Skip to main content

Hoi, ik ben nu een maandje klant bij KPN en met enige regelmaat valt de verbinding op de KPN Box 12 weg. Dan kan ik geen tv meer kijken, maar ook geen internet meer (bedraad en uiteraard ook geen wifi dan).

 

Totaal onverklaarbaar waardoor, alle lampjes branden dan nog groen op de KPN Box12, maar het werkt dus niet meer. Een restart is dan de oplossing.

2 vragen:

  1. heeft iemand een idee hoe dit kan?
  2. is het mogelijk om de KPN Box 12 een herstartplanning mee te geven, zodat deze vanzelf elke dag opnieuw opstart?

Hier hetzelfde probleem. Hoop dat iemand een oplossing heeft.


Gebruikt u een draadloze verbindingset? 


Heeft u de box12  al eens een reset gegeven?


Welkom op het forum @BdoubleU hoewel de aanleiding minder leuk is. Niet zo handig dat dit telkens weer gebeurt!

Als ik het goed begrijp, blijven alle lampjes ‘normaal’ branden maar werkt zowel internet als tv helemaal niet meer, totdat je de Box 12 gaat herstarten. Dat is best merkwaardig en heb  er niet direct een verklaring voor. Zou je om te beginnen de Box 12 eens willen resetten zodat hij opnieuw op gaat starten met de fabrieksinstellingen? Ik hoor graag of dat een verschil maakt!


Hoi,

 

er is hier inmiddels afgelopen vrijdag een monteur geweest omdat jullie klantenservice kon zien dat de verbinding meer dan 20x op één dag weggevallen was in de glasvezelmodem. Die is vervangen en het lijkt nu goed te gaan. Even in de gaten houden de komende dagen. 


Ah, heel fijn! Laat je weten of alles nog steeds goed gaat over een paar dagen? Dan kan ik dit topic met een gerust hart sluiten :blush:


Hi @BdoubleU, hoe gaat het nu met je verbinding? Alles nog steeds lekker stabiel? :smiley:


Hoi @Maja_ wat goed dat je dit opvolgt.

ik heb het idee dat het een stuk beter gaat, maar vanmiddag knalde alles er toch weer even uit. Zou jij eena kunnen kijken of je nog onderbrekingen ziet op het glasvezelmodem?

dank alvast!


Dat doe ik graag!

Zou je daarvoor nog  je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? :slight_smile:


Done!


Ik zie op de 27e wel 19 verbrekingen terug, op de 28e nog 1 en daarna is de verbinding volledig stabiel, in ieder geval tot aan het modem! Wat was er precies gaande op het moment dat alles er uit knalde? Welke lampjes branden er toen op je glasvezelkastje en op je Experia Box?


Ok, dat klinkt positief! Ik weet het niet, het herstelde zich ook weer heel snel maar tv, internet en sonos werkte opeens niet meer. 
ik ga ervanuit dat dit een uitzondering geweest moet zijn, gezien de stabiele verbinding vanaf 29 augustus!

 

dank voor het uitzoeken. 


Ah, gelukkig dat alles ook snel weer terug was :blush: Laten we dan inderdaad maar van een uitzondering uitgaan!

Mocht je in de toekomst toch weer problemen krijgen, trek dan vooral aan de bel hier. Uiteraard hoop ik dat dat niet nodig zal zijn :wink:


Hoi @Maja_ ,

vandaag viel alles weer uit. Geen internet, wel tv (maar geen netflix).

lampjes op kpn box allemaal groen, ook glasvezelmodem brandde alles normaal.

was rond 17.00 uur. Reset kpn box verhielp het probleem heel even, daarna viel het weer weg. Zelfde verhaal met reset glasvezelmodem. 
na ongeveer 30 minuten alles weer normaal en stabiel.

 

kan je hier iets van terugzien?

en nog suggesties waar dit door komt? 


Hi @BdoubleU, ik zie inderdaad weer een aantal verbrekingen vlak na elkaar op de 10e, daarna lijkt de lijn weer stabiel te zijn. Er was op die dag dus wel iets aan de hand met je lijn, heb je uiteindelijk naast het resetten zelf iets gedaan (met de bekabeling bijvoorbeeld) om dit weer opgelost te krijgen? En is alles sindsdien nog steeds helemaal in orde?


Hoi @Maja_ ,

dank coor je reactie. Nee, ik heb helemaal niets gedaan met bekabeling. Het valt opeens weg. 
kan je ook zien waar het wegvalt? Op de glasvezelmodem of op de kpn box?

tot nu toe verder geen problemen gehad na die ene keer... 


Hier hetzelfde probleem. Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Dag @Ruud34s ,

ik heb wellicht iets gevonden. Op de glasvezelmodem lijkt de connector voor de utp kabel niet helemaal lekker te zitten. De utp kabel kan wat bewegen (nasr beneden zakken), zelfs als die vast geklikt zit. Goed aandrukken helpt bij mij. Ik heb de kabel er nu goed ingedrukt en vastgezet met wat tape, en sindsdien geen enkele onderbreking meer gehad.

 

misschien heb jij hetzelfde?


@BdoubleU: Ik heb een reset van de modem gedaan en tegelijk ook alle kabels een keer los gehad en terug geprikt. Sindsdien ook geen problemen meer gehad. Een van de twee oplossingen heeft dus geholpen.


Hi @BdoubleU, mijn excuus dat ik jouw vorige reactie op mijn vragen helemaal lijk te hebben gemist! Fijn dat je nu aangeeft de oorzaak en oplossing te hebben gevonden, lang leve tape :wink:

En @Ruud34s ook fijn dat jij geen problemen meer ervaart!