Skip to main content

Goedendag, 

Ik twijfel of ik moet overstappen van Ziggo naar KPN. Op zich tevreden bij Ziggo, maar erg duur.
Wat zouden de voordelen zijn om over te stappen naar KPN?

Dag @deefdoet lastige keuze. Kijk vooral goed naar de haalbare snelheid op jouw adres!! Bedank ook dat KPN geen coaxkabels gebruikt maar utp kabels. Kan je nieuwe kabels trekken? Vertel wat over je situatie dan kunnen we je een goed advies geven.


Wat zoek je in een provider? Want ik kan veel voordelen noemen maar ik weet niet of dit voor jou van toepassing is.

- Storingen snel opgelost door het hebben van een eigen netwerk. 

- Entertainment voordeel als je ook mobiel af neemt.

- Maandelijks iets leuks via kpn.com/kadootje

- Een geweldig forum 🤭

- Meer dan 100 fysieke winkels waardoor je ook gemakkelijk face2face kan praten

- Box12 met wifi6, en onze nieuwe tv+ natuurlijk met een hoop voordelen.

 

En er zijn nog tal van dingen die ik kan opnoemen, maar ik weet niet of je daar allemaal waarde aan hecht, verder zijn bepaalde voordelen van KPN ook bij vodafoneziggo aanwezig zoals het hebben van een eigen netwerk of meerdere eigen winkels.


Hallo @deefdoet ik lees wel vaker dat klanten denken dat KPN ‘erg duur’ vinden.

Daarom heb ik vorige maand eens een vergelijk gemaakt tussen de drie echte providers, KPN, Ziggo en T-Mobile met een basispakket internet, tv en vast bellen en daarbij kwam KPN als voordeligste uit de bus, het scheelde maar 1 euro per maand, maar toch, is wèl €12 per jaar.

De budget-providers die capaciteit bij KPN huren heb ik niet meegenomen, want dan wordt het appels met peren vergelijken.

 

 


Hallo @deefdoet ik lees wel vaker dat klanten denken dat KPN ‘erg duur’ vinden.

Daarom heb ik vorige maand eens een vergelijk gemaakt tussen de drie echte providers, KPN, Ziggo en T-Mobile met een basispakket internet, tv en vast bellen en daarbij kwam KPN als voordeligste uit de bus, het scheelde maar 1 euro per maand, maar toch, is wèl €12 per jaar.

De budget-providers die capaciteit bij KPN huren heb ik niet meegenomen, want dan wordt het appels met peren vergelijken.

 

 

Ik betaal nu 91 voor ziggo. 


Hallo @deefdoet ,

Je kunt bij KPN Internet en TV hebben vanaf 55 euro. Het is maar net wat je er allemaal bijneemt. In dit schema zie je de prijzen. Het kan zijn dat je als nieuwe klant tijdelijk iets minder betaalt, maar je kunt uiteraard het beste kijken naar de vaste prijzen: 

Vergelijk het met wat je nu betaalt bij Ziggo en trek zelf jouw conclusie. 


Dag @deefdoet lastige keuze. Kijk vooral goed naar de haalbare snelheid op jouw adres!! Bedank ook dat KPN geen coaxkabels gebruikt maar utp kabels. Kan je nieuwe kabels trekken? Vertel wat over je situatie dan kunnen we je een goed advies geven.

Zelf kan ik geen UTP kabels trekken, maar ik neem aan dat een monteur van KPN dat wel kan doen.

De snelheid die ik kan halen is 1GB.


Mits het allemaal een beetje toegankelijk is kan een monteur dat doen maar zover ik weet is dat één kabel van het modem in de meterkast naar de woonkamer waar de tv staat. Maar daar kan @Ik_Combineer je vast meer over vertellen.


Hoi @deefdoet ,

Mijn persoonlijke ervaring zal ik ook nog even delen, gezien ik bij beide providers klant ben geweest.Ik heb verder niet direct een voorkeur voor de ene of de ander.

Internet:

De verbinding zelf is bij KPN dikke prima, en bij Ziggo op zich ook wel prima, maar net ietsjes minder betrouwbaar dan KPN heb ik het idee.Hierbij is mijn coax installatie volledig up-to-date.De modems zit wel verschil in, de Connectbox van Ziggo is enorme troep, de Sagemcom van Ziggo is relatief nieuw en zitten nog meerdere vervelende bugs in.De Ubee 1318 is daarin tegen prima, maar word enkel uitsluiten van andere problemen gegeven.Bij KPN vind ik de Box 12 niet voldoende bug vrij, er zit dan wel wifi 6 in, maar dat weegt niet op tegen de nadelen van de box 12 als ik deze vergelijk met de V10.Ik denk dat dit op zich hardware matig wel een goed modem is, maar KPN moet echt de software flink verbeteren.Dit is dan ook de reden dat ik een V10 achter de hand hou voor als ik weer een keer bij KPN klant zal worden.

 

TV:

De Next van Ziggo is wel prima, maar de Next mini naar mijn idee niet zo.Niet echt stabiel, en apps werken niet geweldig.Het aanbod van apps is ook veel minder dan met TV+ van KPN.Je hebt dus meer vrijheid dan met Ziggo.CI+ en kabeltv kan wel een voordeel zijn van Ziggo.

 

 

Het bedrijf:

KPN let wel absoluut meer op milieu dan Ziggo, en de monteurs vind ik op het algemeen netter en vriendelijker dan bij Ziggo.

Een nadeel van KPN vind ik wel dat Chat niet meer tot de contactmogelijkheden behoort, dit is in sommige gevallen wel erg een probleem.

 

En dit forum dan natuurlijk🙂Daar ben ik echt zeer tevreden over.Er gebeurt wel wat, maar een goede sfeer over het algemeen.


Over het modem, het is een box12 en inmiddels ben ik er wel dik tevreden over. De v10 is uiteraard mijn favoriet maar ik durf nu eigenlijk niet op te noemen waarom dat nog is, het is inmiddels meer sentiment dan dat het daadwerkelijk een beter modem is. 
 

Over kabels trekken; nieuwe klanten van KPN die op glasvezel gaan krijgen kosteloos een monteur, het ligt geheel aan de woning hoe en of er kabels getrokken gaan worden. Het zal altijd de voorkeur hebben om de tv mee aan te sluiten maar indien nodig kan het tegenwoordig ook draadloos. In een nieuwbouw woning is een bedrade access point op elke verdieping bijna een vereiste i.v.m. vloerverwarming maar hier zijn altijd de nodige loze leidingen naar de mk voor. Andere vragen hoor ik met liefde (Valentijn vandaag) tegemoet. 


Over het modem, het is een box12 en inmiddels ben ik er wel dik tevreden over. De v10 is uiteraard mijn favoriet maar ik durf nu eigenlijk niet op te noemen waarom dat nog is, het is inmiddels meer sentiment dan dat het daadwerkelijk een beter modem is.

Ik moet zelf ook wel toegeven dat de Box 12 bij mij prima stabiel was, enkel het wifi bereik was minder dan met een V10.Maar waar ik zelf wel last van had, was de webinterface.Deze vond ik niet overzichtelijk en erg traag.Die van de V10 is naar mijn mening veel sneller en duidelijker.Ook het bereiken van de inlogpagina van de V10 gaat eigenlijk altijd goed, bij de box 12 soms niet.Maar dit is over het algemeen natuurlijk een eenmalig probleem, maar het zou niet moeten kunnen vind ik.En resetten via het resetgaatje gaat wat lastiger dan bij de V10.

 

Bij andere mensen lees ik wel dat de Box 12 een stuk vaker spontaan herstart dan de V10.