Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Op 14-05-2020 hebben wij besloten om een internet abonnement bij KPN af te sluiten, waarbij ons huidig abonnement van Ziggo dan komt te vervallen. Hierbij maken we gebruik van de overstap service.

Het wilt echter niet lukken om het KPN abonnement te activeren. Er is al meerdere keren een monteur geweest, die telkens weer moet vertrekken met de boodschap dat de benodigde kabel er nog niet ligt. Dit is bij de klantenservice van KPN ook meerdere malen aangegeven. De laatste keer dat wij contact hadden zou er nogmaals een monteur langs gestuurd worden, die officieel zou constateren dat er geen kabel van KPN aanwezig is. Hierna kon men den de benodigde kabel aanvragen..

De monteur is helaas op de afgesproken datum niet op komen dagen, en wij hebben sindsdien eigenlijk niets meer vernomen.

Zijn er wellicht andere mensen die ervaring hebben met dit soort perikelen? Waar kan ik het beste terecht om dit probleem verder op te laten pakken? Mijn vertrouwen in de klantenservice van KPN begint af te nemen, en ik heb eigenlijk weinig zin om hier telkens een afspraak mee te maken die vervolgens niet wordt nagekomen.

Ik heb beperkt kennis van dit soort zaken, maar zo ver ik begreep moet concreet het volgende gebeuren;

  1. Er moet een aansluiting van KPN gemaakt worden in onze meterkast
  2. Daarna moet er een monteur langskomen om het internet kastje van KPN aan te sluiten.

We blijven nu dus hangen op stap 1 … :(

Bedankt voor jullie tijd en eventuele tips.

-Rickh

Goedemiddag @Rickh18127 en welkom hier op het KPN forum :) 

 

Dat loopt inderdaad alles behalve soepel en je mag hierin best beter verwachten van KPN. Dat er een afspraak met een monteur wordt gemaakt die vervolgens niet op komt dagen, is natuurlijk allesbehalve professioneel en voor wat het waard is, wil ik je daarvoor namens KPN oprechte excuses voor aanbieden. Ik kijk graag eens met je mee en hopelijk lukt het mij wel om je de gewenste duidelijkheid te verschaffen. Zou je daarom je profiel in willen vullen zodat ik je klantdossier eens kan raadplegen? Alvast bedankt!


Betreft deze aansluiting glasvezel of een telefoonaansluiting (koper/xDSL)?


Goedemorgen @Rickh18127 , ik heb niks meer van je vernomen. Mocht je willen dat ik hier naar ga kijken dan zou ik je willen verzoeken om je forumprofiel in te vullen :)


Hoi @Rickh18127 , ik heb niks meer van je gehoord maar wel was benieuwd naar de stand van zaken! 


Goedemorgen Soundwork & Janz,

 

@Soundwork, het is een KPN Hussel abonnement (ik denk over koper, geen glasvezel).

 

@Janz, inmiddels hebben we nogmaals bezoek gehad van een KPN monteur die wederom geconstateerd heeft dat we de benodigde aansluiting nog missen. Ik begreep van hem dat in jullie systeem wel stond dat deze aanwezig zou zijn. Hij heeft ter plekke nog gebeld en een afspraak gemaakt om alsnog een kabel te laten trekken, dat gaat 17-09-2020 gebeuren.

Ik zal die datum afwachten en daarna nog een update voorzien.


Bedankt voor de update @Rickh18127 :)

 

Ik ga er vanuit dat alles goed gaat komen nu de afspraak met de monteur staat voor 17 september. Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me dan vooral weten!


Hoi @Rickh18127 , is de monteur gister nog geweest om de benodigde aansluiting voor je te realiseren?


Hoi Jan,

 

Ja, er is een monteur geweest alleen het was niet gelukt om de aansluiting te realiseren. Er komt echter maandag als het goed is nogmaals een monteur om het op te volgen.

 

Ik zal daarna een update voorzien. :)


Bedankt voor je terugkoppeling @Rickh18127 :) Ik ga er vanuit dat de monteur dit maandag voor je zal fixen! Er zit in ieder geval schot in de zaak lijkt het zo. In ieder geval zie ik je update graag tegemoet en mocht ik nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik dat uiteraard graag.


