Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb nu voor twee weken glasvezel internet via jullie. Maar de afgelopen dagen is het internet via kabel en wifi vrij wisselvallig. Het komt namelijk voor dat ik tijdens van gamen en/of via mijn mobiel het internet weg valt. Na een korte tijd is het ook wel weer terug, maar aangezien dat ik pas 2 weken internet via jullie heb vind ik dit wel een beetje vreemd en jammer. Heb al een paar die controle via de KPN klantenservice website gedaan, maar dit heeft het niet opgelost. Hier is een paar keer de moden geherstart en 1 keer gereset.

 

Als dus het internet wegvalt blijft mijn interactieve tv het gewoon doen, deze heb ik via een powerline adapter aangesloten. Hierdoor vind ik het vreemd waarom de tv het wel blijft doen tijdens de storing, maar het internet via de kabel en WiFi weer niet.  Op het moment dat dit gebeurt start ik gelijk de probleem oplossen van Windows zelf. dit (zie foto) krijg ik dan te zien. Uw DNS-server is mogelijk niet beschikbaar. Deze melding is nu in de 2 weken dat ik hier zit al elke keer naar boven gekomen.

 

Ik hoop via deze weg aan een oplossing te komen. Ik heb net wel ergens gelezen, ook via dit forum, dat ik voor 2 min de glasvezel ontvanger los moet koppelen van het lichtnet. Kan het hierdoor opgelost worden.

 

Alvast bedankt

Rick

 

 

 

Welkom op ons forum, @Rick.v.S! Balen dat je nu al problemen met jouw internetverbinding ervaart, dat is natuurlijk erg jammer. Je ervaart dus problemen met het wegvallen van de bekabelde en draadloze verbinding, maar jouw televisie verbinding blijft wel actief. Dat is inderdaad wel bijzonder. Je geeft aan glasvezel te hebben. Het kan zeker helpen om het modem en het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos te maken. Sluit daarna eerst het glasvezelkastje weer aan en wacht totdat deze volledig is opgestart. Daarna kan je het modem weer aansluiten. Wacht tot deze volledig is opgestart, dit kan maximaal een half uur duren. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.