Skip to main content

Ik heb van KPN,  televisie, vaste telefoon, 2xmobile telefoon en glasvezel WIFI.

Diverse keren heb ik contact opgenomen met een medewerker van KPN omdat constant mijn SONOS apparatuur uitvalt. Ik krijg dan de melding “kan buffer niet laden”.

De medewerker die mij iedere keer vriendelijk te woord stond en op afstand alles heeft nagekeken en mij linkjes heeft gestuurd om zelf de WIFI te verbeteren is er totaal geen verbetering opgetreden.

Zelfs heb ik 2 experia boxen toegestuurd gekregen, maar kan die niet gebruiken omdat die bekabeld moeten worden. Dat is bij mij thuis praktisch onmogelijk.

De vraag is dan nu ook, na vele tijden ergernis, of ik de 2 experia boxen mag omruilen voor 2 draadloze super WIFI.

@CorJ ik kan helaas niet de Experia Wifi kosteloos omruilen voor de Superwifi. Maar ik zou graag met je willen kijken of dat überhaupt het probleem oplost. Ik zou graag nog een paar dingen om die reden doornemen. Zo zou ik bijvoorbeeld willen vragen of het wegvallen altijd voorkomt met dezelfde app, bijvoorbeeld Spotify, of dat het niet uitmaakt welke app er wordt gebruikt. Daarnaast wil ik er vanuit gaan dat het bijvoorbeeld opnieuw installeren van de Sonos app al gedaan is? Ook zou ik nog willen vragen hoe het zit met andere apparatuur in huis, Speelt het probleem alleen met de Sonos of hebben bijvoorbeeld ook mobiele apparaten last van wegvallende verbindingen. Ik hoor graag van je!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Ook hier last van wegvallen wifi en soms bekabeld internet.

Vaak gebeld en elke keer het zelfde ritueel ik zal even uw modem doormeten  en dan zeggen ik zie niets bijzonders ik ga toch uw modem resetten en ja hoor alle instellingen weer weg. Want ik heb een server met statisch ip en andere apparaten.

Maar helaas tot op heden geen resultaat alleen verslechtering.

Vorige week iemand aan de lijn gehad en die zij dat ik een nieuwe experiabox opgestuurd zou krijgen.

Na ruim een week te hebben gewacht weer eens gebeld ruim 20 min in de wacht te hebben gezeten gaf de medewerker aan niets in het systeem te kunne  zien en wilde weer mijn experiabox resetten.

Nadat ik had gezegd dat ik dit niet wilde omdat ik alleen vroeg waar mijn nieuwe experiabox bleef .

Kreeg ik te horen helaas kan ik u dan niet helpen TOT ZIENS en heeft verbinding verbroken.

De vertrouwde kpn van vroeger is er niet meer en de service is ver te zoeken. 

Gr J H


@noennieh is dit alleen een mededeling of heb je een helpende had nodig?


Joep,

Graag zou ik nu echt eens een oplossing en een service willen van kpn.

 


Ok jammer. Hier is meer kennis aanwezig dan bij menig medewerker van de telefonische klantenservice zelfs meer dan bij sommige monteurs.  Jammer dat je daar geen gebruik van wil maken. Je kan dan beter bellen of chatten. Op dit forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Succes!


Als hier de oplossing aangedragen kan worden is uiteraard ook goed.

Wil gewoon een oplossing zodat ik weer optimaal gebruik kan maken van mijn verbinding vast of wifi.

 


Nou dan gaan we aan de slag :wink: heb je glasvezel of koper? Welke experiabox heb je? Wat is er aangesloten op de experiabox? Welke snelheid haal je bekabeld en welke snelheid via Wi-Fi? Gebruik je wifi versterkers? Gebruik je draadloze verbindingssets of iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?


Ik heb glasvezel 100/100 met de experia v10A.

Heb 2 experia wifi  (kpn) bekabeld aangesloten via  wifi haal ik 52 down en 50 up. bekabeld haal ik 71 down en 77 up.

Snelheid is ook geen probleem maar wegvallen komt steeds vaker voor :-(

Wat bedoel je precies met

Gebruik je draadloze verbindingssets of iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk


Dit soort dingen bedoel ik.

