Skip to main content

Ik had problemen met het vervangen van de Experiabox door een Frtizbox 7590 (de telefoon gaf problemen). De servicetool van KPN gaf aan dat mijn aansluitpunt niet geschikt zou zijn en dat er gratis wat vervangen zou worden.

https://servicetools.kpn.com/

https://www.kpn.com/service/servicetools/vrije-ont-keuze.htm

Omdat ik het niet aan het werken kreeg, heb ik dat maar in gang gezet. Maar ik moet bekennen dat ik geen idee heb wat er nu eigenlijk vervangen gaat worden.

Inmiddels is het me gelukt om de Fritzbox aan het werken te krijgen. Moet ik die vervanging van de NT/ONT nog wel door laten gaan? Wat wordt er eigenlijk precies vervangen?

Hi @tbee, als je de verbinding inmiddels goed werkend hebt gekregen, snap ik heel goed dat je vraagtekens zet bij het nut van het vervangen :thinking:  Omdat elke situatie anders is, kan ik zonder verdere informatie niet echt een antwoord geven op je vraag.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!


@Maja_ done! 🙂 En alvast bedankt.


Thanks, vervangen zou ik wel doen! Voor zover ik uit de notities van de technische dienst kan halen, kan de NT die je morgen bij het servicepunt op kunt halen niet worden aangesloten in de huidige situatie waardoor je er niks aan zult hebben. Door alsnog alles te vervangen, ook al heb je het nu werkend, heb je een helemaal nieuw en toekomstbestendig aansluitpunt :blush:


Follow up; monteur is geweest en heeft het glasvezelkastje vervangen. Blijkbaar is dat dus een FTU - de glasvezelkant- en een NT -de netwerkkant-. Weer wat geleerd. :grinning: Aardige man en hij was snel klaar, kan ook aan mijn goede koffie gelegen hebben.

Maar vanvond kon ik een pakketje ophalen bij een PostNL afgiftepunt. En wat zit daar in? Een FTU en NT! Dus wat moet ik daar nu mee? Kan dat retour?


Hah goede koffie kan wonderen doen inderdaad :smile:

Ik had het idee dat je alleen een NT zou krijgen om op de nieuwe FTU te plaatsen, maar aangezien de monteur alles al heeft geplaatst heb je daar weinig aan en dat zelfde geldt uiteraard voor de FTU :wink:

Mag je wel -kosteloos- retour sturen naar:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen a/d Rijn 

 


Je hebt helemaal gelijk; ik had het kastje niet uit de verpakking gehaald en aangenomen dat er een FTU in zat, maar het is alleen een NT. Tsssk. Hij gaat retour.


Je hebt helemaal gelijk

:sunglasses:

Hij gaat retour.

Top! :smiley: