Skip to main content

Goedemiddag allen en kpn,

Waarom laat kpn z'n eigen klanten zo makkelijk door andere providers , "lijntjes"  in telaten pikken.. ( wat t-m nu bij mij heeft gedaan..en ook bezwaar ingdiend) nu moet ik erachteraan om t recht te breien , en een boete zal gaan opleveren ,om me tv en internet/wifi terug te krijgen..wat weer 2tot 3dgn duurt!

Maar dat kpn dat zomaar toelaat en of dat wel mag van T-M zomaar lijntjes inpikken…

 

Mvg

Dhr Groen

 

Kan kpn niet dat lijntje terug "pikken" want ik moet straks me dochter (die na 4wkn eindelijk weer bij pappa mag zijn..!!) gaan uitleggen dat pappa geen wifi en geen TV!!! heeft dit weekend..😣😣

Wordt gezellig..

 

Kom op kpn en haal dat "lijntje" , zoals jullie dat zo mooi noemen.. , terug!!

Mvg

Dhr R Groen


Wie heeft T-Mobile dan de opdracht gegeven om die lijn over te nemen?


Misschien is het goed om een duidelijk verhaal te posten waarin u precies uitlegt wat er is gebeurd, welke stappen al ondernomen zijn en ga zo maar door. 

Vul u profiel aan als dit nog niet is gebeurd, zodat KPN medewerkers beter mee kunnen kijken.


Gaat mij voornamelijk om hoe makkelijk t-m dat " lijntje "van kpn kunnen pikken.. zonder dat kpn daar weet van heeft! 

Ik heb inderdaad halverwege maart een zogenaamd contract afgeloten incl  een thuis pakket. Maar na 4-5 dagen alles geannuleerd.. niks aan de hand zou je zeggen..

Blijkt vanmorgen mijn kpn tezijn afgesloten..en ' t mobile dus een lijntje had gepikt' zoals ze dat zo mooi zeiden bij kpn. Is dat thuis pakket een andere afdeling.. heb ik dat thuispakket dus niet geannuleerd blijkt nu, maar pakket ook nooit thuis ontvangen.

Dus vroeg ik me af of dat zomaar kan,wat t mobile doet en wat doet kpn daartegen? Ben tenslotte klant van kpn.." pik dat lijntje terug zou ik zeggen.. of de providers mieten mekaar informeren over de aanstaande overname..

 

Mvg

Dhr R Groen

 

Ps.

En nu dus 2-3 dgn geen tv en wifi..

Mb s vliegen er zo wel heel snel uit


Misschien een beetje plagen, maar ondanks het slechte weer wat is voorspeld is een weekend zonder internet toch geen grote ramp. Het is vervelend en ervan uitgaan dat het opgelost gaat worden, kunnen ze misschien iets bieden ter compensatie. Wie heeft gezegd dat het over drie dagen weer geregeld is, KPN? 


Ik heb inderdaad halverwege maart een zogenaamd contract afgeloten incl  een thuis pakket. Maar na 4-5 dagen alles geannuleerd.. niks aan de hand zou je zeggen..

Dan is T-Mobile dus "vergeten" om de bijbehorende activiteiten te annuleren en is de overname van de lijn blijkbaar gewoon doorgezet.

Wettelijk gezien moet KPN hier wel aan meewerken. Dat klinkt misschien vreemd, maar die wettelijke regeling is er opdat provider de overgang naar de concurrent niet kunnen traineren.

De wetgeving gaat hieromtrent veranderd worden waarbij de latende partij (KPN dus) ook de klant voor een akkoord zal kunnen vragen.

 

Dit is nu natuurlijk een heel vervelende situatie en al helemaal in deze tijd.

Eigenlijk zou je contact op moeten nemen met T-mobile want die hebben de fout gemaakt.

Heb je een bewijs van de annulering van jouw contract met T-Mobile?


Dat meisje van kpn melde dat ik ' hopelijk ' morgenmiddag evt terug gebeld zou worden.. en inderdaad een weekend geen internet of tv is normaal gezien geen probleem.. en ik weet waar de zogenaamde kink in de kabel ligt.. en dat snap ik.. maar dat je dan als kpn klant zo makkelijk opzij gezet word en geen evt navraag gaan doen bij de desbetrevende klant..

En in deze tijd geen tv..nou..met een tienerdochter  straks hier..haha


Ik heb inderdaad halverwege maart een zogenaamd contract afgeloten incl  een thuis pakket. Maar na 4-5 dagen alles geannuleerd.. niks aan de hand zou je zeggen..

