Skip to main content

Van het moment dat bij ons internet van jullie is geïnstalleerd (29-01 jl) is er een probleem met de tweede telefoonlijn. De monteur moest bij de verdeelkast deze handmatig omschakelen. Sindsdien hebben wij tot corona tijd zeker 1 keer per week de experiabox opnieuw moeten opstarten om geen wegvallend internet te hebben.

Sinds de lockdown met 3 pubers in huis met online lessen en een man die thuis online werkt moeten we iedere dag de experiabox opnieuw starten om een soort van stabiele connectie te hebben. Dit is geen garantie dat we hem niet overdag ook opnieuw moeten opstarten. Het opstarten gaat ook niet gemakkelijk; soms 30 minuten bezig om de experiabox in de lucht te krijgen.

Het opstarten overdag gebeurt ook met regelmaat. Ook lijkt het signaal van internet zowel bekabeld als wifi niet door te komen.

Inmiddels zijn we dit zo erg zat dat we dit maar eens melden. Helaas kan je niet persoonlijk iemand aan de telefoon krijgen om het uit te leggen; vandaar op deze manier.

We horen graag van jullie.

 

Wanneer kan ik antwoord op mijn probleem verwachten?

Aangezien jullie totaal niet telefonisch bereikbaar zijn voor dit soort vraagstukken!


Hoi @Tg-Ice . Welkom op het forum.

Excuus voor de late reactie. Het is erg druk op het forum.

Speelt het issue nog steeds? Ik zie dat er 7-6 contact is geweest (met chat?)   wat is er toen besproken?


Probleem blijft wel degelijk bestaan; we zijn in contact maar wij moeten nog verder reageren. Ik heb vanmorgen trouwens een speedtest gedaan en via wifi naast de experiabox toen hij opnieuw was opgestart heb ik maar 29,4 mb gemeten terwijl we een 100 mb verbinding zouden moeten hebben.

Ik was de enige binnen ons huis die wakker was en het internet gebruikte..


Hallo @Tg-Ice snelheid testen doe je uitsluitend bekabeld met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit. Draadloos testen is zinloos voor een correcte meting.

 


Hoi @Tg-Ice .  Zoals @JanD al aangeeft kun je, als je wilt weten of er genoeg snelheid binnenkomt, is het raadzaam om dit met een kabel te testen.

Mocht de wifi snelheid tegenvallen kun je proberen om de zogenaamde wifi manager te gebruiken: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Als de verbinding nog steeds dagelijks wegvalt, lijkt er meer aan de hand. Is dat nog steeds het geval?


ja, zelfs bekabeld valt de internet dagelijks weg. Bekabelde snelheid is 84,5 mb 5 minuten geleden gemeten.

 


Hallo @Tg-Ice , dus de titel van dit topic klopt niet (meer).

Je hebt geen problemen met de 2e telefoonlijn maar met wegvallend internet?

Heb je een glas-verbinding of een xDSL-verbinding?

Indien het laatste, heb je je modem al eens een fabrieksreset gegeven met de paperclip?

Indien het 1e, heb je alvorens de modem een fabrieksreset te geven, de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modemreset?

 


Hoi @Tg-Ice . Ik zie dat er een monteur staat ingepland.

Waarschijnlijk heb je via een andere ingang contact gezocht. Laat je weten hoe het afloopt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Hallo Erwin,

De monteur is geweest destijds; inmiddels 2 weken verder maar AlexP en je andere collega’s proberen ons te helpen om ons 2de televisiekastje te ruilen wat problemen geeft sinds de nieuwe Experiabox geïnstalleerd door de monteur.

Weg vallen internet met wifi of vaste verbinding gebeurt nog steeds alleen wat minder frequent dan voorheen.


Oh, dat wist ik niet. Ik wil voorstellen dat we het dan bij één topic houden. Anders gaan we door elkaar werken.

Je bent bij @Alex_P  in goede handen.