Skip to main content

Sinds 11 augustus snelheid internet 100 volgens KPN. Bij meting vandaag via vast kabel variërend tussen 35 en 70!
Soms loopt de snelheid heel langzaam op vanaf 1 of 2 naar35, downloaden van Telegraafduurt 1 tot1,5 minuten. 
sinds 4 jaar al een accesspoint, wordt regelmatig geupdate. Heb de nieuwste hardware ipad en iphone. 
ik ben erg ontevreden, woon ***** appartement 

 

Admin: privégegevens verborgen

Als je met een iPad of iPhone werkt, ligt het niet aan de glasvezel, maar aan het wifi-bereik.

Heb je al eens de KPN Wifi-manager gebruikt?


Dank je wel voor je reactie. Zeker heb ik de wifimanager gebruikt, al meerdere keren maar in alle gevallen heeft dit niets opgeleverd. Het accesspoint ligt 5 meter van mijn zitplek. Vreemd vind ik de schommeling van het aantal Mbps dat soms begint bij 5 of minderen dan heeeeel langzaam oploopt. Het accesspoint hangt in de gang niet in een kast. 


Hoi @Henry Nijhuis, welkom op het forum! Je geeft aan:

Sinds 11 augustus snelheid internet 100 volgens KPN. Bij meting vandaag via vast kabel variërend tussen 35 en 70!

Als jij bekabeld een snelheidstest doet, dan zou je de maximale snelheid van jouw verbinding moeten halen. Als dat glasvezel is, dan zou dit dus 100 moeten zijn. Heb je een koperverbinding, dan kan de maximaal haalbare snelheid lager liggen dan de 100 van het abonnement. 

Aan de hand van je gegevens heb ik even gekeken. En ik zie dat er een wijziging in het systeem staat om je abonnement om te zetten van 50 Mbit naar 100 Mbit. Ik zie ook dat die wijziging nog niet voltooid is. Wat kan verklaren waarom de snelheid op dit moment zo wisselvallig is. Wat ik nu gedaan heb is een technische melding maken. De back office gaat naar de wijziging kijken en zorgen dat deze afgerond wordt. Zodra dit gebeurd is, verwacht ik ook dat de snelheid op orde gaat zijn :)

Kan zijn dat er contact met je wordt opgenomen als blijk dat er, bijvoorbeeld, een monteur nodig is. Maar dat verwacht ik niet direct. Ik houd het in de gaten en kom er hier op terug zodra ik meer weet. 


Dank je wel Erik voor je bericht. Vreemd dat KPN schrijft dat het per 11 aug start en dan 2 weken later horen dat het niet gebeurd is. Ik wacht op je bevindingen!dank je wel voor je interventie. 
groet Henry


Het blijkt dat er in de wijkcentrale nog een aanpassing gedaan moet worden, @Henry Nijhuis. Dit was in het systeem blijven hangen, waardoor het nog niet uitgevoerd was op 11 augustus. Nu heeft de back office een monteur gepland hiervoor om dit alsnog aan te passen. Alleen zie ik in mijn systeem dat op dit moment de wijziging nog steeds open staat, maar nu met een leverdatum van 28 augustus. Wat ook alweer drie dagen geleden is. Ik heb de back office opnieuw gevraagd hiernaar te kijken. Zij gaan controleren of de monteur bij de wijkcentrale is geweest, en wat er nu nog moet gebeuren om dit daadwerkelijk afgerond te krijgen.


Goedemiddag Erik,

afgelopen maandag is er een monteur bij een of andere centrale kast geweest (justin?)

daarna bij mij geweest. Wat hij bij de kast heeft gedaan weet ik niet. Er moest iets veranderd te worden. Wij hebben een unify hangen, ik denk erover om een nieuwe te plaatsen, wilde echter wel deze exercitie afwachten. 
bon ordernummer is TK 0000030372407. Dd 28 augustus. 
helaas heeft mij ipad op 5 meter slechts rond de 45 Mbps, mijn iPhone komt aan de 80. 
op dit moment geen verdere wensen, het is al stukken beter, maar...ik blijf zoeken naar het optimale! Dank je wel voor alle medewerking van jou en Denise, jullie hebben me geweldig geholpen. Chapeau

groet uit Borne

henry


De order is nu inderdaad goed afgerond. Dus de bekabelde snelheid zou nu in orde moeten zijn. Wat ook bevestigd wordt doordat je iPhone via wifi 80 Mbit haalt. 

Je tablet blijft wat steken, dat kan verschillende oorzaken hebben. Aan de ene kant kan dit aan de iPad liggen. Als die al wat ouder is, bijvoorbeeld, en geen 5 Ghz wifi ondersteunt. En het kan ook zijn dat tweaken van de wifi-instellingen in je modem/wifipunten helpt. 

 

Kun je meer vertellen over hoe je thuisnetwerk in elkaar zit? Welk modem gebruik, wat voor wifipunten (als je die hebt), hoe zit het aan elkaar? Als je ons modem gebruikt, en ook wifipunten van ons, dan kun je de Wifi Manager nog doorlopen. Die meet door, en kan instellingen aanpassen. Maar dat werkt niet goed als eigen modem en/of wifipunten gebruikt.


Hallo @Erik_ zoals nu ook bij KPN bekend moet zijn, werkt de wifimanager niet goed, geeft overal aan dat er reeds 3 in gebruik zijn.

 


Ik verwacht dat dit opgelost is. Daar werd al aan gewerkt, en de interne storingsmelding erover is inmiddels verdwenen.