Skip to main content

Hi,

 

Zojuist is bij T-Mobile gebleken dat er geen DSL aansluiting zit in huis van een vriend van mij. (Althans, in ieder geval niet werkend.)

Wat ik mij af vroeg is welke kosten ik mag verwachten voor het aansluiten hier van? T-Mobile heeft aangegeven dat KPN dit regelt in mijn regio.

 

Als iemand mij dit kan toelichten zou ik dat zeer op prijs stellen. :)

 

Bedankt!

 

GR, Jakub

Daarvoor moet uw vriend bij T-Mobile zijn. Niet bij KPN. 

Als er kosten zijn, dan stuurt KPN de factuur naar T-Mobile. En T-Mobile brengt dat dan misschien in rekening bij de klant. Misschien het hele bedrag. Misschien een gedeelte. Of misschien wel niet.

T-Mobile heeft zelf een forum. Vraag het daar.


@Nick83 Oke… Dat is wel knap dat de monteur van T-Mobile vertelt dat ik hiervoor bij KPN moet zijn.

Ik zel wel in ieder geval een post maken op forum van T-Mobile, bedankt voor je reactie.


Hoi @jakub2k01 
Klopt wat  @Nick83 zegt, maar is er geen glasvezel in dat huis?
Zo ja dan wordt die DSL echt niet meer aangesloten.


Een nieuwe klant met een niet werkende verbinding hebben ze bij T-Mobile liever gewoon niet. Ze hebben liever dat die klant annuleert en rechstreeks bij KPN een abonnement afsluit. Want het kost voor T-Mobile veel te veel geld om dat op te (laten) lossen. Dat duurt jaren voordat ze dat aan die klant weer terug verdient hebben.

Maar KPN doet niets voor een klant met een niet werkende verbinding die een abonnement heeft bij een andere provider. Het moet echt via T-Mobile opgelost worden.


KPN netwerk is het correcte aanspreekpunt. Die zal het netwerk beheren dat hoort Tmobile te weten. Dit is het forum van de provider een heel andere bedrijfstak.


@huistijger Nee, er is inderdaad geen glasvezel. 


@huistijger Nee, er is inderdaad geen glasvezel. 

Dan kan het hoogstwaarschijnlijk wel weer aangesloten worden, maar dan nog moet je bij T-Mobiel zijn die moet de KPN aansturen.