Skip to main content

Na KPN al 10 keer gebelt te hebben en 5 keer uren thuis te zijn gebleven voor de monteur zijn we er wel klaar mee. Het erge is we kunnen geeneens terug overstappen naar een andere provider want er is een defecte pop waardoor de monteur van KPN er de komende 2 maanden niet bij kan. Wat er precies mis was kwamen we gister pas achter want daarvoor werd ons tijdens ieder gesprek belooft dat het deze keer wel gefixt was en deze keer echt wel goed zou komen.

Lang verhaal kort. We hebben nu al een week geen internet en zijn al uren bezig met bellen en wachten.
Nu is ons gister een noodpakket beloofd die vandaag zou aankomen rond 2 uur smiddags. Die is natuurlijk nooit aangekomen en we hebben ook nooit een bevestigingsmail ontvangen. Dus nogsteeds geen internet. Als we het noodpakket wel kunnen gebruiken moeten we het daar ook nog 2 maanden mee doen.

Wij willen graag compensatie, maar het eerste gesprek ging alleen over compensatie voor gemaakte kosten via andere providers voor onze hotspot waar we op proberen te overleven. Is het mogelijk om ook extra compensatie te krijgen voor gemaakte uren, valse beloftes en nu 2 maanden slechter internet?

Wij weten echt niet meer wat we nu moeten doen behalve lang wachten dus als mensen advies hebben hoor ik dat graag! Wij hebben gewoon internet nodig voor studie en werk.

 

Is het mogelijk om ook extra compensatie te krijgen voor gemaakte uren, valse beloftes en nu 2 maanden slechter internet?

Nee. Vergeet dat maar.


Hallo @Lise en Niels compensatie kun je pas aanvragen op het moment dat de storing volgens KPN definitief verholpen is.

Vergoed wordt de abokosten van de dienst die gedurende een bepaalde periode niet werkte.

Voorbeeld: je vaste telefoon werkte 1 maand niet, de abokosten zijn €2 per maand, dankrijg je dus €2 vergoed en als je dan die tijd mobiel moest bellen en daarvoor kosten maakte, die krijg je niet vergoed, zie de voorwaarden.

 

 


Noodpakket internet+tv is:

  • 100 GB per week noodbundel op de mobiel mits je een mobiel abonnement bij kpn hebt. Check de bundel eens via MijnKPN…. Via de Hotspot (wifi) op je mobiel kun je andere apparaten van internet via wifi voorzien.

Geen mobiel abo bij kpn… dat is jammer. Op een abonnement bij een andere provider kan kpn geen extra GB zetten natuurlijk. Soms wordt er een 4G usb stick geleverd. Daar kan je één apparaat van internet mee voorzien. Ik weet niet of de laptop ook een hotspot heeft maar dan zijn via dat meer apparaten mogelijk.

  • Één digitenne ontvanger opdat je tv kunt kijken.

Nota bene: kun je niet eventjes op de wifi van de buren? Mijn buren en ik hebben een onderlinge afspraak hierover.


Heel vervelend @Lise en Niels !,

Soms is het probleem dusdanig dat het niet snel is op te lossen en dat lijkt bij jullie zo te zijn. Waardeloos natuurlijk, want we zijn anno 2024 helemaal afhankelijk geworden van internet. 
 

Dat noodpakket is leuk voor een paar dagen, maar is geen oplossing voor een lange periode. 
 

En om antwoord te geven op jullie vraag: de schadevergoeding die jullie krijgen, is niet meer dan de kosten van jullie abonnement. Ik kreeg een keertje twee euro vergoed toen hier alles één dag lang eruit lag. Lang niet voldoende om de daadwerkelijk gemaakte onkosten te vergoeden. Het is niet anders, ik kan er voor jullie geen mooier verhaal van maken. 


Wat ontzettend zuur dat het zo stroef verloopt met jullie aansluiting @Lise en Niels. 

Ik hoop dat je in ieder geval iets wijzer geworden bent van de antwoorden hierboven. Er kan, zoals hierboven al gedeeld, naar compensatie gekeken worden zo gauw de verbinding hersteld is. Inderdaad in deze situatie jammer dat je geen KPN mobiel abonnement hebt, want bij storingen kunnen we in die situaties inderdaad extra MB's toewijzen. Is het intussen goed gekomen met het noodpakket dat je beloofd is? 


Reageer