Skip to main content

Vanuit dezelfde onmacht en onvrede reageer ik op dit forum bericht. Een verhuizing van onze glasvezel internetverbinding lijkt maar niet te lukken. De verhuizing is tijdig aangekondigd en zou op 19 januari op ons nieuwe adres in Apeldoorn geactiveerd moeten zijn. 

Helaas bleek dit niet het geval de glasvezelverbinding is nog niet doorgezet/gepatched. Kortom, iemand moet nog een patch maken in het verdeelstation en/of wijkverdeler. 

Elke dag bel ik met KPN en krijgen we het verhaal te horen dat ze er niets aan kunnen doen. Men heeft geen toegang tot de ruimte (geen sleutel) en kunnen daarom niets doen. PUNT. Ze hebben en melding gemaakt en dat is wat het is.

Ik ben hier zeer ontstemd over, aan alles merkt dat @KPN totaal geen moeite neemt en/of de zaak escaleert of überhaupt probeert om ons op de hoogte te houden. Het is niet te begrijpen dat we vanwege toegang tot een verdeelstation tot de dag van vandaag geen internet hebben en überhaupt niet weten wanneer en of het ooit nog gaat gebeuren. 

We hebben een gezin met kinderen die voor school (noodzakelijk) gebruik moeten maken van een fatsoenlijke internetverbinding waar we ook gewoon voor betalen. Wie neemt hier de verantwoordelijkheid @KPN?  

@Maja van KPN @Alex van KPN willen jullie kijken naar mijn probleem?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

 

 

Goedemorgen @NtH, welkom op ons forum! 
Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen en wij moderators eigenlijk alleen inspringen waar nodig.
Voor dingen als deze kan ik niet veel meer voor je betekenen dat onze telefonische collega's maar zal het ook langer duren voor je reactie hebt.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet de bedoeling je zo in het donker te laten over hoe het nu verder moet met je aansluiting. Als ik het zo lees moet het al wel bij de juiste afdeling liggen, ik hoop dat zij daarover ook snel contact met je hebben. Heb je ook al een noodpakket of iets ontvangen?


@Thomas van KPN

Bedankt voor je reactie. Dat de opzet van het forum anders is, begrijp ik heel goed. Vanwege andere cases (te vinden op dit forum) hoop ik inderdaad dat jullie als moderator kunnen inspringen. 

Als KPN de afhandeling netjes zou doen, zou ik me hier niet melden met dit probleem. Een probleem met een verbinding kan altijd gebeuren. Dan is het belangrijk dat er snel een diagnose wordt gesteld en het probleem bij de juiste mensen terecht komt, die dit verder kunnen coördineren en afhandelen. Maar minsten zo belangrijk is de communicatie. 

In dit geval is er nul communicatie, krijg ik antwoorden “meer kan ik niet doen op dit moment” en “het is doorgegeven, u wordt binnen 3 dagen gebeld. 

Daarbij blijkt uit elk gesprek (zo ook gisteren), dat er onvoldoende aandacht voor het probleem is en men er niet proactief mee bezig is. Sterker nog, pas gisteren is er een melding aangemaakt bij de “backoffice” voor wat dat waard mag zijn. Kortom, het was niet meer in beeld!

Vandaag is het de 31e en hebben we nog steeds geen fatsoenlijke internetverbinding (welke op de 19e al actief zou moeten zijn). Ja we hebben een dongel ontvangen met een 4g kaart, maar met een gezin met  kinderen is deze matige verbinding (los van de databeperking) simpelweg niet werkbaar. Ze kunnen niet eens op hun eigen kamers studeren en gebruik maken van het internet. 

Daarbij mag je redelijkerwijs verwachten dat een dienst waarvoor je een contract hebt, ook geleverd wordt. Een noodvoorziening kan helpend zijn voor een paar dagen. Daarna mag je verwachten dat een organisatie als KPN het probleem kan oplossingen en/of minimaal kan escaleren bij de betrokken partijen.

Na veel telefoontjes is het mij duidelijk geworden, dat je als particulier niets te vertellen hebt. Je hebt niet eens de mogelijkheid om het probleem ergens te “escaleren". 

De volgende route zal helaas een opzegging zijn. 


Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar op zijn minst meer duidelijkheid over wilt hebben en dit natuurlijk ook gewoon snel opgelost wilt hebben. Ik heb er alleen niet echt een oplossing voor, ik kan niet veel meer dan mijn telefonische collega's. In je dossier lees ik dat er nog steeds geen toegang is tot de centrale en helaas is er geen concrete verwachting wanneer ze dat wel kunnen. De backoffice moet jou daarover op de hoogte houden.