Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag (24 juni) valt het signaal voor wifi en TV met grote regelmaat weg. Opgenomen programma's moeten volledig opnieuw worden gestart, modem opnieuw gestart en bij bestelling via internet dreigt het gevaar dubbele bestellingen te doen.

Er is wel een storing, maar dat betreft het mobiele netwerk en deze is sinds gisteren aan de gang. Morgen zijn er werkzaamheden, maar de problemen zijn er nu dus al. Weet iemand waar het fout gaat?

Het snelste antwoord op je vragen daarvoor  kun je bellen met de klantenservice 0800-0402 en inspreken dat je een storing hebt


Welkom bij ons op het forum @Nico Eichner. Als de verbinding zo vaak wegvalt gaat er iets niet helemaal goed. Wat precies is zo moeilijk te zeggen, daarvoor hebben we nog wat weinig informatie, 

  • Gaat het over een koperverbinding of een glasvezelverbinding? Als het om glasvezel gaat, wat doen de lampjes op het glasvezelkastje dan op het moment dat het wegvalt?
  • Welk modem heb je van ons? Heb je naast het modem ook andere apparaten voor Wifi in gebruik, zoals versterkers?

 

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer jij noemt, hoe meer wij mee kunnen denken. Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daar kan je het nummer wat jimny al noemde voor gebruiken: 0800-0402.


Hallo Jasper,

We hebben een koperverbinding en het modem is nog niet zo erg oud (maandje of 2 á 3). Het betreft een Experiabox v10.

Voor onze vakantie (we zijn op 15 juni vertrokken) was er niets aan de hand, na onze vakantie (23 juni terug gekomen) vliegt de wifi er om de haverklap uit. Eerst gaat het een tijdje goed, maar na maximaal een uur gaat het mis. Daarna wordt het frequenter.

Het servicelampje begint dan oranje te branden en het lampje van ECO brandt rood als we het modem opnieuw starten.

Qua bekabeling is er niet gewijzigd en de wifi versterkers hadden we een tijd geleden er al tussen weg gehaald, omdat deze eerder vertragend werkten dan versterkend.

 

Gr. Nico 


Het is moeilijk te zeggen wat het dan is, het kan het modem zijn, maar het kan ook de verbinding zijn. Doordat er geen gegevens op je profiel staan kan ik er niets over zien.

Bij een wegvallende verbinding is het lastig om achteraf te zien waarom het is weggevallen. Het beste is om ons te bellen (0800-0402) op het moment dat de verbinding is weggevallen, nog voordat je een herstart doet. Dan kan op dat moment meegekeken worden wat de verbinding precies doet, of juist niet doet.


Hallo Jasper,

Ik heb geprobeerd te bellen op de momenten dat het probleem zich voordeed. Maar of de situatie was alweer (tijdelijk) opgelost voordat ik iemand aan de telefoon had of de wachttijd is 12 tot 15 minuten. Ondertussen heb ik dan al 2x dezelfde storing gehad en is het even zo vaak weer niet ter zake doende (meer).

Het is echter wel een frustrerende situatie.

 

Gr. Nico


Kan je inloggen in het modem? Zoja wil je dat dan doen? Ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Kan je van die pagina een screenshot plaatsen?


Ik snap dat het frustrerend is, en wij willen ook niet dat jouw verbinding wegvalt. Op dit moment weten we alleen nog niet wat er precies aan de hand is, als de oorzaak niet bekend is is het ook lastig oplossen zoals je je kunt voorstellen. Zou je de status in het modem eens kunnen bekijken zoals joep al noemt?


 


Je bent op de goede weg maar ga naar status en dan naar geavanceerd.  Daar een screenshot van.


Dan zou dit 't moeten zijn:

Moet ik wel zeggen, dat we nu al 2 uur geen problemen meer hebben (met het gevaar, dat het binnen een paar minuten alsnog mis gaat...).


"Moet ik wel zeggen, dat we nu al 2 uur geen problemen meer hebben (met het gevaar, dat het binnen een paar minuten alsnog mis gaat...)."

Het is dus nu alweer 2x misgegaan 😞


Hi @Nico Eichner ,

De CRC errors zijn te hoog.Dit kan bij opstapeling uitval veroorzaken.

Kun je een foto van je koper aansluitpunt plaatsen?


Als je zegt dat het weer even goed gaat zal je altijd zien dat het kort daarna weer wegvalt inderdaad @Nico Eichner. FEC errors zijn fouten die de verbinding zelf kan herstellen, CRC errors kunnen niet zelf hersteld worden. Ik heb ergere aantallen gezien (beide in de miljoenen bijvoorbeeld), maar alsnog kan dit je verbinding beïnvloeden. 

Ik ben ook benieuwd hoe het aansluitpunt eruit ziet. En als het een type is die je zelf kunt openmaken, zou je de aansluitingen daarin dan ook kunnen bekijken? Het kan zijn dat die geoxideerd zijn wat het signaal beïnvloedt.


Als ik het goed heb, zit het aansluitpunt in de kruipruimte. Hier kan ik zelf niet bij (en ook geen foto van maken). Het lijkt een kabel te zijn, welke vanaf de straat ons huis in komt.

Maar als deze geoxideerd is, dan is dat in de 8 dagen gebeurd, dat wij op vakantie waren. Dat lijkt me stug en wel heul toevallig.


Als het goed is zit het modem aangesloten op het isra punt.  Ik neem toch aan dat het modem nuet in de kruipruimte staat???


 


Geen roest lening daar kunnen ontdekken.


Maar dit is niet van kpn hoor!! Maak eens een foto van de aansluiting waar het modem is op aangesloten. 


1ste foto: De kabel bij de plint komt vanuit de kruipruimte en is de verbinding tussen KPN en onze modem.

2de foto: Hoef ik aan de ingewijden denk ik niet uit te leggen.

Anders haal ik er wel gewoon een monteur bij.


 

Het is meteen duidelijk.  Die splitter (grijze kaste) moet echt weg! Het rode stekkertje moet gewoon direct in het modem!!


Gedaan. Nu afwachten of het verholpen is. Daarna sluit ik deze vraag af of ik meld me weer in een wanhopige poging het euvel te verhelpen.


Het.lek lijkt boven te zijn. We hebben al 24 uur geen haperingen meer gehad.

Daarmee sluit ik deze chat af als zijnde opgelost.


Fijn om te horen.  Als je nog een keer ergens tegenaan loopt dan weet je ons te vinden 😉.Â