Skip to main content

Hallo,

 

Eind augustus 2022 is er iemand van KPN thuis geweest om de glasvezelaansluiting te maken.

Helaas kwam de monteur er achter dat er een lasfout is gemaakt en onze aansluiting met een van de buren is gekruist.

Dit is in november blijkbaar hersteld, zonder kennisgeving stond er iemand bij van KPN aan de deur. Maar helaas, omdat wij niet wisten dat er iemand zou komen was er niemand thuis.

Inmiddels heb ik zelf het zwarte kastje op de aansluiting geklikt, (FPON/GPON?). 

Ik zag in de bestelstatus dat er pas eind februari, maart iemand langs komt om glasvezel aan te sluiten. Maar wat gaan ze dan nog doen? Alles zit er toch al? Weet iemand wat er nog moet gebeuren, volgens mij is alles klaar en kan men gewoon de verbinding aan zetten, of denk ik nu te simpel?

Ik vind het overigens belachelijk dat ik ruim 6 maanden nadat de fout is ontdekt nog geen verbinding heb. Als je een fout maakt, los je het op en wel zo snel mogelijk nmm.

Ik was dus benieuwd of iemand weet wat er nog moet gebeuren en of eea te versnellen is?

Alvast dank voor de reactie.

Het zwarte kastje zal een XGSPON kastje zijn, branden op dit moment ook al twee lampjes? 


Nee, 1tje, connectie staat nog te knipperen.


Dan moet het kastje nog worden geactiveerd, dit kan enkel gebeuren door een KPN monteur op locatie. Je zou altijd kunnen bellen met 0800-0402 of je forumprofiel aanvullen zodat een moderator kan meekijken. Misschien is er een mogelijkheid om een monteur eerder ter plaatsen te laten komen om uw lijn te activeren.


Dan moet het kastje nog worden geactiveerd, dit kan enkel gebeuren door een KPN monteur op locatie. Je zou altijd kunnen bellen met 0800-0402 of je forumprofiel aanvullen zodat een moderator kan meekijken. Misschien is er een mogelijkheid om een monteur eerder ter plaatsen te laten komen om uw lijn te activeren.

Bedankt voor je antwoord!