Skip to main content

Sinds de installatie, 4/01/2021 problemen met een wegvallende verbinding..

Het modem, een V12, lijkt dan opnieuw op te starten waardoor alle verbindingen wegvallen. 

Stroom er af, switch er tussen uit gehaald ( een no netgear switch is meestal een argument om als oorzaak aan te wijzen), etc. , niets helpt. Te pas en te onpas start het modem opnieuw op.

 

@Chip

Heeft U een glasverbinding ? Zo ja even van de stroom afhalen voor een paar minuten.

Heeft U het modem al eens een harde reset gegeven ? Zo nee dan kunt u dat proberen nadat U de glasverbinding weer hebt ingezet.

Voor dat U dit probeerd kunt U misschien even de adapters controleren die in het stopcontact zitten en de andere kabels.

Deze zitten misschien niet helemaal lekker vast :thinking:


Yep, glasverbinding.

Stroom er vanaf heb ik al eens gedaan dacht, maar zal dit nog eens doen.

Een harde reset zit ik niet op te wachten immers dit geweldige modem heeft geen 

backUp en restore functie van de instelling :frowning2: . Aangezien er nogal nog wat aangepast

is aan de instelling m.b.t. de poorten ed.  i.v.m. een synology server is een reset een “no go”


@Chip 

Wat de poorten betreft snap ik je helemaal !!

Hoe is de situatie momenteel ?


Gisteren eind van de middag de stroom van een paar minuten van de glasvezel afgehaald.

Nu afwachten of dit effect heeft gehad, het weg wegvallen treedt wisselend op, soms 1 x per dag soms een dag niet. Ik merk aan de internet radio, als deze we valt. Ik zal, als ik een tijdstip heb van het weg vallen, ook in het log van het modem kijken, misschien is daar iets te zien.


Gisteren eind van de middag de stroom van een paar minuten van de glasvezel afgehaald.

Nu afwachten of dit effect heeft gehad, het weg wegvallen treedt wisselend op, soms 1 x per dag soms een dag niet. Ik merk aan de internet radio, als deze we valt. Ik zal, als ik een tijdstip heb van het weg vallen, ook in het log van het modem kijken, misschien is daar iets te zien.

Tot nu toe geen wegvallen van het internet gehad....


@Chip 

Dat klinkt positief Chip.

Bedankt voor je feedback en hou ons op de hoogte :ok_hand: