Skip to main content

Hallo,

Mijn zoon maakt zijn huiswerk boven op zijn slaapkamer. Hiervoor gebruikt hij zijn laptop maar de wifi valt dan steeds weg. Hij moet dan naar beneden lopen waar de experia box hangt. Dan heeft hij weer verbinding maar wanneer hij twee a drie meter verder loopt van de experia box valt de wifi weg. Andere laptops, telefoons of ipads hebben hier geen last van. Prima signaal ook op de slaapkamer van mijn zoon. Moet er iets aangepast worden in de laptop van mijn zoon? 

 

Hallo @Stefan67 , kijk eens of de laptop draadloos uitsluitend op de 2.4-band gezet kan worden, die reikt namelijk verder dan de 5.0-band.

 


Hallo @Stefan67 ,

Het probleem ligt duidelijk aan de laptop. 

Wellicht tijd voor een beter werkend exemplaar?

Wil je dat niet? Dan zou je kunnen overwegen om de laptop bedraad aan te sluiten op het modem. Een kabel trekken dus.


Goedemiddag @Stefan67 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Ik zie dat @JanD je al van een goede tip heeft voorzien, dat zou ik zeker eens gaan proberen. Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zou je nog aan de slag kunnen gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Deze tool kan de kwaliteit van de Wi-Fi bij jou op locatie in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren. Wanneer er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, zal er een gratis oplossing worden aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box. Als je een zo'n punt op de bovenverdieping plaatst, kan je zoon daar voortaan een Wi-Fi signaal gebruiken dat niet eerst nog door het plafond heen moet. Laat je ons nog weten of je hier iets aan hebt gehad?


Hallo,

Andere laptops, telefoons of ipads hebben hier geen last van. Prima signaal ook op de slaapkamer van mijn zoon. Moet er iets aangepast worden in de laptop van mijn zoon? 

 

Stefan, 

Als jij een Experiabox 10 of 10a hebt, dan heb je ook Wifi 5Ghz. Niet alle apparatuur kan dat aan. Mogelijk is dat ook met de laptop van je zoon en kan die alleen wifi 802 11N . Maar je kan losse USB adapters kopen. De meeste Webwinkels hebben terugstuurgarantie. Ik ken dit product niet, maar lijkt mij prima om te proberen. Let er op. Je moet als je het gebruikt even de oude Wifi verbinding uitschakkelen op de Laptop bij netwerk verbindingen. Meestal is voor de rest dit plug and play, Er moet natuurlijk ook een vrije USB poort op de laptop zitten (en als die al bezet is een usb splitter (kost meestal bijna niets). 

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-archer-t4u-wifi-adapter/9200000012841709/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170247395-S-441243200350-9200000012841709&gclid=EAIaIQobChMI6d-7iOC76wIVDrh3Ch1loQ58EAQYCyABEgLuYfD_BwE


Goedemorgen @Stefan67 , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar hoop oprecht dat je iets hebt gehad aan de informatie die hier is verstrekt! Laat je ons weten wat nu de stand van zaken is en of je nog extra hulp nodig hebt?


Bedankt voor de reacties/meedenken. Ik heb inmiddels toch een WiFi repeater aangeschaft. Mijn zoon kan nu wel internetten op zijn kamer. Blijkbaar toch een te zwak signaal voor zijn laptop.


Goedemorgen @Stefan67 en bedankt voor de terugkoppeling 🙂 Goed om te lezen dat je het probleem hebt verholpen en dat je zoon nu weer gebruik kan maken van het internet op zijn kamer. Ik ga het topic sluiten maar mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben, laat het ons dan vooral weten!


Reageer