Skip to main content

Wat kan ik aan snelheid verwachten met super Wifi? Ik heb een 500/500 verbinding en 1 apparaat actief.

Bij een meeting met Ookla kom ik niet boven de 45mbit uit.

Ha @RVE02, welkom! Het ligt er helemaal aan welke Experia Box, welke eventuele andere eigen routers, acces points, wifi versterkers etc. je hebt. Ook aan hoe alles aangesloten en opgesteld is, hoe groot je huis is én waar jij staat ten opzichte van je SuperWifi punt of modem 😉. Kan je iets meer verduidelijken hoe jouw netwerk is ingericht en welke apparaten je gebruikt? We helpen je graag verder!


Hallo @Marcia_  ik heb de experiabox v10A met daar draadloos drie superwifi punten ( witte schotels ) aan verbonden. 1 in de meterkast direct naast de exp.box, nr twee in een kamer op dezelfde verdieping (afstand 10 meter) en de derde op zolder (in het trappengat wat in directe verbinding staat met de meterkast) op 5 meter afstand van de expbox/schotel 1.

Verder geen andere spullen in het netwerk zitten.

Kun je daar war mee?

 


Je zou degene naast de Experia Box weg kunnen halen. De V10A werkt met de laatste update zelf ook weer als een ‘wifi punt', dus daar hoeft niet meteen een SuperWifi punt naast te staan. Zou je eens kunnen proberen om dat SuperWifi punt op de eerste verdieping neer te zetten? Dan heb je, zoals ik het begrijp, op elke verdieping een Superwifi punt. Ik ben wel benieuwd hoeveel je dan haalt! En bekabeld haal je trouwens wel 500 Mbit/s om en nabij?


500mb zou op wifi wel te behalen moeten zijn, mits je met 5ghz verbonden bent en er verder weinig actief is. Wat @Marcia_ voorstelt klopt wel. 1e punt verplaatsen want onnodig zo dichtbij de v10a. Heb je gelijk de beste verdeling in huis.

Branden alle Superwifi’s groen? Ook toen je die speedtest deed?

Waar meet je die mee? Mobiel? Welke? 


Hoe staat het er nu voor @RVE02?


500mb zou op wifi wel te behalen moeten zijn, mits je met 5ghz verbonden bent en er verder weinig actief is. Wat @Marcia_ voorstelt klopt wel. 1e punt verplaatsen want onnodig zo dichtbij de v10a. Heb je gelijk de beste verdeling in huis.

Branden alle Superwifi’s groen? Ook toen je die speedtest deed?

Waar meet je die mee? Mobiel? Welke? 

Hallo @DennisA78 mits je met 5Ghz AC verbonden bent, met 5Ghz A/N haal je het niet is mijn ervaring.