Skip to main content

Beste,

 

Ik heb een experia V10 en glasvezel. Onze playstation is bekabeld aangesloten op dit modem. De internetsnelheid valt regelmatig terug van 800 naar 80. Als ik het modem reset, krijg ik weer tijdelijk de normale snelheid, maar na 1 a 2 dagen valt de snelheid weer terug.

 

Wat is hiervan de oorzaak en hoe kan ik dit verhelpen?

 

groet,

Rocco

 

Hoi @RB2018 ,

Zit er geen switch of andere apparatuur tussen de verbinding van het modem naar de Playstation?


Hallo Martijn,

 

Er zit inderdaad een switch tussen. Dat is het enige. Op de switch zit nog andere apparatuur.

 

groet,

Rocco


Welk type switch is dat?


Een 8port gigabit desktop switch van TP- Link. Model tl-sg108s


Kan je de switch eens resetten door een pinnetje 10sec in het resetgaatje van de switch te steken?

 


De switch heeft geen restgaatje. Ik heb ‘m eens van de stroom gehaald, heeft dat hetzelfde effect?


De switch heeft geen restgaatje. Ik heb ‘m eens van de stroom gehaald, heeft dat hetzelfde effect?

Nee,

Als ik dit plaatje mag geloven zit er wel een gaatje op:

Zie je hem echt niet naast de voedingsaansluiting?


Vind het ook vreemd, maar niets te vinden, zie foto.


Aan de zijkanten of de voorkant misschien @RB2018 ?


 Ter info, de onderkant


 Achterkant ook geen resetgaatje. Zijkanten gechekt, ook niets te vinden.


Ok,Nou dan kan het niet…

Wil je de ethernetkabel die naar de playstation eens vervangen ?En als dat niet werkt de kabel van het modem naar de switch?


Ik heb de kabel van de switch naar de ps vervangen. Zal eens kijken of dat invloed heeft. Heb enkele dagen nodig om dat te testen.

 

Enig idee waarom de snelheid steeds terugvalt?


 

 

Enig idee waarom de snelheid steeds terugvalt?

Misschien dat een van de data-aders slecht contact maakt,Dan valt hij terug van het 1gbps protocol naar het 100mbps protocol.


Ok, duidelijk. Ik heb net de snelheid getest op de ps. Is weer teruggevallen naar 60,9 Mbps…

Hoop niet dat het de kabel is van het modem maar de switch, want die loopt via de kruipruimte en is niet zomaar te vervangen.


Ok, duidelijk. Ik heb net de snelheid getest op de ps. Is weer teruggevallen naar 60,9 Mbps…

Hoop niet dat het de kabel is van het modem maar de switch, want die loopt via de kruipruimte en is niet zomaar te vervangen.

Kan je een laptop aansluiten op de kruipruimtekabel en dan meten?Zorg wel dat die laptop een 1gbps lan kaart heeft.


Ik heb de snelheid op apple tv eens gecheckt, die is verbonden via dezelfde switch. 
daar haal ik ook maar 90 Mbps. Na reset vh modem haal ik weer 933 Mbps


Ik kan een laptop aansluiten. Bedoel je dan om een standaard speedtest uit te voeren?


Bij nader inzien, laptop lukt niet, macbook heeft niet de juiste aansluiting.


De speedtest van PS zelf is niet de meest betrouwbare..

Je kan wel een redelijk goede speedtest doen met je PS maar dan moet je naar speedtest.net gaan en daar testen 

Als het een PS5 is er zit intern weldegelijk een browser verstopt, maar die kan je alleen openen als je op een privébericht een linkje ontvangt…

Ofwel laat ene PSN maatje of een andere account je even een privébericht doen met daarin de link naar speedtest.net...succes..


Bedankt voor je hulp Martijn. Ik zal vanavond eens proberen om de kruipruimtekabel rechtstreeks aan de ps te koppelen. Wellicht dat de verbinding dan stabiel blijft en om uit te sluiten dat het aan de switch ligt.

als je nog andere ideeen hebt, houd ik mij aanbevolen. Nogmaals bedankt.

 

groet,

Rocco


De speedtest van PS zelf is niet de meest betrouwbare..

Je kan wel een redelijk goede speedtest doen met je PS maar dan moet je naar speedtest.net gaan en daar testen 

Als het een PS5 is er zit intern weldegelijk een browser verstopt, maar die kan je alleen openen als je op een privébericht een linkje ontvangt…

Ofwel laat ene PSN maatje of een andere account je even een privébericht doen met daarin de link naar speedtest.net...succes..

Hallo Laurens, kun je eens meekijken met de oorspronkelijke vraag? Internetsnelheid valt steeds terug op de apparaten die via kabel zijn verbonden met de experia V10.


Hallo Laurens, kun je eens meekijken met de oorspronkelijke vraag? Internetsnelheid valt steeds terug op de apparaten die via kabel zijn verbonden met de experia V10.

Kan helaas weinig zonder gegevens die ik officieel alleen via moderator zou kunnen krijgen o.dat ik hier op persoonlijke titel zit en gene verderre inzage in je profiel heb


Hallo Laurens, kun je eens meekijken met de oorspronkelijke vraag? Internetsnelheid valt steeds terug op de apparaten die via kabel zijn verbonden met de experia V10.

Kan helaas weinig zonder gegevens die ik officieel alleen via moderator zou kunnen krijgen o.dat ik hier op persoonlijke titel zit en gene verderre inzage in je profiel heb

Ok, dat snap ik, bedankt voor je reactie.
Even voor mijn beeld, de moderator heeft volgens mij nog niet gereageerd, tenminste ik vermoed dat Martijn niet de moderator is. 


tenminste ik vermoed dat Martijn niet de moderator is

Klopt:wink: