Hallo,
Wij hebben een probleem met zo nu en dan wegvallend bedraad internet. Omdat we experia wifi versterkers hebben vallen die ook weg, maar hebben nog wel verbinding met wifi.
Er is onlangs een monteur geweest en die heeft het glasvezel modem vervangen, omdat het zo nu en dan wegviel, kon hij niet met 100% zekerheid zeggen of dit nu de oplossing zou zijn. Toen het later weer uitviel heb ik de experia wifi (zwarte kastjes) afgekoppeld en de interne wifi van de v10 weer aangezet. Toen het weer uitviel bleef internet via wifi bereikbaar, maar bedraad was weg. Ik ondekte een defecte netwerkkabel naar de TV en toen die weg was, was het veel beter, maar het viel zo nu en dan nog wel uit. Omdat het aantal poorten beperkt is zit er meteen een switch achter de experia. Ik ondekte dat het internet snel terugkomt als ik de stekker naar de switch lostrek. Als ik een hele korte kabel naar de switch leg lijkt het probleem zich veel minder vaak voor te doen. Als ik de kabels een voor een uit de switch trek als het netwek plat ligt komt het niet terug, pas als de kabel naar de experia loshaal, of deze uit en aan schakel komt het internet terug. Ik heb de switch ook al vervangen, maar dat hielp niet… zou mij experiabox defect zijn?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid