Skip to main content

Goede avond, de laatste tijd is mijn verbinding erg instabiel.

De verbinding valt geheel weg, lampje met Services brand dan oranje op de ExperiaBox V10.

Zodra ik dan op de web interface kijk zie ik dus dat de DSL verbinding net opnieuw gemaakt is dus dat ik mijn gehele verbinding kwijt ben.

Vandaag om 20.21 gebeurde dit en de eerdere dagen heb ik helaas niet genoteerd, wel kijk ik geregeld op de modem en dan zie ik echt een enorm aantal FEC errors, momenteel met een modem die nog geen uur aan is zit ik op: 2765926/535256

Ik heb ook gekeken naar de CRC errors en die heb ik sinds kort dus ook best veel, alleen na een reset van de verbinding staat de teller weer op 0.

Ik heb de modem reeds afgelopen tijd ca 10 minuten uit gezet en daarna weer aan, nog geen harde reset, maar die is ook nog niet zo lang geleden gedaan en door KPN i.v.m. een storing bij ITV.

Afgelopen jaar is het ISRA punt vervangen door een KPN Monteur, dit was nog een oud beestje en de contactpunten waren toen niet al te best meer, dus neem aan dat het hier niet aan zal liggen.

 

Dingen die mij verder eerder deze week op de modem zijn opgevallen is het volgende:
Interleave depth (Up/Down) 2/8 (normaal 4/8, tevens na het wegvallen weer 4/8)

INP (Up/Down) 59/79 Symbolen (normaal rond  80/80)

 

Ik hoop dit probleem snel te kunnen tackelen.

Hi @MandersOnline. Excuus voor de vertraging. Ik heb een ticket aangemaakt zodat de technische dienst het probleem op kan lossen. Je krijg op het bij ons opgegeven mobiele nummer een update zodra deze beschikbaar is. 


Beste Bram,

Kreeg een sms dat ze bezig zijn er mee en heb gemerkt dat de modem wederom gereset is.

We wachten het rustig af.