Dan is T-Mobile dus "vergeten" om de bijbehorende activiteiten te annuleren en is de overname van de lijn blijkbaar gewoon doorgezet.

Wettelijk gezien moet KPN hier wel aan meewerken. Dat klinkt misschien vreemd, maar die wettelijke regeling is er opdat provider de overgang naar de concurrent niet kunnen traineren.

De wetgeving gaat hieromtrent veranderd worden waarbij de latende partij (KPN dus) ook de klant voor een akkoord zal kunnen vragen.

 

Dit is nu natuurlijk een heel vervelende situatie en al helemaal in deze tijd.

Eigenlijk zou je contact op moeten nemen met T-mobile want die hebben de fout gemaakt.

Heb je een bewijs van de annulering van jouw contract met T-Mobile?

Ja ik heb op 22maart geannuleerd mails in een box nu!


Slechte vader als je haar geen onbeperkt 4G gunt. :joy:

Ik snap de frustratie, vooral als partijen naar elkaar wijzen en het niet even met één druk op de knop te regelen is. Wat heeft KPN concreet met je afgesproken nu?


Dat is de moeders afdeling.. hier zit ze op de wifi.. betaal nog steeds ali..😉😎

 

Dat is zo spoedig mogelijk word gebeld..

(Dit is geen automatische zin, maar echt gezegd..)


Misschien krijg je ter compensatie een leuk zenderpakket voor enkel maanden, al is het niet de fout van KPN. Toch KPN? 🙂


Ach, dat is nergens voor nodig.. ik vind de "schuld" ergens bij mezelf ligt maar ook zeer zeker t-mobile.. waar ik ook al een pittig woordje mee heb gehad..maar ook die zei weer..

U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld..maar dat kost u sowieso een boete...(toen moest ik me even inhouden...🤓)

Maar ook weer pissig op kpn dat ze dat zo maar toelaten.. en ook niet onspringen voor je eigen klant(nummer!!)

 


Misschien willen de buren even een gast wifi aanmaken dit weekend. Maar ja ik zie mijzelf dat niet aan hun vragen. Succes ermee, laat je weten hoe het is afgelopen?


We gaan t zien wat er gebeurt..hou je op de hoogte!

 


Maar ook weer pissig op kpn dat ze dat zo maar toelaten.. en ook niet onspringen voor je eigen klant(nummer!!)

Zoals eerder aangegeven is KPN wettelijk verplicht hier aan mee te werken.

Wat ik absoluut niet begrijp van KPN is dat ze dan niet even een mailtje sturen naar de klant met de aankondiging van die overname van de lijn.

Iets van…

 

Beste klant,

 

Wij hebben van T-Mobile bericht ontvangen dat u een abonnement bij hen hebt afgesloten waardoor wij de lijn per 1 mei 2020 zullen moeten overdragen aan T-Mobile en we daarmee uw Internet en TV abonnement per die datum zullen beëindigen.

 

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben ...


Juist.. zoiets dus!  Van klopt dit wel..wilt u wel weg bij ons.. als je opgezegd heb dan bellen ze je de volgende dag terug om het weer over te zetten, en dat drie , vier keer in de week vervolgens

Maar nee nu mag je t zelf oplossen..ook al ben ik daar deels schuldig van maar wel binnen de termijn afgezegd.


Had ondertussen wel iets verwacht van kpn..hiero!

Maar niet heftig genoeg..??

Of moet dat eerst op twitterT, snapgram of linkder of fasebook gezet worden om een snelle reactie te krijgen.. bijna 12uur zonder.. vind t nu niet leuk meer!😣


Op het forum kan het enkele dagen duren. Ze behandelen de berichten op basis van binnenkomst.


Ok. Dan wachten we daar evt ook maar op..

Dank allen (jeroen en wjb)verder voor de info...

U hoort de uitkomst maandag waarschijnlijk pas..😉😎


Ook niet nu..? Kpn?? Gooi die knop is om aub!!

Tis nu niet gezellig meer..!

Mijn kenmerk: 47944945 tis nog voor 21u.

🤗😉

Ik zou u dankbaar zijn...! 😇


Maar ook weer pissig op kpn dat ze dat zo maar toelaten.. en ook niet onspringen voor je eigen klant(nummer!!)

Zoals eerder aangegeven is KPN wettelijk verplicht hier aan mee te werken.

