Skip to main content

Hoi, nieuw bij de club. Afkomstig van Ziggo. Wat opvalt is via PC (bedraad) dat surfen via browser vaak traag gaat. Dus van NU.nl naar VI.nl duurt zomaar 5 a 6 seconden. Er verschijnt een i in de adresregel. Bij Ziggo nooit “ last van gehad”  Iemand enig idee? Instelling. Internet snelheid is bedraad keurig 1 GB.

Welke snelheid haalt u bij een speedtest? 


Zoals vermeld, bedraad keurig de volle 1000 MB = 1 GB


Zoals vermeld, bedraad keurig de volle 1000 MB = 1 GB

Dat is geen speedtest. Die snelheid staat er altijd. Zelfs als er een hele grote kraan alle internetkabels in de straat kapot getrokken heeft.

U kunt hier een speedtest doen:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Op z'n hoogst haalt u 940 mbit ofzo. De 1000 mbit haalt niemand. 


Rondde het af, 940-950 is de score


Hi @Case1961 en welkom op het forum (en bij KPN)! 

Gek dat de sites zo traag laden met die snelheid. Wat als je een andere webbrowser test, gaat het dan sneller? 
Is je PC niet toevallig ook met veel processen bezig terwijl je aan het surfen bent? Veel programma's die opstarten/aan staan bijvoorbeeld? 

Ik hoor het graag! 


Je kunt het programma pingplotter eens draaien om te zien of er iets vreemds is op je connectie.

voor daarbij adres van bijv vi.nl in.

 


Hi @Case1961 en welkom op het forum (en bij KPN)! 

Gek dat de sites zo traag laden met die snelheid. Wat als je een andere webbrowser test, gaat het dan sneller? 
Is je PC niet toevallig ook met veel processen bezig terwijl je aan het surfen bent? Veel programma's die opstarten/aan staan bijvoorbeeld? 

Ik hoor het graag! 

Hoi, neen. Betreft standaard gebruik zoals nu al weer enige jaren inclusief thuiswerken. PC aan , even rondkijken op verschillende sites qua nieuws e.d. en vervolgens inloggen. Ook inloggen op zakelijke omgeving via Citrix neemt opvallend meer tijd in beslag. Heb het uiteraard niet over minuten maar toch opvallend langer ten opzichte van Ziggo. Laten we zeggen, lang genoeg op een reactie op dit forum te plaatsen ;-)


Je kunt het programma pingplotter eens draaien om te zien of er iets vreemds is op je connectie.

voor daarbij adres van bijv vi.nl in.

 

Dank voor Tip! Ga dit proberen


Je kunt het programma pingplotter eens draaien om te zien of er iets vreemds is op je connectie.

voor daarbij adres van bijv vi.nl in.

 

Dank voor Tip! Ga dit proberen

En, wat kunnen achterhalen met deze tip? 


Je kunt het programma pingplotter eens draaien om te zien of er iets vreemds is op je connectie.

voor daarbij adres van bijv vi.nl in.

 

Dank voor Tip! Ga dit proberen

En, wat kunnen achterhalen met deze tip? 

Hoi, neen. Eigenlijk niets bijzonders. Beginnen klein beetje te wennen.


Zo lang het maar niet zo gaat als in 1998 en je lijn eruit knalt zodra iemand met de huistelefoon aan het bellen is. 🙃

Zonder grapjes, wel gek dat het zoveel trager is geworden sinds je overstap. De snelheid die je haalt is goed, dus dat kan het niet zijn. De processen die opstarten dus ook niet en hoe ging het met een andere webbrowser? Dezelfde laadtijden? 

Wat als je op een ander apparaat wat websites bij langsgaat. Je smartphone bijvoorbeeld. Laden die wel snel(ler)? 


Zo lang het maar niet zo gaat als in 1998 en je lijn eruit knalt zodra iemand met de huistelefoon aan het bellen is. 🙃

Zonder grapjes, wel gek dat het zoveel trager is geworden sinds je overstap. De snelheid die je haalt is goed, dus dat kan het niet zijn. De processen die opstarten dus ook niet en hoe ging het met een andere webbrowser? Dezelfde laadtijden? 

Wat als je op een ander apparaat wat websites bij langsgaat. Je smartphone bijvoorbeeld. Laden die wel snel(ler)? 

Haha, Klopt, dat er een onderaan de trap staat en roept, “ Ik wil even bellen hoor”

 

Maar, best vreemd het lijkt er nu op dat eea weer “ normaal”  ervaren wordt. Had/heb de complete bekabeling zoals in het Ziggo tijdperk gewoon laten liggen. 3x UTP vanuit de meterkast. 1x begane grond met een Asus er achter naar de TV (Ja, is ook issue icm  TV box weet ik inmiddels!!) 1x Utp naar 1e verdieping en 1 x utp naar 2e verdieping.

Alle Wifi gebruikers en de vaste PC op de eerste (KAbel) hadden dezelfde ervaring, vooral de zakelijke inlog op de 1e Verd via Citrix leek stuk langer te duren ten opzichte van Ziggo. 

Maar goed, voor nu maar even laten rusten en mij concentreren op de bekabelde aansluiting via die Asus van de TVbox. Hoort uiteraard niet in dit topic thuis.

Asus zit er tussen ivm slechte Wifi van zowel de Ziggo als de KPN router ;-)


Haha, Klopt, dat er een onderaan de trap staat en roept, “ Ik wil even bellen hoor”

Mooie, en frustrerende, tijden. 💚

Helemaal goed hoor! Mocht je het via de wifi weer verder op willen pakken, reageer hier dan gerust weer!