Skip to main content

Ik heb vorige week een SuperWifi versterker gekocht bij KPN, nu worden deze gratis geleverd bij een nieuwe account. Als vaste klant van KPN komt dit ‘oneerlijk’ over en voelt het wat ‘schrijnend’. Had ik mijn abonnement moeten opzeggen en direct weer moeten laten aansluiten? Het zou prettig zijn als KPN haar vaste klanten tegemoet komt met dit soort acties. Zeker nu er veel wordt thuisgewerkt en een goede internetverbinding in huis van (relatief) groot belang is. KPN kan vast wel een vorm vinden om vaste klanten aan zich te binden.

Vriendelijke groet, Hans

Dat de WiFi Versterkers gratis worden geleverd bij een nieuw abonnement is al langer het geval. Die aanbieding is alleen voor nieuwe klanten. Een welkomstgeschenk dus. Iets wat u ook heeft gehad toen u klant werd (bijvoorbeeld korting). Opzeggen en opnieuw klant worden helpt niet. Bestaande klanten krijgen de versterkers niet. Dat kost te veel en dat zal toch weer betaald moeten worden door een verhoging van het maandelijkse bedrag. En dat wil niemand...


Geachte heer Merks, u heeft gelijk. Op alle punten (al kan ik me dat cadeautje niet herinneren). Toch denk ik dat KPN een gebaar kan maken. Al was het alleen om de 'binding' met de klant te versterken. Een korting, een gratis digitaal 'product’, een leuke aanbieding ‘alleen voor vaste klanten'. Dat soort, niet al te kostbare, zaken zouden mij al tevreden stellen. Het zou er in ieder geval voor zorgen dat ik mij minder erger aan bovenstaand voorval.


Dat begrijp ik ook. KPN biedt daarom diverse pakket voordelen aan in de vorm van (tegenwoordig) KPN Hussel. Althans....dat is waar KPN het op gooit. Dat klopt deels..maar ook een nieuwe klant krijgt de voordelen van Hussel (naast het cadeau)..dus dat voelt dan weer oneerlijk wellicht. Soms helpt vragen naar de afdeling opzeggingen..


Soms helpt vragen naar de afdeling opzeggingen..

Inderdaad, probeer gewoon een deal te maken.  Nee heb je, ja kun je krijgen.

Heb zoiets in het verleden wel met mijn energiemaatschappij gedaan.
Was inmiddels vrij opzegbaar. Kwam een andere leverancier aan de deur en deed een bod.
(Ik koop nooit aan de deur), maar heb mijn leverancier wel gebeld en geconfronteerd met het aanbod.
Gewoon de vraag, wat ze voor mij konden doen.  Kwamen ze met een beter aanbod.


Reageer