Skip to main content

wat mag je minimaal verwachten van je downloadsnelheid via glasvezel?

 

wat mag je minimaal verwachten van je downloadsnelheid via glasvezel?

 

Dat is afhankelijk van het abonnement wat je afneemt:  100, 200 of 1000mbps (die laatste is overigens maximaal 940mbps). Dat zijn dat de maximale (met een kleine marge daarboven en daaronder) snelheden die je bedraad kunt halen. Draadloos is niet aan te geven omdat dat afhankelijk is van veel factoren. In een ideale wereld zou je dezelfde snelheden kunnen halen. In de praktijk kan dit zeker anders zijn omdat wifi-snelheden worden beïnvloed door o.a. gebruikte apparatuur, drukte op de wifi-banden in de omgeving, soort wifi, vloeren. muren, magnetrons, aquaria, glas etc. etc. 


50Mb = 70Mb ( 8,7MB p/s )

100Mb =120Mb  ( 15MB p/s )

200Mb = 200Mb ( 25MB p/s )

500Mb = 500Mb ( 62,5MB p/s )

1000Mb = 940Mb ( 117,5MB p/s )

Enkele van deze pakketen worden niet meer aangeboden uit me hoofd de 200… Bij internet snelheden hebben we het altijd over Mbits gezien deze een vaste waarde hebben MBytes is meestal 1/8ste dus dir is de rekenwaarde echter is dit niet altijd waar vandaar de opsomming altijd in Mbits…

maar als u een download start op uw systeem geeft deze altijd MBytes per seconden aan..

Is om het makkelijk te maken.. :wink:


Enkele van deze pakketen worden niet meer aangeboden uit me hoofd de 200…

De 500Mbps wordt niet meer aangeboden.


Enkele van deze pakketen worden niet meer aangeboden uit me hoofd de 200…

De 500Mbps wordt niet meer aangeboden.

Ook goed :yum:


Hoi @1972Stefan, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je vraag al beantwoord. Is het zo duidelijk?