Wat ik absoluut niet begrijp van KPN is dat ze dan niet even een mailtje sturen naar de klant met de aankondiging van die overname van de lijn.

Iets van…

 

Beste klant,

 

Wij hebben van T-Mobile bericht ontvangen dat u een abonnement bij hen hebt afgesloten waardoor wij de lijn per 1 mei 2020 zullen moeten overdragen aan T-Mobile en we daarmee uw Internet en TV abonnement per die datum zullen beëindigen.

 

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben ...

 

Euh....bij mijn weten is dat precies hoe het normaal gaat. In dit geval is dat dus niet gebeurd.  De "latende" provider wordt door de netwerkbeheerder geïnformeerd over de aangevraagde migratie door een nieuwe provider. Of deze latende provider daar iets mee doet is aan hen. Maar zoals gezegd, normaal is KPN daar zeker wel attent op. Sterker nog: vaak wordt je gebeld om je toch nog over te halen om te blijven.


Goedemiddag allen en kpn,

Waarom laat kpn z'n eigen klanten zo makkelijk door andere providers , "lijntjes"  in telaten pikken.. ( wat t-m nu bij mij heeft gedaan..en ook bezwaar ingdiend) nu moet ik erachteraan om t recht te breien , en een boete zal gaan opleveren ,om me tv en internet/wifi terug te krijgen..wat weer 2tot 3dgn duurt!

Maar dat kpn dat zomaar toelaat en of dat wel mag van T-M zomaar lijntjes inpikken…

 

Mvg

Dhr Groen

 

Hoi Rob, 

Ik snap dat je hier absoluut niet blij mee bent. Ik wil graag voor je kijken wat hier heeft gespeeld en hoe de zaken er nu voor staan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kom dan zo snel mogelijk bij je terug met meer informatie. 

Aansluitend op wat er al in dit topic aangegeven is door iedereen kan ik het volgende zeggen. Het netwerk wordt beheerd door KPN. Om de concurrentie eerlijk te houden zit er een scheiding tussen de netwerkbeheerder KPN en de provider KPN. Als er dus een aanvraag gedaan wordt op een KPN aansluiting op een adres, dan wordt dit verwerkt door de netwerkbeheerder. Er kan maar één aansluiting tegelijk werken, dus als er een actieve verbinding wordt geconstateerd op een adres waarop een nieuwe aanvraag is gedaan, dan gaat er vanuit de netwerkbeheerder een brief naar het adres met de vraag wat de bedoeling is, en of er sprake is van een mogelijk misverstand. Er moet dan inderdaad gereageerd worden vóór een bepaalde datum. Wordt er geen melding gemaakt van een misverstand, dan wordt de lijn vrijgegeven, zodat de nieuwe provider er kan leveren. Hiertoe is de netwerkbeheerder inderdaad wettelijk verplicht. 

In de meeste gevallen is een overname terecht, want er komt een nieuwe aanvraag voor een adres, en de vorige bewoner gaat weg. Er wordt niet gereageerd en de lijn kan vrijgegeven worden. In sommige situaties, bijvoorbeeld door een fout in de adresgegevens, is een overname onterecht. De communicatie van de netwerkbeheerder is dan vrij duidelijk en vaak wordt er meteen contact opgenomen met de huidige provider om het vrijmaken van de lijn te stoppen.

Balen dat dit bericht jou niet heeft mogen bereiken en dat je nu met de gevolgen zit. Ik hoor in ieder geval graag je reactie.


@Rob08 Heb je vandaag al iets vernomen van KPN/T-Mobile.


> Burhan.. >dank,profiel zoveel mogelijk ingevuld... 

 

..> Jeroen de Ruiter > tot op de dag van vandaag niks gehoord..! Zondag (3 mei!)kreeg ik ineens wel een e mail dat mijn abonnement werd opgezegd... dus weer een uur aan de telefoon gezeten.. uitgelegd... maar het word behandeld en meer kunnen ze niet doen.. maar ik zit nog steeds zonder tv en internet.. en van t mobile hoor ik evenmin wat...


Hi @Rob08. Heb je inmiddels van ons wat gehoord? Als het goed is wel, want ik zie dat jouw casus in behandeling is bij het team waar je nu wil/moet zijn. Ze zijn er gisteren ook al druk mee bezig geweest om je z.s.m. weer aan te sluiten. Contact gaat wel uitsluitend via hen, maar we horen graag zodra het is opgelost.


Reageer