Skip to main content
Antwoord

Wat verandert er bij een overstap van XS4all naar KPN?

• January 16, 2025
  • 2 reacties
  • 103 keer bekeken

ik zou wel over willen stappen van XS4ALL 200mbit naar KPN 200 Mbit omdat dat 26 eur/mnd scheelt….  de vraag is dan: kan ik het bestaande Fritzbox modem houden, blijft de glasconverter op hetzelfde systeem en blijven mijn XS$ALL adressen intact? Dat ik dan spotify en een of andere visusscanner kwijt ben , jammer. Maar ik heb dus geen zin om mijn hele fritz-hebben en houden over te zetten naar een kpn-box en het gedoe met nieuwe mailadressen. Wie weet daar iets van?

Beste antwoord door XS4-Arjan

Ja, dat kan.

Ik ben ook met mijn Fritzbox overgestapt van XS4All naar KPN: je krijgt dan wel wat extra kosten omdat je de Fritzbox in bruikleen hebt. Ik heb er uiteindelijk zelf eentje gekocht: dat scheelde me weer €3,50 per maand.

Alle adressen etc blijven intact, zelfs je IP-adres wijzigt niet. Je gaat eigenlijk van het ene abonnement naar het andere, maar technisch verandert er niet zoveel.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 16, 2025

Ja, dat kan.

Ik ben ook met mijn Fritzbox overgestapt van XS4All naar KPN: je krijgt dan wel wat extra kosten omdat je de Fritzbox in bruikleen hebt. Ik heb er uiteindelijk zelf eentje gekocht: dat scheelde me weer €3,50 per maand.

Alle adressen etc blijven intact, zelfs je IP-adres wijzigt niet. Je gaat eigenlijk van het ene abonnement naar het andere, maar technisch verandert er niet zoveel.

• January 16, 2025

ik zou wel over willen stappen van XS4ALL 200mbit naar KPN 200 Mbit omdat dat 26 eur/mnd scheelt….  de vraag is dan: kan ik het bestaande Fritzbox modem houden

Ja. Kost wel € 7,49 extra. Dus trek dat maar vast van die 26 euro af 😉

Je kan zelf een Fritzbox kopen. Eventueel 2de hands van marktplaats. Dat scheelt je iedere maand € 7,49.

blijft de glasconverter op hetzelfde systeem en blijven mijn XS$ALL adressen intact?

Dat blijft gewoon hetzelfde. 

Dat ik dan spotify en een of andere visusscanner kwijt ben , jammer.

Dat verlies je inderdaad. Het is zogenaamd "gratis", maar in werkelijkheid is dat natuurlijk helemaal niet zo. Nu betaal je daar gewoon voor.

Maar ik heb dus geen zin om mijn hele fritz-hebben en houden over te zetten naar een kpn-box en het gedoe met nieuwe mailadressen. Wie weet daar iets van?

Emailadressen blijven gewoon hetzelfde. Veranderd niks aan. Een backup van je mail maken die in Postvak IN staat kan geen kwaad. Maar als alles goed gaat blijft alles gewoon staan en werken zoals het nu werkt.