Skip to main content

Wij hebben regelmatig dat het bekabelde internet plus tv uitvalt. Paar keer gebeld met KPN hierover. Dan wordt er een meting gedaan en niets ontdekt. Dit is eigenlijk al jaren zo. Destijds is de Experiabox door de monteur in de huiskamer geplaatst met een lang snoer in plaats van in de meterkast. Wij zagen daar toen geen probleem in, want advies van de monteur van KPN. Maar de verbinding is al die jaren niet erg stabiel. Je kunt de boel in de buurt van de Experiabox nauwelijks afstoffen bij wijze van spreken, want dat geeft direct storing. Is de box alsnog aan te leggen in de meterkast? Tenslotte hebben wij hier op advies v an de monteuŕ voor 'gekozen'.

Ja, dat kan. Maar is de tv misschien op de Experiabox aangesloten? 


Ja, de tv is inderdaad op de Experiabox aangesloten.


Hoi @WAMHB,welkom op ons forum! Ik denk dat @Nick83 erop doelt dat de TV ontvanger in de huiskamer staat op de lange kabel. Kun je met foto's toelichten hoe je alles aangesloten hebt zitten? We denken graag even met je mee!

Het verplaatsen van je apparatuur kun je sowieso wel een monteur voor bestellen via kpn.com/monteur of 0800-0402 maar die doen dit niet gratis. Zoals je het beschrijft zou het ook kunnen zijn dat een van de kabels niet helemaal goed (meer) is. Mogelijk is dat makkelijk te herstellen.


Hallo Thomas,

Kan ik de benodigde foto's híer downloaden dan? Of moet ik ze mailen en zo ja, waarheen? Dan doe ik dat morgenochtend even.

Alvast dank!


Je kunt je foto's hier plaatsen door ze te knippen/plakken of door op het paperclipje te knippen bij het maken van een nieuwe reactie


Hallo Thomas,

Excuus voor dat het zo lang duurde. Had wat moeite met het uploaden van de foto's. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn. Met groet. Wilma 


Bedankt voor je toelichting @WAMHB, begrijp ik het goed dat je experiabox V10 (onderste foto) op het kastje rechtsboven aangesloten zit en dat kastje rechtsboven op het kastje linksboven? 
Dat is namelijk niet de correcte manier van aansluiten. Je experiabox kun je beter direct op het kastje linksboven aansluiten


Hallo Thomas,

Ja, dat klopt. Wel is het zo, dat een monteur van KPN dit destijds zo heeft aangesloten.

Dan zou het toch wel normaal zijn als KPN dit komt heraansluiten? Zelf kunnen we dit niet namelijk.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groet, 

Wilma


Is het mogelijk de grijze kabel uit deze foto direct op je experiabox aan te sluiten? Ik vermoed dat dit probleem hem daarin zit.

Ik denk dat een monteur anders ook wel kan hoor, de snelste route om die in te plannen is telefonisch via 0800-0402


Hallo Thomas,

We gaan bellen met dat nummer. Dankjewel voor het meedenken en voor je antwoord. 

Groet,

Wilma