Skip to main content

Sinds vandaag klant. Monteur zou tussen 8 en 10 uur komen, was er even na 8en. Hij moest moest voor hij bij mij kwam in de sub-centrale wat werkzaamheden opnieuw uitvoeren (solderen van de lijn(en). 

Bij mij thuis meet hij een snelheid van 136 Mbit/s waar ik meer ri. de 200 zou moeten en zei dat dit kan komen omdat ik net ben aangesloten. Na dik 4 uur zie ik geen verhoging. Als ik zo naar de data kijk blijft Lijn 1 qua download erg achter op Lijn 2.  Ik ben benieuwd of ik gelijk heb of nog even geduld moet hebben voor betere waarden.

Experia Box V10

 

Kan niet meer bewerken. Maar a.s. zaterdag komt er een monteur langs. Lijn 1 is bijna 50% langzamer dan Lijn 2.

 

Edit: De KPN monteur komt er zo al aan i.p.v. zaterdag.


Lijn 2 is niet goed en is genoteerd als defect. Hierdoor terug gezet naar een enkele lijn met 100 Mbit/s. 


Het service lampje brandt oranje / rood. Dit is al sinds vanmiddag.Wat betekent dit? Ik heb gewoon internet en tv. 


Dat geeft normaal gesproken aan dat er iets fout is gegaan bij het aanmelden op het systeem. Als je de herstelknop 10 seconden ingedrukt houdt dan gaat ie het opnieuw proberen. Let wel, als je dit doet dan valt je internet ook tijdelijk uit.


Heb het gedaan, ben weer online maar is nu rood.


Hmm, dan ben ik even aan het denken wat het zou kunnen zijn. 

 

Is dit modem oorspronkelijk geleverd voor twee lijnen en gebruikt deze er nu maar één? Dan zou het dat misschien kunnen zijn. Indien dat het geval is dan zou ik een monteursreset aanraden. Deze gaat nog verder dan een reset naar fabrieksinstellingen dus eventuele instellingen ben je wel kwijt. Het is wel van belang dat het modem is gekoppeld aan de systemen van KPN om alle firmware-updates goed te ontvangen, ook voor de tv-ontvanger. De monteursreset doe je door zowel de herstelknop als het resetknopje op de achterkant ingedrukt te houden tot alle lampjes op de voorkant uit gaan. Daarna gaat het modem opstarten totdat internet groen brandt. Zodra die gaat branden zou ‘power’ blauw moeten gaan branden en daarna gaat het modem opnieuw opstarten.

 

Als alles eenmaal is gelukt zou je in totaal vier groene lampjes moeten hebben:

  • Power
  • Wireless
  • Internet
  • Services

Eco blijft standaard uit en die hoeft ook niet aan. Eco doet namelijk helemaal niets tot je echt met instellingen gaat spelen zoals wifi-tijdschema's en dergelijke.


Hoi @NHendriks 

Ja mijn oorspronkelijke aanvraag was pairbonding 200Mbit/s. Doordat 1 lijn maar liefst 63% afweek dan de andere haalde ik bij lange na de gewenste snelheid niet. De lijn die problemen gaf is uitgezet en ik ben terug gezet naar een enkele lijn met 100 Mbit/s.  

Ik begrijp dat ik nog moet wachten op de backoffice om het contract aan te passen etc. 

Alles werkt verder perfect momenteel, alleen dat service lampje dan wat rood brandt. 

Ik ga de reset even uitvoeren.


Ah, dan is het inderdaad een V10 die vooraf ingesteld is op pairbonding. Dan zou dat wel een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het oranje services lampje.

 

Als de monteursreset niet werkt dan kan het zijn dat de lijn nog steeds een pairbonding-lijn is maar wel maar één lijn. Dan moet deze configuratie van de aansluiting in de centrale nog aangepast worden. Dit gebeurd als er een nieuw contract komt. Kans is dan dat het daarna allemaal opgelost is. Als dat nog steeds niet het geval is dan zou ik hier weer even aan de bel trekken. Een oranje-services lampje hoeft niets slechts te zijn maar het brandt natuurlijk oranje met een reden, die zou gewoon groen moeten zijn.


Ik ben weer online. Lampje is weer oranje. 

Bijgaand summiere tekst van de monteur van vanmiddag. 