Hoi Jan,

Helaas is er vandaag toch opnieuw een KPN installatie monteur geweest in plaats van een infra monteur vanuit Volker Wessels... ik begrijp niet waar dit mis is gegaan. Ik heb bij elk telefonisch contact namelijk meerdere malen uitdrukkelijk benadrukt dat het gaat om het trekken van de kabel vanaf straat en het maken van een aansluiting in de meterkast. Er is mij telefonisch ook verzekerd dat het nu echt om een monteursafspraak zou gaan voor het regelen hiervan.

Ik moet wel zeggen dat ik echt ontzettend baal dat het vandaag weer niet gelukt is. Buiten dat ik zelf telkens met mijn eigen werk regelingen moet treffen om thuis te zijn voor de werkzaamheden, heeft ook mijn buurman speciale regelingen getroffen voor niets. (Hij moet aanwezig zijn, omdat we voor de werkzaamheden onder andere in zijn meterkast moeten zijn)

Een positieve noot is wel dat de installatie monteur van KPN echt zijn best heeft gedaan om alsnog een afspraak bij Volker Wessels te regelen voor het creëren van de aansluiting.. Deze staat nu gepland op 05-10-2020..

Ik zal daarna wederom een update plaatsen.

PS. ik heb mijn profiel ingevuld zodat je eens naar mijn klantdossier kan kijken. Echter wil ik je vragen om niet zelf zaken te wijzigen in de openstaande afspraken met KPN, omdat ik bang ben dat het dan wellicht opnieuw mis gaat.


Goedemiddag @Rickh18127 en bedankt voor deze update. Uiterst teleurstellend dat er wederom een installatiemonteur is geweest want je zou toch mogen verwachten dat het inmiddels duidelijk is dat deze persoon niks kan op locatie totdat de kabels zijn getrokken. In ieder geval ga ik geen zaken voor je wijzigen want ik kan me gezien hoe alles tot nu toe verloopt, voorstellen dat je bang bent dat er dan opnieuw iets fout zal gaan. Dat is ook het laatste wat ik wil. Zodra alles is aangesloten, kijk ik graag samen met je nog naar een passende tegemoetkoming vanwege al het ongemak plus geduld dat je zelf in deze kwestie hebt!


Goedemiddag Jan,

 

Eindelijk een positieve update, op 05-10-2020 is de aansluiting door Volker Wessels gerealiseerd. Vorige week is een KPN monteur langsgeweest om de internet aansluiting te realiseren.

We hebben nu eindelijk internet van KPN.

Blijft wel een kwalijke zaak dat het zo lang heeft moeten duren voordat het gelukt was om de juiste monteur aangestuurd te krijgen. Ik heb vaak gemerkt dat de afdelingen van KPN die telefonisch bereikbaar waren zelf niet goed begrepen wat er al was uitgevoerd, wat er nog moest gebeuren en hoe ze dat konden organiseren.

Dankzij de KPN monteur die hier op locatie is geweest en zelf heeft gebeld met een aantal interne afdelingen is het toch gelukt om een Volker Wessels monteur hier te krijgen en de aansluiting gerealiseerd te krijgen. Dat was wel al de 6e of 7e monteurs afspraak (ik ben de precieze tel kwijtgeraakt..), voordat we dus op dat punt waren..


Bedankt voor deze terugkoppeling @Rickh18127 en fijn om te lezen dat je nu eindelijk bent aangesloten. Dat had veel meer voeten in aarde dan aanvankelijk de bedoeling was en het verdient uiteraard ook niet de schoonheidsprijs. Ik zie dat op je eerste factuur 25 euro activatiekosten zijn berekend en die ga ik voor je vergoeden. Dat betekent dat dit bedrag op de volgende factuur weer in mindering wordt gebracht. Werkt alles verder wel naar wens?


Hoi @Rickh18127 , ik heb niks meer van je gehoord dus ik ga dit topic sluiten! Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat graag :)


Reageer