Skip to main content

Beste,

Wij waren tot 1 juli KPN klant (Internet/TV). Ik heb hier al wat topics net gelezen dat de zgn. serviceID te achterhalen zou moeten zijn voor de nieuwe provider. Echter na 2 maanden zonder internet (echt heel erg nodig) kom ik er dus achter dat men ons huisnummer en toevoeging niet kan aansluiten terwijl KPN ons wel gewoon had aangesloten op ..straat xxB met klantnummer (...) 

De nieuwe provider schrijft dus dit:

 

Omdat KPN ook netwerkbeheerder is van alle DSL-verbindingen in Nederland, beoordelen zij of een ISRA-punt toereikend is voor de aansluiting. Als het goed is, kun je bij KPN jouw zogeheten service ID opvragen. Dat is een reeks getallen die de netbeheerder nodig heeft om twee gescheiden aansluitingen te herkennen en uit elkaar te houden.

 

Zou u ons deze serviceID van ons huisadres (..straat xxB) kunnen toesturen? Evt. in een privé bericht?

 

Hartelijk dank!

Gr. Fabe

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste,

Ik zit toch wel met smart op een reactie te wachten en zie dat alle berichten onder en boven mij in het forum voorzien zijn van een reactie. Kunt u mij voorzien van de ServiceID pls?

Bedankt!

Gr R Fabe


Je nieuwe provider hoort dit voor jou te regelen. Na 2 maanden is het ook maar de vraag of de provider KPN deze gegevens nog heeft.

Je zou bij de netbeheerder (kpnnetwerk.nl) na kunnen vragen, maar in principe geldt voor een Service ID hetzelfde als voor je persoonsgegevens, ze mogen niet zomaar worden uitgegeven, aangezien je geen gebruik meer maakt van het desbetreffende Service ID, mag die eigenlijk ook niet meer aan jou worden verstrekt. 

 

Webcare reageert momenteel pas na 2/3 dagen. Kan me ook voorstellen dat ze momenteel eigen klanten met vragen ook voorrang geven ivm de drukte. Kan dus even duren. Succes iig. 


Je nieuwe provider hoort dit voor jou te regelen. Na 2 maanden is het ook maar de vraag of de provider KPN deze gegevens nog heeft.

Je zou bij de netbeheerder (kpnnetwerk.nl) na kunnen vragen, maar in principe geldt voor een Service ID hetzelfde als voor je persoonsgegevens, ze mogen niet zomaar worden uitgegeven, aangezien je geen gebruik meer maakt van het desbetreffende Service ID, mag die eigenlijk ook niet meer aan jou worden verstrekt. 

 

Webcare reageert momenteel pas na 2/3 dagen. Kan me ook voorstellen dat ze momenteel eigen klanten met vragen ook voorrang geven ivm de drukte. Kan dus even duren. Succes iig. 

Ja nieuwe provider hoort dat te regelen. Zou fijn zijn maar dit is een aparte wereld en ik loop tegen het ‘van kastje naar de muur’ euvel aan. Overigens ben ik nog klant bij KPN met 3 andere abonnementen (2 x mobiel, 1 x Telfort) en ook de nieuwe provider verloopt volgens mij “via” KPN. Maar goed dat terzijde. Het lijkt er nu op dat mijn ISRA punt administratief gezien onvindbaar is en opnieuw aan ons huisnummer met toevoeging gekoppeld moet worden. De bedrading ligt er gewoon en deed het tot voor kort via KPN. Ik hoop alsnog dat iemand van KPN hier reageert of dat de nieuwe provider het uitzoekt met KPN...


Hoi, @Rusmea 

Heb je al zoveel mogelijk gegevens in je forumprofiel staan? Ook je oude klantnummer.

Dan kan een KPN moderator hier meekijken en, hopelijk, het service-id v.d. lijn achterhalen.


Hoi, @Rusmea 

Heb je al zoveel mogelijk gegevens in je forumprofiel staan? Ook je oude klantnummer.

Dan kan een KPN moderator hier meekijken en, hopelijk, het service-id v.d. lijn achterhalen.

Beste Peter,

Bedankt, ja oude klantnummer “Thuis” (van Internet/TV) staat in mijn profiel.

Gr R Fabe


Hi Rusmea, welkom op het forum. 

Hoi, @Rusmea 

Heb je al zoveel mogelijk gegevens in je forumprofiel staan? Ook je oude klantnummer.

Dan kan een KPN moderator hier meekijken en, hopelijk, het service-id v.d. lijn achterhalen.

Nee, helaas werkt dit niet zo. De nieuwe provider dient net zoals wij een aanvraag voor een aansluiting bij Netwerk NL. Het is ongetwijfeld goedbedoeld van de medewerker daar, maar dit is onjuist. Je provider hoort dit voor je in orde te maken zonder dat jij hier iets mee moet doen, laat staan een service-ID achterhalen.  Ik kan je in dit geval alleen maar weer doorverwijzen naar je nieuwe provider, zij horen dit te weten. 


ik heb Viaplay via KPN en heb een  KPN service ID  nodig om viaplay te activeren


ik heb Viaplay via KPN en heb een  KPN service ID  nodig om viaplay te activeren

Deze vraag gaat over iets geheel anders @Ais, maar als het goed is heb je van KPN een mail ontvangen hoe je ViaPlay kunt activeren