Skip to main content

Sinds een maandje of twee zijn we overgestapt naar KPN, maar we hebben nu vrij regelmatig problemen met de wifi en zelfs de bekabelde verbinding. Gisteren viel de bekabelde verbinding achter elkaar uit, het was pas opgelost toen ik voor de tweede keer die dag de router resette. Ook stopt het TV signaal er soms mee en de wifi is soms traag of valt weg. We gebruiken twee Super Wifi 2.0 versterkers van KPN, dus daar ligt het probleem in ieder geval niet. Hopelijk kan iemand ons hier verder mee helpen.

Hallo @Martijn1378 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en heb je een glas- of koperverbinding?

 


Hallo,

Ik heb de KPN Box 12b in bruikleen, als het goed is ook een glasvezelverbinding. Al weet ik dit niet zeker, een monteur heeft dit namelijk aangesloten. Ik heb wat screenshots van de meterkast toegevoegd, misschien dat je het daaruit kan opmaken?

 


Zie ik daar op de tweede foto een draadloos verbindingset?? Althans één…...


Tsja de monteur heeft ernaar gekeken en zei dat het goed was, verder heb ik er zelf vrij weinig verstand van. Is er iets wat ik kan checken? Om welk apparaat gaat het precies?


Goede middag

Na vijf maal contact met kpn. Nog steeds niet gelukt.

wij zouden graag de nieuwe tv ontvanger 5202 ontvangen. Dit maakt voor ons het gebruiksgemak eenvoudiger echter niemand helpt ons. Ook al zouden er kosten zijn.

kortom wilt u zo vriendelijk om dat voor ons te regelen.

groet Marc


Dag @5202 mo je breekt in op het topic van een ander. Even zelf een topic aanmaken. 


Dit apparaat! Waar gebruik je het voor?

 


Volgens mij hebben we die al een tijdje, waarom die er precies in zit weet ik niet. De kabel vanuit dat apparaat gaat naar de switch die je op de derde foto rechtsonder ziet, en vanaf die switch gaan weer kabels naar o.a. de kelder en de KPN 12b box.

Verder gaat er ook nog een andere, rode internetkabel naar de KPN box. Deze komt vanuit het apparaat rechts boven op de derde foto.


Dat apparaat is waarschijnlijk wel de grote boosdoener.  Die moet er tussenuit maarja wat er dan gebeurt is dan afwachten.  Ga een keer testen.  Ben wel benieuwd. 


Ik zal het uittesten zodra ik er tijd voor heb. Zou je kunnen uitleggen waarom dat apparaat de boosdoener kan zijn?


Het apparaat wordt gebuikt om data te transporteren via het electriciteitsnetwerk.  Daardoor zou je geen kabel maar boven te hoeven leggen.  Dat electriciteitsnetwerk is daar nooit voor bedoeld.  En vroeger ging dat wel maar nu wordt het electriciteitsnetwerk zwaar belast met ledverlichting,  zonnepanelen etc. en daar kunnen ze slecht tegen en gaan ze in storing waarop het modem dan ook weer reageert. Hetvis overigens ook een heel oud model. De problemen die jij ervaart zijn precies die je ziet bij het gebruik van die apparaten. 


Bedankt voor je antwoord, ik ga het uittesten! Nog wel een vraagje: op foto twee zie je rechts bovenin twee grijze kabels, en er gaat er nog zo'n een vanaf een andere kant die niet op de foto staat. Zijn die alle drie nodig?

 

 

 


Dat is lastig te zeggen.  Heb je iemand in je omgeving die er verstand van heeft? Het zou fijn zijn als die er dan mee aan de slag kan. Hier zit echt nog wel wat werk in om het overzichtelijk te krijgen. 


Ik denk dat ik er wel uit ga komen. Heb je enig idee waar die grijze kabels rechtsboven voor kunnen dienen?


Ik heb geen idee waar het allemaal naar toe loopt.  Maar er moet nog ergens zo'n apparaat zijn waar ik het over had. Waar zit die???


De draadloze verbindings ‘set’ was blijkbaar überhaupt niet meer verbonden met een tweede apparaat, dus het zat er voor niks in. Top dat je me daarop gewezen hebt! Het apparaat was nog via een switch verbonden met de modemrouter, dus kan me voorstellen dat dit problemen veroorzaakte. Ik heb het ertussen uit gehaald, en ga nu de komende dagen kijken of het internet verbeterd is.