Skip to main content

Vandaag is al 5 keer de verbinding van het internet en televisie weggevallen. Modem is herstart maar dat mag niet helpen. Toch geven jullie aan dat er op onze postcode geen onderhoud of storing is. Wat is er dan wel aan de hand want dit is zeer storend als je thuis werkt en de verbinding valt voor telkens 5 minuten weg.

Hallo @AstridE , welk merk en type modem heb je?

Ik neem aan dat je voor je werk bekabeld werkt en niet draadloos?

 


Hoi JanD,

Ja alles is bij ons bekabeld omdat er veel steengaas in huis aanwezig is.

Het type modem is Experiabox V10 ZXHN H369A.


Vanochtend was het alweer raak. Een paar minuten voor 8.00 uur was weer de verbinding voor korte duur weg. Hoevaak zal het vandaag weer voorkomen? Zal weer een leuke werkdag worden zo.


Op de tv krijg ik de Foutcode: stb-nmc-400 en ook na het resetten van de modem en wisselen van zender blijft de melding staan. Elke zender zegt in de balk Geen informatie beschikbaar en springt daarna op de Foutcode. Nu 1,5 uur aan het werk en dit is dus al de 2de keer dat ook het internet wegvalt en dus ook geen tv.


Er zijn problemen met de tv ontvangers. Dat is een landelijk probleem maar daarvan zou je qua internet geen last van hebben. Heb je glasvezel of koper? Heb je alle randapparatuur al een keer los gehaald van het modem?


Joep1965, Dat van de ontvangers weten we. Beide decoders hebben we in huis.

De foutmelding van de tv is inmiddels verholpen. Bij het voor de zoveelste keer resetten van de modem vanochtend was er een kabeltje los geraakt. Het andere probleem dat zowel internet als tv ontvangst wegvalt blijft. Wij hebben geen glasvezel en alles is al los geweest en weer aangesloten. Zojuist voor de 3de keer alles weggevallen. Precies zoals gisterochtend ook was dus zal dat vanmiddag ook nog wel 2 x gebeuren.


Het enige wat je nog kan doen is het kabeltje vervangen tussen het modem en het isra punt. Meer kan je niet doen. Er zal dan een monteur moeten komen. Een moderator pakt dit op.


Ik wacht het af

 


Binnen hoeveel tijd neem de moderator contact met ons op voor een afspraak.


Hoi @AstridE, welkom op het forum! Ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Zitten je apparaten direct op de experiabox aangesloten of gebruik je nog draadloze verbindingssets,routers of switches?


@Thomas ik heb het ingevuld.

De tv's staan op de experiabox en het internet op een router.


Bedankt voor je gegevens @AstridE, ik heb de lijn uitgelezen en tot aan je experiabox gaat het helemaal goed. De verbinding is netjes snel en stabiel. (ik zie wel dat op 4,5 en 6 januari het modem ongeveer 6x per dag herstart is maar daarna is het niet meer gebeurd)
Deze foutmelding is eigenlijk ook altijd een indicatie dat er iets tussen de TV ontvanger en experiabox iets misgaat. Kun je daar eens een andere kabel voor proberen?


@Thomas Die foutmelding op mijn tv boven kwam doordat er een kabeltje niet goed in de modem zat.

Dat probleem is opgelost. Waar we nog wel last van hebben, al is het nu wel wat minder, is het meerdere keren per dag wegvallen van zowel tv als internetverbinding. Dit gebeurd op hetzelfde moment.

Vorige week was dit gewoon 5x per dag. Het duurde niet lang maar wel lang genoeg dat je muziek stopt op de pc en ook de verbinding met mijn werk op mijn andere pc weg was. Ook de tv geeft dan een melding dat hij geen verbinding kan maken met de experiabox.


Dat klinkt knap vervelend! Ik zie in de afgelopen 6 dagen geen verbrekingen meer met je modem. Iets op je netwerk lijkt dit te veroorzaken. 
Ik begrijp dat je het internet via een router hebt. Wat voor router is dit precies? Heb je hier een typenummer van? Is het ook mogelijk het eens een dag(deel) te testen zonder deze router?


@Thomas de tv staat niet op de router en die heeft er ook last van. Dus de router lijkt mij niet het probleem. Vorige keer dat er een monteur langs geweest is, is de kabel vervangen van de Isra punt en de Experiabox.  Het is niet mogelijk om de pc boven direct aan te sluiten op de Experiabox omdat er geen aansluiting meer over zijn.

Gisteren hebben we 1 keer er last van gehad en vandaag gelukkig nog niet.

 


@Thomas nu in een half uur tijd 2 keer last gehad dat het internet super sloom is waardoor de spellen blijven hangen. Zijn er misschien werkzaamheden waarmee dit te maken kan hebben. De problemen begonnen na het terugzetten van het firmware van de mediaboxen. Ook weet ik dat deze momenteel weer bezig zijn met de nieuwe firmware aan het uitrollen. Kan dat hier iets mee te maken hebben, dat er daardoor in de Experiabox iets beschadigd is waardoor de verbindingen niet stabiel zijn?


De software van de TV ontvangers heeft geen invloed op je experiabox gelukkig. Het downloaden van software kan je internetverbinding wel even vertragen maar zou allemaal 'snachts moeten gebeuren.
Ik heb zo snel geen makkelijke verklaring waarom je internet langzaam was. Als het via Wifi was kan het wel eens helpen de wifimanager nog eens te doorlopen. Soms zijn de huidige instellingen niet meer de beste instellingen. Het kan soms noodzakelijk zijn dit af en toe even te controleren.


@Thomas Dat we een melding krijgen bij het opstarten van Netflix hoort dat ook bij de problemen van de TV ontvanger? Hij geeft dan aan dat er een storing is. Bij nogmaals de Netflix app op te starten dan lukt het vaak wel. Ook zijn er momenten dat we nergens last van hebben. Dit probleem hebben we eerder ook gehad met de app van Prime Video waardoor we daarmee gestopt zijn. Problemen met Netflix app is veel later begonnen.


Klopt, het probleem met het opnieuw in moeten loggen bij Netflix is  een bekend probleem. De voortgang hiervan kun je volgen in het verzameltopic:
 

 


@Thomas het probleem van het wegvallen van het internet heeft zich vanochtend weer 2 x voor gedaan waardoor ik de verbinding met kantoor kwijt ben. Hier moet toch een oorzaak voor zijn.


Goedenavond @AstridE, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik zie ook dat de verbinding die de experiabox krijgt niet helemaal optimaal is. Zou je de kabel die in de DSL aansluiting eens kunnen controleren, eventueel vervangen voor een ander kabeltje of er hier een foto van kunnen plaatsen? 


De kabel die jij bedoeld is vorig jaar door een monteur van KPN vervangen. Die kabel loopt naar de voordeur van de woning waar het ISRA punt zit. Een foto wordt lastig.


Sorry voor mijn late reactie @AstridE, ik stel voor dat we dan toch even een monteur sturen om naar deze kabel te kijken.  Ik heb deze alvast ingepland op het eerstvolgende moment.(

18-02-2021

10:00 - 12:00

Mocht dat niet uit komen kun je hem het beste herplannen via de link die je krijgt of telefonisch via 0800-0402


@Thomas hartelijk dank alvast voor de hopelijke oplossing.

 


@Thomas Helaas hebben we nog steeds last van het wegvallen van tv en internet verbinding.

Het is een week goed gegaan maar sinds gisteren is het weer bal. Zeker vanavond is dit al meerdere keren gebeurd.  Graag zouden we dit eens goed opgelost hebben.

Â