Skip to main content

Hallo KPN en medegebruikers,

Ik heb een raar probleem,Veel websites kan ik wel openen met mijn 4G hotspot maar niet met de wifi van de V9.

Bijvoorbeeld de website https://www.budgetthuis.nl/ werkt wel via 4G maar niet via wifi,Maar ik heb wel internet want de website kpn.com werkt wel,Net als het forum.Ook de website van ziggo en online werken niet via wifi maar wel via 4G.Hoe kan dit?

Ik heb net het modem nog een reset gegeven.

Ook de websites van coop,ah,jumbo doen hetzelfde.Maar de NOS site werkt wel.

Mijn oude thomson TG789vn modem werkt overigens nog wel,Maar de telefoon en tv werken daar niet(goed) mee.

Is mijn v9 toch overleden?


Welke foutmeldingen krijg je als een pagina niet opent?


Deze melding en als ik dan met mijn 4G hotspot verbind en herlaad doet hij het opeens wel.


Ah, Firefox. Ik ben daar zelf niet bekend mee dus geen idee wat de melding precies probeert te zeggen maar ik gok dat het met DNS te maken heeft. Welke DNS-servers gebruik je in de Experiabox?


Effe zoeken.


lekker is dit. 192.168.2.254 doet ook niks,ik kan dus DNS niet bekijken.


@NHendriks,

Ik heb trouwens geen instellingen in het modem aangepast.

Is het een goed idee om straks naar een kpn winkel te gaan en dat een nieuwe te vragen?En dan lever ik de thomson wel in(iis toch geen soeps meer….)

Weet jij of de kpn winkels open zijn op 1 januari?Ik zag wel dat ze vorige week open waren dus dicht door corona zijn ze i.i.g niet.

Mijn vorige v10 die ik heel kort gehad heb viel uit na een kwartier,Maar ik probeer het maar gewoon opnieuw,Als ik die thomson inlever heb ik toch niet heel veel te verliezen….


De winkels zijn inderdaad open voor service, omdat het vandaag een feestdag is verwacht ik dat ze vandaag echter gesloten zijn. Die Thomson inruilen voor een V10 kan inderdaad geen kwaad, deze moet immers prima functioneren op een STAP58-netwerk. Mogelijk heb jij er net eentje gehad die niet goed was. Je hebt ook zoals je zegt met die Thomson niets te verliezen. 

Het zou trouwens kunnen dat die V9 inderdaad de geest aan het geven is, zoals je eerder al eens aangaf vertoont ie al vaker kuren.

Ik heb eventueel nog wel een Fritzbox 7581 staan, misschien dat je daar ook al de komende dagen mee geholpen bent? Niet de nieuwste meer maar hij heeft wel een van de recentere firmware versies en zou met een KPN verbinding overweg moeten kunnen. 


Hoi Nicky,

De winkel was inderdaad dicht vandaag.Maar via de klantenservice komt er een nieuw v10(a) modem,Dus ergens deze week ontvang ik (als het goed is) een nieuw modem.

Ik heb nu een werkende thomson(wel traag maar het werkt)+grote databundel+digitenne,En als mijn data op is kan ik vast wel gratis wat extra ontvangen van de klantenservice.Dus ik ben gelukkig ruim voorzien:wink:

Maar wel bedankt voor het aanbod van de fritzbox!Dat waardeer ik echt!


 

Het zou trouwens kunnen dat die V9 inderdaad de geest aan het geven is, zoals je eerder al eens aangaf vertoont ie al vaker kuren.

 

Ja,Hij was al een beetje wankel inderdaad.

Speedtest met de thomson

Zo'n hoge ping en lage snelheid heb ik niet vaak gezien:joy::wink:


Hoi Nicky,

De winkel was inderdaad dicht vandaag.Maar via de klantenservice komt er een nieuw v10(a) modem,Dus ergens deze week ontvang ik (als het goed is) een nieuw modem.

Ik heb nu een werkende thomson(wel traag maar het werkt)+grote databundel+digitenne,En als mijn data op is kan ik vast wel gratis wat extra ontvangen van de klantenservice.Dus ik ben gelukkig ruim voorzien:wink:

Maar wel bedankt voor het aanbod van de fritzbox!Dat waardeer ik echt!

Ah, fijn dat er in ieder geval wat tijdelijke oplossingen geboden zijn! Die databundel kan je inderdaad gewoon gratis laten opwaarderen via de klantenservice als die op is.

 

En die snelheid is inderdaad om te huilen als je meer gewend bent. Nog een reden om afscheid te nemen van die Thomson 😅


Hoi Nicky,

De winkel was inderdaad dicht vandaag.Maar via de klantenservice komt er een nieuw v10(a) modem,Dus ergens deze week ontvang ik (als het goed is) een nieuw modem.

Ik heb nu een werkende thomson(wel traag maar het werkt)+grote databundel+digitenne,En als mijn data op is kan ik vast wel gratis wat extra ontvangen van de klantenservice.Dus ik ben gelukkig ruim voorzien:wink:

Maar wel bedankt voor het aanbod van de fritzbox!Dat waardeer ik echt!

Ah, fijn dat er in ieder geval wat tijdelijke oplossingen geboden zijn!

Digitenne had ik al hoor!Als ze dat zouden opsturen zou die waarschijnlijk even snel aankomen als het modem:sunglasses: Maar hier kunnen we tenminste thuiswerken maandag via de 4G hotspot,Ik verwacht dat er wel voldoende data opzit om een dagje mee te werken!De rest lukt wel via de thomson.