 


ooh oke dan snap ik het .

nee die gebruik ik niet


Fijn dat je die niet gebruikt.  Die zijn dramatisch voor je netwerk. Ik zou nog 1 ding willen weten. Ben je in de gelegenheid om een laptop of pc met een kabel te verbinden aan de experiabox?


ik zou dit kunnen zal dan 1 van de tvboxen eruit moeten halen anders heb ik geen aansluiting over aangezien er maar 3 opzitten ;-(

wat zou je willen?

snelheid testen rechtstreeks vanaf experiabox?


Ja inderdaad. Liefst met een nieuwe/andere kabel dan je nu gebruikt. Je zou dan qua snelheid dichterbij de 100 moeten komen. Ik denk namelijk dat er een connector/stekkertje van 1 van de kabels sluiting maakt of dat er oxidatie is. Als je een nieuwe kabel of andere kabel gebruikt zien wr dat meteen.Als je test moet alle overige randapparatuur even los. 


Ik heb de snelheid gemeten en dien is 82 down en 78 up(zoon zit wel te gamen 😉 )

Maar spontaan ben ik mijn netwerk kwijt op mijn pc .

Wat je aangeeft vermoedelijk kabel los.

Ik ga dit eerst nameten en zal alles dan nog eens testen.

Voor nu alvast bedankt


Ok. Ik kijk morgen in de loop van de dag nog even of je gereageerd heb. Graag gedaan!


Hoi joep,

 

Ik heb nog geen tijd gehad om kabel aan te passen daarom eruit gehaald.(kan deze ook geen problemen meer zorgen :wink:  )

Maar vanavond binnen 20 min mijn compleet netwerk lan,wifi, tv uitgevallen.

Dus wordt een beetje moedeloos als je begrijpt wat ik bedoel.

Gr jeroen


Grrr dan gaan we het rigoureus anders doen en het netwerk stap voor stap opbouwen. Hoeft niet meteen natuurlijk.  Ik wil het volgende voorstellen;

Alle randapparatuur van de v10a verwijderen. 

Glasvezelkastje 2 minuten van de stroom. 

Kabel tussen glasvezelkastje vervangen.

Modem resetten.

Laptop met nieuwe/andere kabel met modem verbinden.

Kijken wat er gebeurt.

Valt je modem dan nog uit dan zal er een ander modem moeten komen of/En een monteur. Maar dan is het voor de medewerker hier ook meteen duidelijk dat er alles aan gedaan is en dat het niet aan de bekabeling ligt. Ik zou niet zo stellig zijn als ik niet recent zo'n zelfde soort probleem had en het uiteindelijk toch aan een kabel lag. Die stekkertjes zijn allemaal heel teer en er kan zomaar ergens sluiting zijn.


Hoi joep,

 

Nou ik heb eindelijk nieuwe kabel en kabel tester binnen en kunnen testen.

Alles wat ik niet vertrouwde vervangen.

Experiabox gereset (online door kpn laten doen).

Denk nu moet het klaar zijn.

Helaas vanavond alweer een uitval van mijn experia lamp voorop rood . En komt na 2 min weer op en doet alles weer.

Nu weet ik het niet meer .

Ik vermoed nog steeds dat mijn experia een defect heeft.

Hoe kan ik dit nu doorgeven bij kpn🤔

 


@noennieh zou je in dat geval je profiel aan kunnen vullen zodat ik verdere aansturing kan doen? @Joep1965 ik wil je wel bedanken voor het zo duidelijk aangeven van de juiste stappen. :relaxed:


@Bram_  ik heb een aanvulling gedaan met gegevens die ik nu zo bij de hand heb

Ik hoop voor je zaken gaat doen op afstand mij hiervan op de hoogte gaat stellen .

Ivm thuis werk en ik internet nodig ben.

 


@noennieh ik zie in je profiel geen klantgegevens. Ik zou voldoende hebben aan je postcode en huisnummer of klantnummer. Je mag het eventueel wel via privébericht sturen als het via de pagina van je profiel niet lukt. 


@Bram_ postcode gegevens aangevuld 


@Bram_  kan je aangeven wat de status is wat de zaken die je aan het doen bent?

Ik heb niets meer gehoord namelijk