Skip to main content

Ik heb nu voor de 2e keer in 6 maanden een vreemde (redminote7) op het wifi netwerk thuis. In eerste instantie het wachtwoord verandert en apart genoeg is de redminote7 weer terug op het netwerk. Met de kanttekening dat niemand in ons huishouden een Xiaomi toestel heeft.

Let wel de beveiliging loopt via WPA2 en alle andere apparaten zoals een deurbel heb ik allemaal namen gegeven zodat ik precies kan terug zien in de KPN thuis app of via het modem, wie en wanneer en welk apparaat in huis verbonden is geweest.

Kan ik op basis van een beschikbaar MAC adres op de V10 (wat ik in 1e instantie niet zomaar zelf kan aanpassen op de webpagina van de router) een manier vinden om dit mac adres te blokken?

Graag jullie advies en/of reacties

 

Bij voorbaat dank

In eerste instantie het wachtwoord verandert en apart genoeg is de redminote7 weer terug op het netwerk.

Als je te simpele wachtwoorden gebruikt, of te kort van lengte, is dat door een speciaal daarvoor gebruikt “password algoritme” programma wat wachtwoorden uitprobeert, relatief gemakkelijk te achterhalen.

Gebruikt in ieder geval een wachtwoord van circa 14 karakters lengte. (Langer mag ook).
Met voldoende speciale karakters erin.

Gebruik je daarnaast mogelijk ook nog een (oude) "powerline" set?
Die willen (wilden) wel eens koppelen met vergelijkbare sets van buren.


Heeft u wel eens gasten over de vloer die stiekem ff op het WPS knopje drukken als u niet kijkt? De Experiabox heeft een WPS knop, maar ook versterkers hebben er 1. Je kunt het uitzetten, dan  werkt WPS niet meer.


Dank voor jullie reacties, Powerline adapters gebruik ik niet. Heb een aantal Superwifi punten in gebruik. Wachtwoord wat ik recent heb aangepast is voorzien van 12 karakter (niet een standaard keuze) en zou wellicht nog meer specifieke karakters kunnen bevatten.

 

De Experia box is niet bereikbaar en uit het zicht voor grapjassen om spontaan op de WPS knop te drukken.

 

Kunnen jullie iets benoemen omtrent het blokkeren van een MAC adres of kan dat niet?


Kunnen jullie iets benoemen omtrent het blokkeren van een MAC adres of kan dat niet?

Een Experia Box V10 heeft geen mogelijkheden om clients via bijv. een Firewall te blokkeren.