Skip to main content

"Goede" avond

 

Steeds hetzelfde terugkerende probleem hier ondanks hoofdprijs betalen! Zeer slechte haperende verbinding (en klantenservice om te janken)

Na veel gezeik eindelijk een nieuw modem gekregen, ging een 2 maand goed nu weer terug bij af.

Begint met wegvallende wifi op laptop, mobieltjes, printer etc.

Tv begint dan ook storing te geven, terugkijken verloopt dan slecht, gids onderin valt weg en Netflix via kanaal 200 kijken is niet te doen. Film start op en na 10 min laad icoon in beeld, loopt op tot 25% en blijft daar hangen. Alles resetten niks helpt. Lijkt alles oke na een herstart maar na 10min weer dat laad icoon en vastlopen bij 25%

En overigens niets te zien aan het modem als deze storing zich voor doet, alle lampjes groen. Netflix liep bijv net weer vast tot de bovengenoemde 25%.  Heb de tv maar uit gezet om een berg frustratie te voorkomen. Mijn dochter kijkt wat op haar telefoon en ook daar weg vallende wifi as we speak.

 

Wie weet waar dit aan ligt, want de klantenservice weet 0.0. Die laten je een handvol testjes doen. Waaronder for god sake een wifispeedtest terwijl we bekabeld tv en dus Netflix kijken. Metingen op afstand geven ook steevast aan dat alles goed werkt.

Er zijn hier geen veranderingen geweest in huis of aan de kastjes waarmee het binnenkomt (glasvezelkastje reggefiber).

Sagemcom modem/box 12

Arris tv ontvanger bekabeld aan modem

Dit alles speelt zich overigens af in de woonkamer, daar komt de glasvezel binnen, en daar staat het modem en de tv naast. De laptops en mobieltjes die last hebben van de haperende wifi bevinden zich binnen 5 meter van het modem zonder tussenmuren/deuren etc.

 

Hoor graag een oplossing voor deze ellende.

 

b.v.d. Mick

Gaat hier al net zo vlot als bij de klantenservice!


Beste @MI R, welkom! Eerst even een korte uitleg over het forum. Hier helpen klanten elkaar vooral. Moderators zijn ook aanwezig, echter zijn wij vooral ter ondersteuning en het leiden van gesprekken. Mocht de community er niet uitkomen of, zoals nu, er niet gereageerd worden, dan kijken we graag mee. Mocht je direct klantcontact willen, kan je het beste bellen met ons via 0800-0402. Dat gezegd hebbende: je lijkt alles op aangesloten te hebben. Dan is het wel raar dat het niet goed werkt. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? En heb jij iets van een switch/draadloze verbindingsset o.i.d. ergens anders binnen jouw netwerk?


@Marcia_  dank voor je reactie, geen switches o.i.d.

Zoals ik het hierboven beschreven heb zo is de situatie exact. En veel duidelijker kan ik het niet verwoorden

Profiel aangevuld op klantnr na want die heb ik even niet bij de hand 


Bedankt! Ik zie inderdaad verbroken verbindingen. Het lijkt niet optimaal. Ik heb daarom een monteur voor je ingepland. Die komt 24 mei tussen 8 en 12 uur. Je krijgt hier een sms over, waar ook in wordt aangegeven hoe je deze afspraak kunt wijzigen als het je dan niet uitkomt. Ik moet er nog bij vermelden dat, mocht blijken dat het probleem toch aan jouw kant (wij noemen dit: in het klantdomein) ligt, dat de monteur dan kosten in rekening brengt. Mocht je daar niet mee akkoord gaan, adviseer ik je de afspraak te annuleren. Je kunt het beste bellen met 0800-0402 daarvoor. Ik verwacht overigens niet dat het aan jouw kant ligt. Zou je me op de hoogte willen houden?


Hoe was het met de monteur, @MI R? Is het opgelost nu?