik toch recht moeten hebben op meer dan dit magere gedoe. Tenminste, dat beweert KPN oo hun site. En dan nog, uit principe, ik wil mijn gegevens gewoon kunnen inzien. Waarom zo geheimzinnig?? Ik weet nu nog niks. Wel laatst nog een speedtest gedaan via de lan en die bleef bij 40Mbit hangen..nog lager dan de wifi dus. Dat is toch belachelijk. Een nieuw modem lijkt me ook wel netjes.

Want ik realiseer mij dat ik geen enkele uitspraak hier kan gebruiken als referentie richting KPN. Ik hoopte dat iemand mij een concreet antwoord kon geven waar ik wat kan vinden.

Natuurlijk ben ik hoe dan ook dankbaar voor de reacties.


Je komt bij Telfort weg en bent automatisch omgezet. Dat betekent dat er feitelijk niks veranderd is aan jouw abonnement. De standaard snelheid die bij dit abonnement hoort is 50/5.

Jouw lijn ondersteunt vectoring. Het potentieel is dus vrij groot. Ik meet nu snelheden tot het modem van plusminus 110/30.  Ruim boven jouw oorspronkelijke abonnement. Blijkbaar ‘cappen’ we dit niet wat voordelig is voor jou. Deze snelheden zou jij dus (met een kleine marge) ook moeten kunnen halen met een bekabeld aangesloten pc/laptop.  

Wat voor snelheid staat er eigenlijk als je inlogt in de webinterface van jouw experiabox? 

edit: voor de duidelijkheid : Ik werk voor KPN

 


@Erwin_Geen flauw idee,
Zou ik even de laptop moeten aansluiten..moment.

Je bedoelt toch bij het modem inloggen neem ik aan?

Nou gedaan maar ik zou bij god niet weten waar ik moet kijken.


Maarre..ik ga het weer maar eens een keer telefonisch proberen. Dit werkt niet echt volgens mij.

Ik zou mijn gegevens, of het internet snelheid of contract is, gewoon moeten kunnen inzien zonder toestanden. Of zie ik dat verkeerd?

Verdorie internet, tv en mobiele abonnementen via KPN en dat is teveel gevraagd?

Misschien maar eens rondkijken voor een andere provider..

 

Toch bedankt iedereen.


Hallo @CKlein , @Erwin_ geeft aan dat je een 50/5Mbit/s abo hebt maar dat je in de praktijk  110/30Mbit/s moet kunnen halen bij een 50Mbit-abo. Alles is dan toch duidelijk zo?

Zelf heb ik ook een 50/5-abo en heb in de praktijk 70/30.

Â