Skip to main content

Ik wilde graag weten wat mijn downloadsnelheid moet zijn van KPN mijn Experia V10 Box hangt in het trappenhuis in de meterkast van het  Appartementencomplex waar ik woon .  Heb ook 2 superwifi staan 1 in de meterkast bedraad de andere in de hal van mijn appartement Zie foto's ik heb de snelheid gemeten met mijn mobiel en die is Download 43,5 Mbs en de upload 29,1 Mbs . 

Binnen MijnKPN en op je facturen kun je zien wat je contractuele snelheid is, bekabeld gemeten op 1 PC @Johnnyboij 


Binnen MijnKPN en op je facturen kun je zien wat je contractuele snelheid is, bekabeld gemeten op 1 PC @Johnnyboij 

@N.N. 

Hij zou Download 100 Mbs en de upload 100 Mbs moeten zijn . 


Dan haal je draadloos nette waarden @Johnnyboij 


Dan haal je draadloos nette waarden @Johnnyboij 

@N.N. maar ik haal die waarden niet 100 Mbs hier in huis draadloos dit zijn de waarden die ik hier draadloos gemeten heb Download 43,5 Mbs en de upload 29,1 Mbs is dat slecht of is dat normaal kan het mischien nog beter draadloos . 


Zie dan onderstaand links voor aanvullende hulp @Johnnyboij :

en

In je starttopic heb je het over zie foto's, maar ik zie geen foto's.


Zie dan onderstaand links voor aanvullende hulp @Johnnyboij :

en

In je starttopic heb je het over zie foto's, maar ik zie geen foto's.

@N.N. 

Ik krijg via mijn Wifi verbinding er niet veel meer uit dan dit Download snelheid 47,7 Mbs Upload snelheid 27,2 Mbs soms nog lager . Om die ene SuperWifi via een kabel te voorzien is geen optie Dan loopt de kabel door heel de woonkamer hier de foto's waar ik het over had . 

 


Om die ene SuperWifi via een kabel te voorzien is geen optie Dan loopt de kabel door heel de woonkamer hier de foto's waar ik het over had . 

Dan is er geen oplossing. Kabel is echt de enige oplossing om de snelheid significant omhoog te krijgen.

Ik zie daar op de bovenste foto een hele reeks aan gele pijpjes. Zijn die allemaal in gebruik? Zit er geen 1 bij die leeg is? Of waar alleen 1 draadje in zit wat nergens op aangesloten zit? Of word er misschien 1 gebruikt voor een telefoonkabel die u niet meer gebruikt? Heeft u een telefoonaansluiting in de woonkamer ofzo? 

 


Ik zie daar op de bovenste foto een hele reeks aan gele pijpjes. Zijn die allemaal in gebruik? Zit er geen 1 bij die leeg is? 

Bij een appartementencomplex zou een woning alleen een verdieping hebben. De gele pijpjes zijn voor de bovenburen, neem ik aan.

@Johnnyboij Je kan beter een SW punt in meterkast naar buiten de meterkast plaatsen en bekabeld laten verbinden met het modem. Een SW en het modem allebei in de meterkast maakt geen zin, beide zijn beperkt in snelheid en bereik door de deur en muren.


@TDN 

Dan loopt de bekabelde draad door de woonkamer ik kan die niet weg werken netjes . 


@Johnnyboij Nee, je heb toch 2 SW, 1 draadlos op het plafond, de andere is nou in de meterkast, als je net buiten de meterkast met een korte kabel, b.v. op de meterkastdeur bevestigt, verbindt de SW op het plafond met deze SW op meterkastdeur in plaats van met het modem binnen in de meterkast.


@TDN 

Mijn meterkast staat in het trappenhuis van het appartementen complex waar ik woon niet in mijn huis zelf . Ik denk dat ikals ik dat doet gedonder mee krijg . 


Ik zie daar op de bovenste foto een hele reeks aan gele pijpjes. Zijn die allemaal in gebruik? Zit er geen 1 bij die leeg is? 

Bij een appartementencomplex zou een woning alleen een verdieping hebben. De gele pijpjes zijn voor de bovenburen, neem ik aan.

Voor de bovenburen. En dan aangesloten in de meterkast van @Johnnyboij. Hebben de bovenburen dan gratis stroom? En betaald Johnny de rekening? 

Nee natuurlijk niet. Die gaan de vloer(plafond voor Johnny) in en bij de woonkamer/keuken/badkamer/slaapkamer vanuit de vloer door de muuren weer naar beneden naar de stopcontacten en lichtknoppen. Hoe dacht u anders dat het zou werken?


Hallo @Johnnyboij, de belemmerende factor is op dit moment dan toch dat er een draadloze verbinding is vanaf de meterkast tot het Superwifi punt in jouw woning. Al zijn de snelheden die jij gemeten hebt via de wifi op dit moment echt niet slecht, gezien het feit dat je een buitenpandige meterkast hebt. 


Reageer