Skip to main content
De website www.kfdewalden.nl is niet te benaderen via ons KPN-abonnement. Mijn zus heeft ook KPN en die kan de site wel benaderen. Ook op mijn 4G van Vodafone is de website te openen. Gebeld met KPN en die gaven aan dat het om een technisch probleem (pv6) in de router gaat, dat zij niet op kunnen lossen. Moest mijn vraag maar op dit forum stellen.... Mijn zwager heeft vervolgens nog even gekeken waar het misgaat bij die website en in de bijlage tref je een printscreen aan. Hij geeft aan dat het geen probleem is in onze router maar dat het probleem bij onze provider KPN ligt. Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen? Het is een website die ik vaak bezoek.

Hallo @SylviaSwart , ik kan de genoemde website bereiken.
Die website is vanuit hier (ook KPN) prima te benaderen.

Een beetje vreemd dat KPN de oorzaak bij IPv6 ligt want die server kent geeneens een IPv6 adres en ik zie de correlatie dan ook niet echt.

Overigens is een trace route bij mij wel succesvol en dat is interessant aangezien we langs dezelfde hops komen.



Welke Experia Box heb je?

Als je een Windows PC gebruikt, zet dan eens bij de instellingen van de netwerkkaart de ondersteuning van IPv6 uit. Kan je dan die site wel benaderen?
We hebben de Experiabox V10. Hoe kom ik bij de netwerkkaart? Gebruik een windows PC (windows 7)
Is dat hier? En dan eigenschappen?




Ja, daar inderdaad.
Ik heb in de eigenschappen het vinkje bij Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6) uitgezet. Vervolgens geprobeerd om op de website te komen, maar helaas.

Reageer