Hallo @NHendriks ,

Weet jij misschien een manier om alsnog I-TV te krijgen via de thomson?Of is dit net als telefonie gewoon niet meer mogelijk?

Er moest namelijk een verzoek bij de logistieke afdeling ingediend worden voor een nieuw modem en dat kan wel een weekje duren:thinking:

En digitenne is zo'n ramp!!(hier met de zxv7200 tenminste)


Ik heb oprecht geen flauw idee hoe de Thomson werkt en of deze überhaupt VLAN 4 ondersteuning voor iTV heeft. Ik ga er eigenlijk uit van niet aangezien tv toen nog niet op de huidige manier van routed IPTV verliep. Geen idee hoe KPN eigenlijk tv deed voordat ze CATV op glasvezel gebruikten. Als je een Chromecast of SmartTV hebt zijn de iTV-apps misschien een optie. Mijn aanbod voor de Fritzbox staat nog wel trouwens, daar moet iTV gewoon op werken met het KPN-profiel 😉


Hoi @NHendriks ,

Ik kijk wel even of ik in de webinterface wat kan.

Anders ga ik zo wel even met de antenne rondlopen in de kamer:wink:

Komt vast wel goed,En anders kan ik ook wel een tijdje leven zonder tv.Internet werkt via de 4g hotspot prima trouwens,Dus het belangrijkste is goed geregeld:thumbsup:


Hoi @NHendriks ,

Ik heb 2x gebeld maar er is nooit wat aangekomen.

Net naar een KPN winkel geweest en een 100% gloednieuwe v10A gekregen.Omdat deze klaar stond om vernietigt te worden mocht ik de oude thomson houden.

Overigens verbaast het me wel dat die v10A vernietigd had moeten worden,Het is nog steeds een prima modem en een vernietiging lijkt me echt onzin,Daar word ik wel boos van!

Overigens valt hij niet na een kwartier uit wat de vorige paar v10´s(3stuks) wel deden!

Qua dsl lijkt de v10A dus wel wat stabieler dan de v10.

Kortom,Ik ben er blij mee!


Hoi @NHendriks ,

Ik heb 2x gebeld maar er is nooit wat aangekomen.

Net naar een KPN winkel geweest en een 100% gloednieuwe v10A gekregen.Omdat deze klaar stond om vernietigt te worden mocht ik de oude thomson houden.

Overigens verbaast het me wel dat die v10A vernietigd had moeten worden,Het is nog steeds een prima modem en een vernietiging lijkt me echt onzin,Daar word ik wel boos van!

Overigens valt hij niet na een kwartier uit wat de vorige paar v10´s(3stuks) wel deden!

Qua dsl lijkt de v10A dus wel wat stabieler dan de v10.

Kortom,Ik ben er blij mee!

Fijn dat het is opgelost! De V10 is wel wat beter qua DSL-verbindingen maar de V10A is net zoals de V9 wat vergevingsgezinder wat schommelingen betreft. Als drie V10's vaker uitvielen dan lijkt het mij dat het inderdaad niet de hoogste kwaliteit signaal is, iets wat met STAP58 helaas nog wel eens voor kan komen. Dat die V10a vernietigd zou worden lijkt me niet helemaal kloppend, ik verwacht eerder dat ie teruggestuurd zou worden naar onze logistieke partner in Bleiswijk zodat zij verder kunnen oordelen of dat nodig is of niet. 


Ja,Dat klopt,Ik heb STAP58.De v10A is nog steeds niet uitgevallen trouwens!

Het zou misschien ook kunnen dat kpn al zijn v10A modems aan budget schenkt,Want die leveren alleen de v10A...


de snelheid is ook toppie!


Ja,Dat klopt,Ik heb STAP58.De v10A is nog steeds niet uitgevallen trouwens!

Fijn dat het ondertussen nog steeds stabiel werkt! Werken alle websites ook weer zoals het hoort?

 

Het zou misschien ook kunnen dat kpn al zijn v10A modems aan budget schenkt,Want die leveren alleen de v10A...

Schenken zullen ze niet doen, Budget huurt de apparatuur weer van KPN Wholesale en hier binnen het zogenoemde ‘WMP’ worden enkel V10’s en V10a's gebruikt omdat beide up-to-date zijn en geschikt zijn voor de Telfort-netwerkstructuur (mits met juiste software) die op WMP Wholesale gebruikt wordt. Voor de Box12 is bijvoorbeeld nooit een softwareversie geweest met ondersteuning voor deze structuur. De V8 en V9 worden niet meer uitgeleverd ivm de (naderende) end-of-life status.

 

de snelheid is ook toppie!

Kijk eens aan! Dat zijn de snelheden die je bij een vectoring VDSL-lijn mag verwachten als je niet te ver van de actieve straatkast af woont. Super!


Hoi @NHendriks ,

Ja,Alles werkt weer gelukkig!

De v10 levert budget niet meer uit(waarschijnlijk heeft KPN ze zelf nodig voor pairbonding en SIB).


De v10 levert budget niet meer uit(waarschijnlijk heeft KPN ze zelf nodig voor pairbonding en SIB).

Die kans is inderdaad wel eens aanwezig.


Hoi @NHendriks ,

De v10A is nog steeds stabiel.

Echter meerdere 5GHZ apparaten pakken toch de 2.4GHZ.Is het in de monteurs-branche al bekend wanneer het scheiden van de banden weer mogelijk worden?