Skip to main content
Antwoord

wegvallen verbinding met sonos en IP camera's op experiabox V10

  • March 6, 2022
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Sinds mijn Experiabox V10 alle instellingen kwijtraakte, heb ik problemen met de wifi. De WIFI valt sinds dit weekeinde elke keer weg. Hoe ik dat merk?

Mijn SONOS systeem geeft foutmeldingen in de app en bij de twee kamers die ik heb gekoppeld valt het geluid steeds weg bij één van de twee stereoparen.

Ik krijg  verder aan de lopende band foutmeldingen van de IP-camera die ik via WiFi heb verbonden.

 

 

 

 

Ik heb de Experiabox gereset, de SuperWifi punten opnieuw opgestart, de SONOS speakers zijn allemaal van de stroom geweest en de tweede ip-camera heb ik eindelijk vanmiddag weer via de NAS kunnen verbinden nadat die twee dagen geen verbinding kon krijgen.

De SONOS speakers zijn niet bekabeld maar via WIFI verbonden.

Iemand nog tips waar ik het probleem zou kunnen vinden en hoe op te lossen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Beste antwoord door Joep1965

De super wifi's hebben een extra wifi netwerk inmiddels waar je de 2.4ghz en de 5ghz band wel kan splitsen.  Standaard staat dit uit. Gebruik de 2.4ghz band voor je camera's en de Sonos bijvoorbeeld.  Zou best kunnen dat het dan is opgelost.  Zeg ik iets moeilijks of ben je daarmee bekend?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 6, 2022

Als het goed is is de wifi van het modem uit. Maak je gebruik van het tweede wifi netwerk wat de super wifi's tegenwoordig hebben?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2022

Als het goed is is de wifi van het modem uit. Maak je gebruik van het tweede wifi netwerk wat de super wifi's tegenwoordig hebben?

Ja, de wifi van de modem is uit. Dat was het eerste dat ik na de reset heb uitgezet. GUEST WiFI op de modem is ook uitgezet.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 6, 2022

De super wifi's hebben een extra wifi netwerk inmiddels waar je de 2.4ghz en de 5ghz band wel kan splitsen.  Standaard staat dit uit. Gebruik de 2.4ghz band voor je camera's en de Sonos bijvoorbeeld.  Zou best kunnen dat het dan is opgelost.  Zeg ik iets moeilijks of ben je daarmee bekend?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2022

Beste Joep,

Bedankt voor de tip met het tweede wifi netwerk.

Ik heb gisteren eerst beide SuperWifi punten gereset en daarna was het probleem al gelijk een stuk minder . van meerder keren per uur naar nog maar een paar keer gisteren en vandaag. De SONOS speakers hadden ook de hele dag geen probleem.

 

Wat het tweede WiFi netwerk betreft, heb ik dat zojuist maar eens geconfigureerd en ga de IPcam overgezetten, Morgen zal ik dan in alle rust de speakers overzetten, ik wil niet de kinderen wakker maken als nu iets gaat piepen:)