Skip to main content

Waar hoort elke kleur van deze 4 draden aangesloten te worden?

 

U hoort hier niet zelf aan te knutselen. U kunt beter een monteur laten komen. Bent u nieuwe klant? 


Nee ik ben geen nieuwe klant.
De draden zijn los nadat mijn kindje de kabel per ongeluk ging trekken.

ik weet niet meer uit me hoofd welke kleurtje bij welke nummer aangesloten moeten worden.


Wat zijn de kleuren die je hebt ?
Ik vermoed een ethernetkabel waar 2x2 aders van zijn gebruikt.
Neem dan <kleur> met <kleur> met wit als een paar voor de ene kant en zo ook voor de ander kant.

Anders gezien, veel mogelijkheden heb je niet, experimenteren staat vrij, er kan niets stukgaan. Je kan ook eerst een paar aan de gang zien te krijgen, dan heb je i.i.g. weer verbinding.


Wit oranje in 1a, oranje in 1b, groen wit in 2a en groen in 2b

Maar zo te zien is de isolatie gestript door de ISRA chip waardoor er nog plastic isolatie in de chip zit en je waarschijnlijk niks er in krijgt.

Je moet geen bloot koper in zo’n chip steken, dus eerst de uiteindes van de kabel af knippen en daarna om de beurt de zwarte clipjes omhoog duwen zodat je de kabel er in kan steken. Wanneer je de kabel opnieuw ziet in het uiteinde de clip hard dicht duwen en dan zit hij vast.

 

Uiteindelijk is mijn advies ook om opnieuw een monteur te laten komen, wel zal je dan de €70 voorrijkosten moeten betalen op de eerstvolgende factuur.


Hi @Louis1995, welkom op het forum. 

Wat een vervelend ongelukje. Is het inmiddels gelukt om het weer werkend te krijgen? 
 

Wit oranje in 1a, oranje in 1b, groen wit in 2a en groen in 2b

Maar zo te zien is de isolatie gestript door de ISRA chip waardoor er nog plastic isolatie in de chip zit en je waarschijnlijk niks er in krijgt.

Je moet geen bloot koper in zo’n chip steken, dus eerst de uiteindes van de kabel af knippen en daarna om de beurt de zwarte clipjes omhoog duwen zodat je de kabel er in kan steken. Wanneer je de kabel opnieuw ziet in het uiteinde de clip hard dicht duwen en dan zit hij vast.

 

Uiteindelijk is mijn advies ook om opnieuw een monteur te laten komen, wel zal je dan de €70 voorrijkosten moeten betalen op de eerstvolgende factuur.

EN anders is dit inderdaad de juiste weg om te bewandelen. 


Wit oranje in 1a, oranje in 1b, groen wit in 2a en groen in 2b

Maar zo te zien is de isolatie gestript door de ISRA chip waardoor er nog plastic isolatie in de chip zit en je waarschijnlijk niks er in krijgt.

Je moet geen bloot koper in zo’n chip steken, dus eerst de uiteindes van de kabel af knippen en daarna om de beurt de zwarte clipjes omhoog duwen zodat je de kabel er in kan steken. Wanneer je de kabel opnieuw ziet in het uiteinde de clip hard dicht duwen en dan zit hij vast.

 

Uiteindelijk is mijn advies ook om opnieuw een monteur te laten komen, wel zal je dan de €70 voorrijkosten moeten betalen op de eerstvolgende factuur.

Erg bedankt. Door jouw instructies is het inmiddels al al gelukt.🙏🏼🙏🏼🙏🏼💪🏻