Skip to main content

Vanuit mijn Experia V8 router heb ik 2 bekabelde internetverbindingen in huis. Een naar mijn TV en een voor mijn zonnepanelen. Deze verbindingen vallen met enige regelmaat uit. Het kan een week goed gaan maar het kan ook zo maar zijn dat het 2 keer per dag raak is. De wifi blijft wel intact. Na het resetten van de router hersteld het signaal zich. Wat kan hier de oorzaak van zijn ? Verouderde router ?

Goedemiddag @Frans Mennen :)

Welkom hier op het KPN forum. Knap irritant wanneer de verbinding zomaar weg kan vallen maar goed dat je dit aankaart. Op het moment dat de verbinding wegvalt, hoe branden de lampjes van de Experia Box? Daar ben ik in eerste instantie vooral benieuwd naar. Verder geef je aan dat alles zich wel weer herstelt na een reset; wat versta je precies onder een reset, welke handelingen verricht je dan? Wat ik zeker wil weten, is of je de Experia Box ook al eens een zogenaamde harde reset hebt gegeven. Dat doe je door met een paperclip/tandenstoker het reset gaatje (deze vind je op de achterkant van de v8) ingedrukt te houden totdat het lampje 'Power' rood wordt. In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet om vanuit daar (indien nog nodig) verder te kijken!


Wanneer de verbinding wegvalt branden de volgende lampjes Power, Wireless, Broadband, Internet, TV. Dit zijn ook de lampjes die branden als de verbindingen werken. Ik ressette door de stroom er vanaf te halen, ik heb op jou advies nu ook een harde reset gedaan (2x al). Dit heeft niet tot een oplossing geleid de verbindingen zijn inmiddels al weer meermalen weggevallen.


Bedankt voor deze toelichting! Zou je voor mij je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je klantdossier erbij pakken en vanuit daar verder kijken wat te doen, alvast bedankt.


Het forumformulier is inmiddels ingevuld.


Dankjewel @Frans Mennen :)

Ik zie dat het hier om een glasvezelverbinding gaat; zou je ook het glasvezelkastje eens willen resetten door deze (minimaal) 2 minuten stroomloos te maken?


Het glasvezelkastje heb ik gisteravond gereset. Sindsdien geen uitval meer gehad maar het is natuurlijk nog te vroeg om de conclusie te trekken dat dit de oplossing is. Het is nu afwachten of er nog uitval plaatsvindt. Mocht dit het geval zijn zal ik mij hier weer melden.


Begrijpelijk, het is ook te vroeg om te zeggen dat het euvel hiermee definitief is verholpen maar so far so good 🙂 Mocht het euvel onverhoopt terugkeren dan horen we natuurlijk graag van je!


Het euvel is terug, gisteren heeft het zich weer voor gedaan. Helaas. Ik hoor graag wat nu de volgende stap is in het oplossen van dit probleem.


Dan ga ik er voor zorgen dat je Experia Box wordt omgeruild. Zou je je 06 nummer nog toe kunnen voegen aan je forumprofiel (bij persoonlijke opmerkingen)? Dan kan ik alles voor je in gang gaan zetten!


Ik heb mijn telefoonnummer in het veld persoonlijke opmerkingen toegevoegd.


Dankjewel @Frans Mennen :)

Ik heb een nieuwe Experia Box voor je aangevraagd en een koerier zal een dezer dagen bij je langskomen om deze te bezorgen. Je ontvangt de nadere informatie hierover nog per sms! Laat je mij nog weten of de problemen met een nieuwe Experia Box zijn verholpen?


Hartelijk dank, ik heb inderdaad inmiddels een sms bericht gehad dat hij morgen bezorgd wordt. Is de installatie gewoon de kabels inpluggen of zijn er nog andere zaken vereist om alles als vanouds te kunnen ontvangen.


Nee hoor, dit is gewoon een kwestie van plug and play :)


De experia-box is fijn op tijd geleverd. Kabels ingeplugd, het lichtje brand groen, de televisies doen, maar help, help wij krijgen bij opstarten wifi de melding dat er geen verbinding met ons netwerk gemaakt kan worden. Die hebben we echt nodig om thuis te kunnen werken, graag goede raad.


De experia-box is fijn op tijd geleverd. Kabels ingeplugd, het lichtje brand groen, de televisies doen, maar help, help wij krijgen bij opstarten wifi de melding dat er geen verbinding met ons netwerk gemaakt kan worden. Die hebben we echt nodig om thuis te kunnen werken, graag goede raad.

 

Toch gelukt, wifi op onze devices. Ik heb de naam van het netwerk dat op achterkant van de box staat gebruikt en het bijbehorende wachtwoord. De vraag is of dat sowieso had gemoeten of dat ik ook nog mijn oude netwerk zou moeten kunnen gebruiken. Ik heb overigens nooit mijn kpn netwerknaam of wachtwoord gewijzigd.


Mooi om te horen dat het toch nog is gelukt @Frans Mennen :)

 

Over het algemeen zal een nieuwe Experia Box de gegevens van de oude overnemen. Maar het kan eens voorkomen dat dit niet gebeurd. In dat geval moet je inderdaad de gegevens van de sticker op de nieuwe gebruiken.