 


Hmm, dan zal het denk ik toch liggen aan het feit dat de poort in de centrale nog op pairbonding staat. Dan is het een kwestie van afwachten. Het scheelt dat alles gewoon werkt :)


Ik begreep dat het vanmiddag al was gedaan. Monteur heeft o.a met infra gebeld en nog een paar afdelingen waarvan ik de naam niet meer weet 😁

Inderdaad maar even afwachten. Bedankt voor je assistentie zover.


Tot op heden nog niet gebeld door de backoffice wegens het aanpassen van het contract etc. 

Wel heb ik, na 2 dagen klanten te zijn, al m'n eerste factuur gehad. 

Rode servicelampje brandt ook nog steeds. 


Hoi @NHendriks 

Ja mijn oorspronkelijke aanvraag was pairbonding 200Mbit/s. Doordat 1 lijn maar liefst 63% afweek dan de andere haalde ik bij lange na de gewenste snelheid niet. De lijn die problemen gaf is uitgezet en ik ben terug gezet naar een enkele lijn met 100 Mbit/s.  

Ik begrijp dat ik nog moet wachten op de backoffice om het contract aan te passen etc. 

Alles werkt verder perfect momenteel, alleen dat service lampje dan wat rood brandt. 

Ik ga de reset even uitvoeren.


Hey @Ray_mond, ik ben even mee gaan kijken en bovenstaande klopt. Dat het servicelampje rood brandt klopt daarom ook; het modem verwacht dat er twee lijnen zijn, maar dat is niet het geval omdat er één lijn uitgezet is. 
Ik zie echter niet dat de backoffice hiermee bezig is om het contract aan te passen. Deze aanpassing kunnen we alsnog voor je gaan regelen, zal ik dat in werking gaan zetten?


Goedemorgen @Jose_ 

Als jij dat kan en mag, dan mag dat ook van mij. Het waren de woorden van de monteur die de 7e in de middag bij mij was die zei dat het opgepakt werd door backoffice en dat zij een nieuw contract zouden aanbieden met een eventuele compensatie i.v.m. het ontstane ongemak. Ik heb inmiddels al wel deels betaald voor het hussel 200 Mbit/s contract maar daar heb ik dus geen gebruik van gemaakt. 

Mijn modem deed net een reset. Deed jij dat? Zat in een online call.. 

Dus hoe gaat het nu verder in z'n werk? 


Ik ben er samen met een collega naar gaan kijken en ik vermoed dat ik begrijp waarom er nog niets is gebeurd @Ray_mond. Wanneer we jouw abonnement willen wijzigen naar 100 Mbit/s, dan vervalt de 6 maanden actiekorting. :disappointed_relieved: En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil daarom voorstellen om alles eerst zo te laten staan, tot de actiekorting voorbij is. Je betaalt namelijk nog niet voor de Hussel 200 Mbit/s omdat je gebruik maakt van de actiekorting: de eerste 6 maanden voor € 35,-. Ditzelfde zou je betalen als je Hussel 100 Mbit/s hebt. 

Als je contact met ons opneemt zodra de actiekorting vervallen is, kunnen we jouw abonnement omzetten naar 100 Mbit/s. Ik heb hierover ook een notitie gemaakt in het systeem zodat mijn collega's dit ook terug kunnen vinden.


Dit is dus de reden dat er contact met me zou worden opgenomen voor een nieuwe overeenkomst. 

Dit betekent dat er ook een irritant rood lampje blijft branden 6 maanden lang. 

En was het nou iemand die vanmorgen de modem een reset heeft gegeven. Want de fabrieksinstellingen stonden er weer op, kwam ik later achter. Zou fijn zijn als dat eerst wordt gevraagd.

 


Vanmorgen contact gehad met een afdeling (safe) en die hebben mijn contract omgezet. Het kan dus wel. Kleine kanttekening: Ik heb een nieuw overzicht gehad mijn het contract. De 6 maanden korting op internet staat er niet op maar loopt op de achtergrond wel gewoon mee. 

Eind goed, al goed zullen we maar zeggen.


Goedemorgen @Ray_mond,

Excuses, het resetten van je modem deed ik inderdaad. Dat was nodig om het stappenplan verder door te kunnen. Dat kwam erg ongelukkig uit begrijp ik. Nogmaals excuses voor het ongemak!

Goed om te horen dat mijn collega van de afdeling Save het wel kon regelen. Ik wens jou een fijne dag verder!


Goedemorgen @Jose_ 

Ik kon het gesprek gisteren gelukkig afronden via 4G. 

Ik wil je wel bedanken voor wat je mij aanbood. Ik kon daar uit principe niet mee akkoord gaan omdat er eerst wat anders was gezegd . Ik hoop dat je dat begrijpt. 

Ik wens jou ook een fijne dag :)


Helemaal begrijpelijk en goed dat het telefonisch wel lukte om de wijziging in orde te maken waarbij de actiekorting actief blijft! :blush:  Ik snap natuurlijk dat het fijner is dat het nu direct geregeld is.

Geen dank, fijne avond alvast! :wink:


Ik begreep dat het vanmiddag al was gedaan. Monteur heeft o.a met infra gebeld en nog een paar afdelingen waarvan ik de naam niet meer weet 😁

Inderdaad maar even afwachten. Bedankt voor je assistentie zover.

Hallo,

Ben ik weer even met een vraagje. Van de week had ik in ene geen tv meer. Alle stappen doorlopen maar zonder resultaat. Ik moest naar mijn werk en later in de avond gebeld met de klantenservice. De dame aan de telefoon liep met moest me mij een aantal stappen doorlopen. Zo wilde zij in een verborgen menu komen van de Arris 5202. Dit mislukte en toen heeft zij mijn modem een herstart gegeven. Iets wat ik zelf al had gedaan op verschillende manieren zonder resultaat. Haar reset werkte wel. 

Het service lampje bleef op de V10 bleef echter oranje hangen en de V10 gaf aan dat de huidige uplink VDSL bonding is. Dit was al zo na de eerste storingsmonteur op de dag van aansluiting. Ik vond het echter rood van kleur lijken dus weer gebeld met de klantenservice. De eerste dame zei dat zij contact op ging nemen met de servicedesk en zette mij in de wacht. Na ongeveer 45 minuten werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en kreeg wederom een dame aan de lijn. Deze vond het schandalig dat haar collega mij zolang in de wacht had laten zitten. Zij moest echter ook met de servicedesk bellen en zette mij in de wacht. Na enkele minuten kwam ze terug en vroeg of zij mij terug mocht bellen want de servicedesk na op en hing op.

Na ruim 4,5 uur was ik nog niet terug gebeld en heb ik wederom met de klantenservice gebeld. Deze dame wilde mij eerst niet helpen omdat mijn aansluiting op dat moment werkte. Maar na enig aandringen deed zij toch een analyse van de lijn en wat bleek? Een storing op de lijn maar zij kon niet zien wat de storing inhield en besloot een monteurs afspraak te plannen. 

De monteur is gisteren geweest en die concludeerde dat ik nog steeds op een bonding aansluiting zit, ook al gebruik ik maar 1 lijn. Hij heeft enkele telefoontjes gepleegd met o.a. infra en een monteursafdeling. Ook moest hij even naar de sub-centrale (zo'n 180mtr verderop) werkzaamheden verrichten en kwam daarna terug. Weer enkele werkzaamheden verricht en telefoontjes gepleegd. Nu zou alles goed zijn. Van de monteur kreeg ik nog wat uitleg mee om het servicelampje groen te krijgen.

2 uur wachten en daarna de modem even 10 seconden van het stroom halen. Hierna weer aanzetten. Wordt het lampje niet groen dan stap 2;

Na 24 door een paperclip het gaatje in te drukken aan de achterzijde en tegelijkertijd de hertelknop indrukken tot het powerlampje rood kleurt. 

Beide resets hebben niet werkt en inloggen in de modem zegt dat de uplink nog steeds VDSL Pairbonding is. 

Wie kan mij nu eens duidelijkheid verschaffen? Hieronder wat screens vanuit de V10. 



 


Blijkbaar niemand..

 

Gebeld met de klantenservice. Ik wordt binnen 24u gebeld door iemand van de technische dienst.


Blijkbaar niemand..

 

Gebeld met de klantenservice. Ik wordt binnen 24u gebeld door iemand van de technische dienst.

Het bleek dus dat er nog steeds iets niet was afgerond. Dit is nu wel gedaan en nadat van afstand de V10 een reset kreeg branden alle lampjes groen en is de Uplink VDSL.